(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 44
  • № 43
  • № 42
  • № 41
  • № 40
  • № 39
  • № 38
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/19
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Листопад , 2014/№ 45

«Погоріли наші хати»: податок на нерухомість після втрати права власності

Лист Міндоходів України від 07.07.14 р. № 12143/6/99-99-17-04-15

Нагадаємо: у разі переходу права власності на об’єкт житлової нерухомості від одного власника до іншого протягом календарного року податок на нерухомість обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на вказаний об’єкт оподаткування, а для нового власника — починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 265.8.1 ПКУ).

Сьогодні ця норма стала актуальною для власників оподатковуваної житлової нерухомості в районах проведення АТО. Отже, податківці в листі, що коментується, підтверджують універсальність цього правила. Наприклад, його можна застосувати не лише коли нерухомість переходить з одних рук до інших, а й коли житлова нерухомість зруйнована. Немає нерухомості — немає й права власності на неї.

Податківці говорять: якщо платник податків — юрособа втрачає право власності на об’єкт оподаткування протягом календарного року, податок обчислюється за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому втрачено право власності.

Однак пам’ятайте: сам факт руйнування будинку не говорить про припинення права власності на нього. Власнику (як фізичній, так і юридичній особі) потрібно в установленому порядку зареєструвати припинення права власності на нерухомість, звернувшись до реєстраційної служби.

Як же повідомити податківців, що податок на нерухомість більше нема за що платити? Потрібно подати уточнюючу декларацію. Це підтверджують і міндоходівці. Щоправда, вони послалися на стару форму «нерухомої» декларації. Однак правильності їх висновків це не скасовує. Адже в новій формі декларації, затвердженій наказом Мінфіну від 01.07.14 р. № 735 («БТ», 2014, № 37, с. 5), також є можливість уточнитися (поставте «Х» у полі «Уточнююча»).

Зазначимо декілька особливостей заповнення декларації:

• потрібно заповнити поле «починаючи з2». Тут потрібно зазначити дату, з якої ви зареєстрували припинення права власності на нерухомість. Наприклад, 18.09.

Важливий момент: перераховувати остаточну суму податку за зруйнований об’єкт з початку року слід у такому разі не по 18 вересня, а лише до 1 вересня, як того вимагає п.п. 265.8.1 ПКУ. При цьому в табличній частині декларації за рядком об’єкта нерухомості, що вже не існує, потрібно заповнити графи за I — III квартали (8 — 10), а оскільки в IV кварталі податку не буде, графу 11 не заповнюємо*. Плюс у графі 10 потрібно вказати суму податку лише за два місяці — липень і серпень, адже за вересень податок вже не сплачуємо;

• потрібно заповнити поле «за ... квартал4» (згідно з нашим прикладом — поставити цифру 3). У консультації з категорії 106.08 ЗІР ДФСУ податківці роз’яснили, що це поле заповнюється у тому числі під час переходу права власності на нерухомість протягом року.

Крім того, слід обов’язково подати додаток до декларації «Відомості про наявні об’єкті житлової нерухомості». Це підтверджують податківці в консультації з категорії 106.07 ЗІР ДФСУ. Щоправда, ця консультація значиться нечинною, однак лише тому, що форма декларації оновилася. Отже, роз’яснення не втратило актуальності в частині необхідності подання додатка.

У додатку необхідно записати лише об’єкт житлової нерухомості, на який ви втратили право власності. Підтвердним документом (графа 3) у цьому випадку буде витяг з Держреєстру майнових прав на нерухомість. До речі, на сьогодні такий витяг коштує 120  грн. (постанова КМУ від 21.11.12 р. № 1204). Незабаром доступ до Держреєстру збираються зробити вільним і відкритим (Закон України від 14.10.14 р. № 1701-VII набуде чинності з 25.11.14 р. // с. 4 минулого номера). Щоправда, норма про платність надання інформації з нього збережеться.

 

* Оскільки порядок заповнення уточнюючої декларації в разі втрати права власності досі не роз’яснено, то має право на життя й інший варіант: розподілити ще несплачені суми податку (за липень і серпень) на два квартали — III і IV. Однак вважаємо правильніше буде якомога швидше розрахуватися та спати спокійно.

податок на нерухомість, право власності додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті