(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 41
  • № 40
  • № 39
  • № 38
  • № 37
  • № 36
  • № 34-35
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
15/27
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Жовтень , 2015/№ 42

ДФСУ роз’яснює

Номер і тема листа

Позиція ДФСУ/наш коментар

ПДВ

Лист ДФС від 24.09.14 р. № 20255/6/99-99-19-03-02-15

«Щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) розрахунку коригування до податкової накладної, складеної платнику ПДВ, якщо на дату реєстрації в ЄРПН такого розрахунку коригування покупець не є платником ПДВ»

Якщо після здійснення операції з постачання товарів/послуг покупець таких товарів послуг втрачає статус платника ПДВ, така особа втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його реєстрації платником податку, а тому відсутні підстави для складання розрахунку коригування на такого покупця.

У випадку якщо після анулювання реєстрації покупця як платника ПДВ відбувається збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг, то постачальник таких товарів/послуг на дату такого збільшення складає нову податкову накладну (ПН) на суму такого збільшення, в якій у графі «Код отримувача» проставляє умовний ІПН покупця «100000000000», в графі «Особа (платник податку) — продавець» зазначає «Неплатник»

Лист ДФС від 24.09.15 р. № 20254/6/99-99-19-03-02-15

«Щодо порядку реєстрації в ЄРПН податкових накладних при здійсненні операції з реалізації активів платника податку, що перебуває у стадії ліквідації»

Податкова накладна, складена та не зареєстрована в ЄРПН (у тому числі у зв’язку з недостатністю реєстраційної суми), включається платником податку до складу податкових зобов’язань та відображається у податковій звітності з ПДВ у тому звітному (податковому) періоді, в якому її складено

Лист ДФС від 17.09.15 р. № 19911/6/99-99-19-03-03-15

«Щодо відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів у податковій накладній»

У ПН відображається окремо вартість товару, що постачається (без урахування ПДВ), яка є базою обкладення ПДВ, та сума ПДВ, що нараховується на вартість такого товару. Відображення у ПН суми акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів ПКУ та Порядком № 957 (1) не передбачено

Така позиція контролерів підтверджує незмінність позиції ДФСУ — «роздрібний» акциз не потрібно включати до бази нарахування ПДВ (див. «БТ», 2015, № 41, с. 4)

Лист ДФС від 02.10.15 р. № 20952/6/99-95-42-01-16-01

«Щодо визначення бази оподаткування податком на додану вартість імпортних товарів»

Для операцій з постачання товарів, ввезених платником ПДВ на митну територію України, база оподаткування визначається за загальним правилом — виходячи з їх договірної вартості, без урахування величини митної вартості

Увага! При цьому база оподаткування не може бути нижчою за ціну придбання ( п. 188.1 ПКУ). Її беремо з бухобліку (первісна вартість запасів, визначена відповідно до П (С)БО 9 «Запаси»)

Лист ДФСУ від 17.08.15 р. № 17440/6/99-99-19-03-02-15

«Щодо права у особи, зареєстрованої платником ПДВ менше 12 календарних місяців, на анулювання реєстрації»

ПКУ не передбачена можливість подання заяви про анулювання реєстрації особою, яка зареєстрована як платник податку менше 12 календарних місяців

Такого висновку ДФСУ дійшла на підставі п.п. «а» п. 184.1 ПКУ: особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була менше 1 млн грн. без ПДВ, за умови сплати суми податкових зобов’язань у випадках, визначених розд. V ПКУ. Інші підстави для анулювання ПДВ-реєстрації говорять про «кончину» (як фізичну, так і підприємницьку) платника ПДВ або перехід на безПДВшний ЄП. Детальніше про це читайте у «БТ», 2014, № 47, с. 27. Тому госпсуб’єкту, який планує й надалі провадити госпдіяльність, але вже без ПДВ, необхідно прожити платником ПДВ мінімум 12 місяців, і тоді, за дотримання критеріїв з  п.п. «а» п. 184.1 ПКУ, можна буде залишити лави ПДВшників

Лист ДФСУ від 16.09.15 р. № 19770/6/99-99-19-03-02-15

«Щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання продукції оборонного призначення за кодами УКТ ЗЕД 9301 90 00 30, 9305 91 00 18, 9305 91 00 13, 9305 91 00 15»

Відповідно до п. 32 підрозд. 2 розд. XX ПКУ з 25.09.14 р. та на період проведення АТО та/або запровадження воєнного стану звільняються від обкладення ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України продукції оборонного призначення, визначеної такою згідно з п. 9 ст. 1 Закону № 464 (2), що класифікується за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, зокрема групи 93, крім включених до товарних позицій 9303 — 9304, а також 9305 (тільки призначених для виробів товарних позицій 9303 — 9304), 9306 90 90 00 та 9307.

Ці норми не поширюються на продукцію оборонного призначення, яка має походження з країни, визнаної державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, або ввозиться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України

Податок на прибуток

Лист ДФСУ від 05.10.15 р. № 21075/6/99-95-42-03-15, від 06.10.15 р. № 21141/6/ 99-95-42-03-15

«Щодо подання податкової декларації з податку на прибуток за три квартали 2015 року та сплати авансових внесків з податку на прибуток платником податку, який за підсумками трьох кварталів 2015 року не отримав прибуток або отримав збиток»

Першим звітним (податковим) періодом, з якого платники податку на прибуток мають право застосувати норми абз. 9 п. 57.1 ПКУ, є звітний (податковий) період — три квартали 2015 року. Тобто платник податку на прибуток, який сплачує авансовий внесок та за підсумками трьох кварталів 2015 року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію з податку на прибуток та фінансову звітність за три квартали 2015 року та не сплачувати авансові внески з грудня 2015 року та січня — травня 2016 року

Ми про це говорили у статті «Отримали убуток за 9 місяців: як відмовитися від прибуткових авансів» (с. 14 попереднього номера). Тепер же отримали підтвердження ДФСУ

ЄСВ

Лист ДФСУ від 02.10.15 р. № 20928/6/99-99-17-03-03-15

«Щодо нарахування єдиного внеску роботодавцями працівникам, які працюють за основним місцем роботи на неповну тарифну ставку та отримують заробітну плату за відпрацьований час, яка не перевищує розміру мінімальної заробітної плати»

Працівникам, які працюють за основним місцем роботи на неповну тарифну ставку та отримують зарплату за відпрацьований час, яка не перевищує розміру мінімальної зарплати, підприємство має нарахувати ЄСВ виходячи з законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати на місяць (з 1 січня 2015 року — 1218,00 грн., з 1 вересня — 1378,00 грн.). При цьому утримання ЄСВ із зарплати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу)

Читаючи між рядків, можна дійти висновку, що фіскали вимагають ЄСВ за вересень розраховувати виходячи з нової (підвищеної з 01.09.15 р.) мінімальної зарплати. Якщо раптом ви цього не зробили, то доведеться подати уточнюючий розрахунок, сплатити суму недоїмки, пеню та штраф

Первинні документи

Лист ДФСУ від 04.09.15 р. № 18936/5/99-99-10-03-02-15

«Щодо можливості оформлення товарно-транспортної накладної з використанням факсиміле»

Використання факсимільного відтворення підпису при оформленні ТТН за письмовою угодою сторін, в якій містяться зразки відповідного аналога їх власноручних підписів, не порушує законодавства України

Підписувати ТТН за допомогою факсиміле можна. Однак, як бачите, перед цим потрібно підписати відповідну угоду із зазначенням аналогів підписів. Дійсно, використання факсимільного підпису дозволене п. 2.5 Положення № 88 (3) і  ч. 3 ст. 207 ЦКУ. Також податківці підтвердили таку можливість для інших первинних документів, які є підставою для податкового обліку, у консультації з категорії 135.06 ЗІР ДФСУ

(1) Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну України від 22.09.14 р. № 957.

(2) Закон України «Про державне оборонне замовлення» від 03.03.99 р. № 464-XIV.

(3) Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.

ДФСУ, роз’яснення додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті