Теми статей
Обрати теми

Роялті чи ні? Платежі за комп’ютерні програми

Державна фіскальна служба України, Жиленко Катерина
Лист ДФСУ від 18.08.15 р. № 30644/7/99-99-19-02-02-17

Усі ми сьогодні користуємося комп’ютерними програмами (КП), які за своєю суттю є об’єктом інтелектуальної власності. Податківці роз’яснили правила віднесення платежу за програмне забезпечення (ПЗ) до роялті (див. також «БТ», 2015, № 10, с. 28). Розглянемо їх детально.

Запитання

Відповідь ДФСУ / коментар редакції

Чи є роялті такі платежі за ПЗ:

1) придбане для використання у власній госпдіяльності за функціональним призначенням з умовою обмеженого відтворення або встановлення на робочі місця в обмеженій кількості копій;

2) придбане через Інтернет для використання у власній госпдіяльності;

3) якщо за ліцензійною угодою власник авторських прав продає підприємству невиключне майнове право на розмноження та розповсюдження примірників ПЗ на певній території і протягом певного строку?

У перших двох випадках платіж за ПЗ не є роялті згідно з прямими нормами з абз. 3 і 4 п.п. 14.1.225 ПКУ.

Головний орієнтир: якщо ПЗ придбаває кінцевий користувач, то платіж не є роялті. При цьому спосіб купівлі не має значення.

У третьому випадку покупцю передають невиключне майнове право на розмноження та розповсюдження примірників ПЗ. Таким чином, покупець не є кінцевим споживачем ПЗ, а отже платіж є роялті.

У всіх випадках ми повністю підтримуємо думку ДФСУ

Чи є роялті плата за купівлю виключних майнових прав на КП?

Ні. Річ у тім, що виключні майнові права дозволяють надалі продавати або в будь-який інший спосіб відчужувати ПЗ. А це не є роялті згідно з прямою нормою з абз. 6 п.п. 14.1.225 ПКУ

Чи є роялті платіж за передачу права на використання бази даних (БД) за її функціональним призначенням згідно з ліцензійною угодою?

Податківці зазначають, що БД і КП — це абсолютно різні об’єкти авторських прав. Тому вони вважають, що на платежі за передачу права на використання баз даних не поширюється правило абз. 3 п.п. 14.1.225 ПКУ. Там ідеться саме про КП. Податківці натякають: такий платіж за БД є роялті. Як би це не було прикро, але з ними не посперечаєшся.

Водночас, якщо ви купите не доступ до БД (право використання), а саму БД на носії інформації, то такий платіж під визначення роялті не підпаде як платіж за купівлю примірника об’єкта інтелектуальної власності, втіленого в електронній формі (абз. 4 п.п. 14.1.225 ПКУ)

Визначення «роялті» у ПКУ та міжнародному договорі не збігаються. Яке визначення використати для оподаткування доходів нерезидента?

Якщо правила міжнародного договору, згода на обов’язковість якого надана ВРУ, відрізняються від передбачених ПКУ, то застосовуються правила міжнародного договору (п. 3.2 ПКУ). Тому в разі розбіжності норм ПКУ і міжнародного договору у визначенні роялті орієнтуйтеся на положення міжнародного договору

Чи потрібно коригувати фінрезультат на податкові різниці, якщо платежі за бухгалтерськими правилами є роялті, а за податковими — ні?

Коригування передбачене пп. 140.5.5 — 140.5.7 ПКУ. Податківці відповіли просто: ні, не потрібно. Зауважимо, що визначення роялті у ПКУ і П(С)БО 15 «Дохід» практично є ідентичними. Тому таких відмінностей не повинно бути

Як обкладаються ПДВ платежі за постачання ПЗ?

Контролери чітко вказали, що якщо платіж:

є роялті, то такі операції не є об’єктом обкладення ПДВ згідно з п.п. 196.1.6 ПКУ. Це стосується тільки роялті у грошовій формі;

не є роялті, то спрацює звільнення від ПДВ для постачань програмної продукції згідно з п. 261 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ.

Як бачите, ПДВ не буде в будь-якому разі. Такої позиції податківці дотримувалися і в листах від 26.05.15 р. № 11049/6/99-99-19-03-02-15 і від 30.04.15 р. № 9480/6/99-99-19-03-02-15

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі