Теми статей
Обрати теми

Старий спецрежимний ПДВ-рахунок: діє й у 2016 році

Жиленко Катерина, Децюра Сергій
Лист ДФСУ від 05.01.15 р. № 203/7/99-99-19-03-02-17

Нещодавно Законом України від 24.12.15 р. № 909-VIII (див. «БТ», 2016, № 1-2, с. 29) було реформовано правила роботи на спецрежимі з ПДВ. Так, від початку цього року у розпорядженні сільгосппідприємств залишається (зараховується на спецрахунок, відкритий у банку або Держказначействі) не вся сума ПДВ з ряд. 25.2 спецрежимної ПДВ-декларації (позитивна різниця між сумами податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного періоду), а лише певна її частина, яка залежить від виду здійснених операцій ( п. 209.2 ПКУ):

а) за операціями із зерновими та технічними культурами — у розмірі 15 %;

б) за операціями із продукцією тваринництва — 80 %;

а) за операціями з іншою сільгосппродукцією — 50 %.

Решта податкових зобов’язань, що визначена у спецдекларації, перераховується до бюджету.

Податківці у листі, який коментуються, зазначили, що для проведення перерахунку ПДВ до бюджету і на спецрахунок сільгосппідприємствам на сьогодні відкрито три додаткові електронні рахунки для кожного з перелічених вище видів операцій. Це підтверджує і Держказначейство на своєму офіційному веб-сайті*. Реквізити таких рахунків сільгосптоваровиробники можуть дізнатися у своїй податковій.

* http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/article/303854

Ці рахунки, як і передбачалося, будуть використовуватися для реєстрації податкових накладних, складених починаючи з 01.01.16 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) та для сплати сум ПДВ до бюджету та на спецрахунки при здійсненні операцій з постачання сільгосппродукції відповідного виду.

При цьому ці рахунки відкриваються не замість «старого» спецрежимного електронного ПДВ-рахунку (його використовували у 2015 році для перерахунку податкових зобов’язань на спецрахунок), а в доповнення до нього.

Залишити старий спецрежимний рахунок «у живих» навіть після того, як почали діяти нові правила розподілу спецрежимних коштів, податківців змусило те, що новий порядок перерахування коштів на електронні спецрежимні рахунки застосовується до операцій з постачання сільгосппродукції, що здійснюються починаючи з 01.01.16 р. включно.

На операції, що були здійснені у 2015 році, вищенаведені правила розподілу податкових зобов’язань між спецрахунком і держбюджетом не поширюються. У цей період всі податкові зобов’язання йшли прямо на спецрахунок сільгосптоваровиробника.

У зв’язку з цим податківці у листі, який коментується, справедливо зауважили, що кошти, необхідні для забезпечення реєстрації складених у 2015 році ПН, які реєструються в ЄРПН після 01.01.16 р., перераховуються на старий додатковий електронний ПДВ-рахунок. Крім того, якщо за результатами останнього звітного періоду 2015 року в спецрежимній ПДВ-декларації (0121 — 0123) буде визначено суми для перерахування на спецрахунок, і такі суми не було перераховано на додатковий електронний рахунок або було перераховано не в достатньому розмірі, суми податку, необхідні для перерахування на спеціальний рахунок за результатами подання звітності, також потрібно перерахувати на «старий» додатковий електронний рахунок, відкритий сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році.

Отже, старий спецрежимний електронний ПДВ-рахунок сільгосппідприємства будуть використовувати при перерахуванні податкових зобов’язань на спецрахунок за останній місяць 2015 року (грудень), а також при поповненні реєстраційного ліміту для реєстрації ПН, складених у 2015 році, реєстрація яких припадає на 2016 рік. Причому не має значення, йде мова про своєчасну чи несвоєчасну реєстрацію ПН, складених у минулому році.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі