Від’ємне значення ПДВ за рахунок повернення товарів: чи відображати в додатку Д2

Кравченко Дар’я
За підсумками травня 2017 року в платника ПДВ утворилося від’ємне значення (ряд. 21 ПДВ-декларації). Причому виникла ця сума через повернення товарів покупцем (у розд. І декларації заповнений один-єдиний ряд. 7 зі знаком «-»). Чи потрібно деталізувати таку суму в додатку Д2?

Так, потрібно. Зараз пояснимо чому.

Поза сумнівом, додаток Д2 — особливий, оскільки в Порядку № 21* немає жодного слова про те, як його заповнювати.

* Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21.

Необхідну інформацію можна почерпнути або із самого додатка, або з роз’яснень податківців. Ось що нам відомо:

• у додатку Д2 розшифровують суму від’ємного значення звітного періоду, яка зараховується до складу «перехідного» податкового кредиту (ПК);

• деталізувати від’ємне значення (ВЗ) потрібно тільки в розрізі періодів його виникнення і сум;

• при заповненні додатка Д2 дотримуємо принципу хронології формування ВЗ. Тобто податкові зобов’язання поточного періоду зменшуємо на суму ПК у хронологічному порядку його виникнення — від «найстарішого» до найновішого (лист ДФСУ від 22.07.16 р. № 24830/7/99-99-15-03-02-17).

Зі сказаного можна дійти важливого для нас висновку — у додатку Д2 розшифровуємо ВСЮ суму ВЗ, що потрапила в ряд. 21 звітної декларації.

По-перше, це витікає із самої назви додатка Д2. Нагадаємо: у ньому йдеться саме про від’ємне значення ПДВ (тобто різниці між податковими зобов’язаннями і ПК). При цьому немає жодних вказівок (посилань) на те, за рахунок яких сум повинно бути сформовано таке ВЗ:

• за рахунок «вхідного» ПДВ, сплаченого при купівлі товарів/послуг;

• або ж унаслідок коригування нарахованих раніше податкових зобов’язань через повернення товарів.

Потрапила сума ВЗ в ряд. 21 декларації — будь ласка, розшифруй.

До речі, на сьогодні з відображенням ВЗ, що з’явився через повернення, в додатку Д2 проблем не буде. Вам достатньо буде внести суму такого ВЗ і вказати період його виникнення (у нашому випадку — травень 2017 року) у відповідних графах. І все. Додатково писати ІПН покупця / постачальника не потрібно.

Це доводилося робити платникам ПДВ раніше — до 01.08.16 р. (оновлену форму додатка почали використати тільки із серпня 2016 року — «БТ», 2016, № 32, с. 6).

Тоді в додатку Д2 була гр. 2 «Платник податку — покупець (індивідуальний податковий номер)», у якій (незважаючи на її назву) податківці рекомендували вказувати ІПН постачальника, у якого були придбані товари/послуги (лист ДФСУ від 22.02.16 р. № 6111/7/99-99-19-03-02-17// «БТ», 2016, № 9, с. 7).

Це наштовхувало на думку, що в додатку Д2 є місце тільки для ВЗ, сформованого за рахунок «вхідного» ПДВ, сплаченого при покупках товарів/послуг. Повернення ж товарів не підпадає під цю категорію (отриманий у результаті зменшення нарахованих раніше податкових зобов’язань). Чи варто було його взагалі вносити в додаток Д2?

І в цьому випадку відповідь — так. Інакше порушується алгоритм перевірки заповнення ПДВ-звітності. Дані в ПДВ-декларації не збігаються з підсумковим рядком таблиці 1 додатка Д2.

Повернемося до сучасних реалій.

Зараз розшифровувати суму ВЗ у розрізі ІПН постачальників потрібно тільки в тому разі, коли ви заявите таке ВЗ до бюджетного відшкодування (таблиця 3 додатка Д3).

Але в такому разі виникає таке запитання: який ІПН потрібно вказувати в гр. 2 цієї таблиці?

На наш погляд, найлогічніше внести ІПН покупця, який повернув товар. Адже саме він став винуватцем появи ВЗ у звітному періоді (за аналогією з ВЗ, що складається з «вхідного» ПДВ).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі