Звітуєш віддалено? Підписуй електронно!

В обраному У обране
Друк
Мірошниченко Віталіна, податковий експерт
Бухгалтерський тиждень Травень, 2017/№ 21
Наш читач вирішив подавати електронні звіти й отримав для цього в ПриватБанку два електронні підписи: один — для фізособи, другий — для підприємця. Яким із них користуватися? Зараз і розберемося.

Не вдаватимемося до деталей, чим є електронний підпис. Важливо ось що: автентичність поданого вами електронного звіту і той факт, що звіт поданий саме вами, підтверджуються наявністю на ньому цього самого електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП).

Що стосується підприємця, то його подвійний статус (одночасно і громадянин, і суб’єкт господарювання) дозволяє мати відразу два ЕЦП: оформлений на нього як на звичайного громадянина й оформлений на нього ж як на підприємця.

У зв’язку з чим підприємці запитують:

• «якщо в мене є ЕЦП, оформлений на громадянина, чи можу я підписати ним «підприємницькі» звіти (наприклад, декларацію єдиноподатника, декларацію про доходи загальносистемника, форму № Д5 тощо)?» Відповідь: ні!

• «якщо в мене є ЕЦП, оформлений на підприємця, чи можу я підписати ним «цивільні» звітиВідповідь: так!

А тепер детальніше. Що стосується ЕЦП, оформленого на вас як на громадянина, то ним можна користуватися тільки для «цивільних» цілей (наприклад, підписати декларацію про доходи громадянина, е-декларацію, зайти в електронний кабінет платника податків, листуватися тощо).

А ось для «підприємницьких» цілей цей підпис не годиться, оскільки при його оформленні не вказуються відомості про держреєстрацію як підприємця. Адже перш ніж ви почнете подавати звітність в електронному вигляді, вам потрібно буде укласти з податківцями договір про її прийняття. Такий договір «працює» лише стосовно підприємців.

Отже, сумнівів немає (і податківці на «гарячій лінії», і працівники ПриватБанку підтверджують): для підписання «підприємницьких» звітів повинен використовуватися саме ЕЦП, який оформлений на підприємця.

Що ж до зворотної ситуації, коли підприємець має намір підписати якийсь «цивільний» документ своїм «підприємницьким» ЕЦП, то київські податківці це допускають (http://kyiv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/arhiv1/274866.html):

«…підприємець, який отримав посилені сертифікати відкритих ключів, може скористатися цими ключами для надання звітності в електронному вигляді, у тому числі податкової декларації про майновий стан і доходи, як фізична особа».

А вся справа в тому, що статус фізособи-підприємця ширший, ніж просто статус фізособи. Тому при оформленні ЕЦП на підприємця вказується вся інформація, необхідна і для ідентифікації цієї фізособи як громадянина. Отже, «підприємницький» ЕЦП годиться як заміна «громадянському».

Вам це стане в нагоді

Назва консультації

Де знайти

Пошта «Правила роботи в електронному кабінеті»

«…Подання звітності через електронний кабінет здійснюється за бажанням платника податків та не є обов’язковим <…>

Електронний кабінет працює постійно (24 години на добу, кожний календарний день), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування»

«БТ», 2017, № 12, с. 36

Стаття «Електронний кабінет: інструкція для «чайників»

«БТ», 2016, № 13, с. 41

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток ifactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд