Як подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет

Кравченко Дар’я, податковий експерт
Бухгалтерський тиждень Жовтень, 2018/№ 40
В обраному У обране
Друк
Чи можна через Електронний кабінет подати заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань? Скажемо одразу, можна. Насамперед, таку можливість передбачає п. 421.2 ПКУ. Підтверджують це й самі податківці (категорія 140.03 ЗІР ДФСУ). Розглянемо, як це зробити.

Для того щоб подати заяву на повернення коштів з бюджету, платнику податків необхідно:

• зайти до приватної (особистої) частини Електронного кабінету (ЕК) за допомогою ЕЦП;

• обрати розділ «Листування з ДФС» у лівій частині екрану (рис. 1).

Рис. 1. Форма для подання заяви в розділі «Листування з ДФС»

Основне призначення цього розділу — надсилання довільної кореспонденції (листи, запити тощо) до відповідного органу ДФСУ.

Водночас для надіслання заяви про повернення коштів з бюджету було б логічнішим використати:

• або розділ «Введення звітності», де наведено усі форми звітності, запитів і заяв, які можна подати через ЕК;

• або розділ «Заяви, запити для отримання інформації», який дозволяє створити найбільш популярні заяви та запити на отримання певної інформації від ДФСУ.

Тепер переходимо безпосередньо до подання заяви. Ось які кроки для цього необхідно зробити.

1. Написати заяву на повернення помилково та/або надміру перерахованих сум грошових зобов’язань, як того вимагає п. 43.4 ПКУ*, та зазначити в ній:

* Не забувайте про строки подання заяви — 1095 днів з дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми (п. 43.3 ПКУ).

• причину повернення грошей з бюджету;

• суму платежу, що підлягає поверненню;

• напрям перерахування коштів (на поточний рахунок у банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів; у готівковій формі за чеком, якщо у платника податків немає рахунку в банку).

2. Перейти до розділу «Листування з ДФС» і у вікні, що з’явилося, внести такі дані:

• регіон, у якому розташований орган ДФС, та орган ДФС, до якого надсилається заява (система заповнить автоматично, вам залишиться тільки ще раз їх перевірити);

• тип документа (у нашому випадку це заява);

• тематику звернення (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, акцизний податок тощо). Тобто той податок, за яким ви бажаєте повернути помилково та/або надміру сплачені кошти;

• короткий зміст листа. Наприклад, «Повернення помилково перерахованих коштів».

3. Відсканувати заяву (її текст має бути у форматі pdf (!) з обмеженням розміру не більше 2 МБ), а потім завантажити її у поле «Файл».

Звичайно, до заяви бажано додати документи, що підтверджують перерахування грошей до бюджету (особливо якщо перед поданням заяви ви не провели звірку розрахунків за податком, за яким виникла переплата, з даними ДФСУ).

Проте просто додати такі документи (окремими файлами) у поле «Файл» не вийде.

На сьогодні там є місце тільки для одного документа — в нашому випадку це буде заява.

Єдиний вихід — відсканувати підтвердні документи разом із заявою (сформувати один файл з дотриманням усіх вимог до його формату та розміру).

Далі зберегти проект заяви, натиснувши кнопку «Зберегти».

4. Перейти до розділу «Вхідні/вихідні документи» в лівій частині вікна (рис. 2).

Рис. 2. Підписуємо та надсилаємо заяву через ЕК

У вкладці «Відправлені документи» знайти збережений лист, підписати його (натиснути кнопку «Підписати») і надіслати (натиснути кнопку «Відправити»).

Про те, що лист відправлено в ДФСУ, ви можете дізнатися зі статусу документа (у першій графі таблиці вкладки «Відправлені документи» з’явиться відповідний значок).

Протягом одного робочого дня після відправлення листа вам має надійти повідомлення, в якому податківці зазначать реєстраційний номер та дату реєстрації заяви в органі ДФС. Його можна побачити у вкладці «Вхідні документи» розділу «Вхідні/вихідні документи».

Для того щоб з ним ознайомитися детальніше, натисніть на назві документа, який ви хочете переглянути (про ваш вибір буде свідчити відповідна відмітка в першій колонці таблиці), а потім — кнопку «Перегляд».

Зауважте: отримані документи можна вивантажити з ЕК у форматі pdf. Для цього після відкриття документа натисніть на «кнопку вивантаження», яка розташована у верхньому правому куті вікна.

Зверніть увагу: за відсутності податкового боргу у платника податків (п. 43.2 ПКУ) не пізніше ніж за 5 робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання заяви контролери зобов’язані підготувати висновок про повернення грошей з бюджету та подати його органу Казначейства (п. 43.5 ПКУ).

На підставі отриманого висновку Казначейство протягом 5 робочих днів має повернути помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд