(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Бухгалтерський тиждень, жовтень, 2018/№ 40

  • Алкоголь подорожчає: Кабмін збільшив мінімальні ціни Постанова КМУ від 05.09.18 р. № 748 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957»
  • ПДВ у ПН і бухпервинці відрізняється: чи буде у покупця право на ПК? Лист ДФСУ від 14.09.18 р. № 4044/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
  • «Компенсуючий» ПДВ за списаною продукцією: лише на витрати «з ПДВ» Лист ДФСУ від 14.09.18 р. № 4040/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
  • Строковий трудовий договір: звільняти не можна залишити Постанова ВС від 13.06.18 р. у справі № 813/782/17
  • Розливати пиво «на винос» можуть усі (не лише ресторани) Постанова ВС від 28.08.18 р. у справі № 806/1285/17
  • Детінізація трудових відносин Кабмін доручив Державній службі з питань праці, Державній фіскальній службі, Пенсійному фонду України, Національній поліції та іншим центральним органам виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування провести комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення.
  • Електронна Заява-розрахунок до ФССУ Заява-розрахунок для надання допомоги за листками непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонд соціального страхування України (ФССУ) з 1 жовтня 2018 року може бути подана страхувальником (роботодавцем) в електронному вигляді.
  • Перевірки туроператорів Кабмін затвердив нові критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження туроператорської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
  • ДФСУ пропонує спробувати E-Receipt ДФС запустила тестову версію інформаційної системи E-Receipt, призначену для електронної реєстрації розрахункових операцій.
  • Календар тижня
  • Програмне забезпечення від нерезидента Сьогодні багато програм можна купити по-сучасному — через Інтернет, у тому числі й у нерезидента. Найчастіше вони потрібні для діяльності (кінцевого використання). Якими документами підтвердити цю операцію і як її відобразити в обліку?
  • Первинка на видачу товару: запитання та відповіді Іноді бухгалтери стикаються з ситуацією, коли постачальник не додав якийсь первинний документ або отриманий документ містить певні недоліки в обов’язкових реквізитах. Тоді виникає запитання: наскільки це критично? Сьогодні розберемо питання, пов’язані з первинкою, яка підтверджує факт передачі товару покупцеві.
  • Як подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет Чи можна через Електронний кабінет подати заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань? Скажемо одразу, можна. Насамперед, таку можливість передбачає п. 421.2 ПКУ. Підтверджують це й самі податківці (категорія 140.03 ЗІР ДФСУ). Розглянемо, як це зробити.
  • Які витрати підтверджує ТТН? Питання про статус товарно-транспортної накладної (ТТН) як підтверджуючого документа, мабуть, усіх уже «доконало» за довгі роки. Чи підтверджує ТТН оприбуткування товарів, що перевозяться? Чи, може, ТТН згодиться тільки для підтвердження власне витрат на послугу перевезення? Чи потрібен при оформленні ТТН додатковий первинний документ на відвантаження товару (скажімо, видаткова накладна)? Усі ці запитання з подання фіскалів продовжують хвилювати платників. Що ж, давайте ще раз про них поговоримо!
  • Чи можуть директор і прибиральниця отримувати мінзарплату? Приводом для написання цієї статті є ситуація, викладена в листі нашої читачки: «Усім працівникам нашого підприємства (від прибиральниці до директора) виплачується зарплата на рівні мінімальної. Цим фактом зацікавилася Держпраці і надіслала запит з проханням пояснити, чому в I кварталі 2018 року всім працівникам виплачена мінімальна зарплата. Як бути? Чи вважається це порушенням? Чи може Держпраці оштрафувати підприємство за таку зрівнялівку?». Давайте розбиратися.
  • Класифікатор професій: відповідаємо на запитання Класифікатор професій є основним нормативно-правовим документом, який визначає професійні назви робіт (посад) для застосування в кадровій діяльності. А тепер з Класифікатором зав’язаний ще й Звіт з ЄСВ (таблиця 5). Тож інтерес до цієї теми тепер підвищений. Не так давно ми вже почали розбиратися з питаннями щодо Класифікатора (див. статті «Класифікатор професій. Вимушені познайомитися…» // «БТ», 2018, № 30 та «Класифікатор професій: як ним користуватися?» // «БТ», 2018, № 39). Зараз розглянемо ще декілька питань стосовно Класифікатора.
  • Табель обліку робочого часу: відповіді на актуальні запитання Коли йдеться про табель обліку робочого часу, здається, що заповнити його простіше простого. Але, як показує практика, і на цій ділянці роботи виникають запитання. Сьогодні — чергова добірка відповідей на найактуальніші з них.
  • «Роздрібно-пивні» запитання: добірка рішень Пропонуємо до вашої уваги добірку запитань (і, звісно ж, відповідей на них), що стосуються роздрібної реалізації пива. Тобто поговоримо про акцизний податок, заповнення декларації і додатка 6 до неї, а також інші «принади», що супроводжують таку торгівлю.
  • Помилково сплатили ПДВ на бюджетний рахунок: як виправити промах Підприємство помилково перерахувало ПДВ на бюджетний рахунок, а не на свій електронний рахунок у СЕА. Як виправити таку помилку?
  • Зведені податкові накладні: коли можна обійтися без РК Як заповнити зведену податкову накладну, якщо до дати її складання відбулося повернення товарів/передоплати або зміна ціни? Чи потрібно у такому разі виписувати розрахунки коригування, чи можна обійтися без них?
  • Нерезидентські послуги для неоподатковуваної діяльності: чи нараховувати «компенсуючі» ПЗ Підприємство — платник ПДВ придбало послуги у нерезидента на митній території України для використання в неоподатковуваній діяльності. Чи треба у такому разі нараховувати «компенсуючі» податкові зобов’язання (ПЗ)? Що робити, якщо не відображали податковий кредит (ПК) і не нараховували ані «нерезидентські», ані «компенсуючі» ПЗ?
  • Коли друкувати чек РРО при оплаті через систему LiqPay? Підприємство продає товари через інтернет-магазин. Розрахунки за товари здійснюються через систему LiqPay. Тому кошти за товар надходять на рахунок підприємства не одразу, а протягом декількох днів. В який саме момент продавцю слід проводити цю розрахункову операцію через РРО: в момент здійснення транзакції через систему LiqPay чи в момент зарахування коштів на рахунок підприємства?
  • Готівкова інвалюта: як оприбуткувати чи видати? Який порядок оприбуткування у касі підприємства та видачі з неї готівкової іноземної валюти?
  • Нестачі на підприємстві Нестачі і втрати запасів та необоротних активів — це, звісно, дуже неприємний момент. І як би нам не хотілося цього, але на практиці такі випадки трапляються нерідко. З нестачами і втратами можна зіткнутися в різних ситуаціях: при отриманні товару, у процесі виробництва продукції, під час транспортування і зберігання. Причому вони можуть виникати як у ході звичайної господарської діяльності, так і внаслідок розкрадання, форс-мажорних обставин тощо. Загалом варіантів може бути безліч… І якщо так сталося, що нестачі уникнути не вийшло, то в наших силах усе правильно показати в обліку. Тож у цій Темі тижня ми детально зупинимося на юридичних та облікових аспектах нестач.
Перейти до номеру
  • № 43-44
  • № 42
  • № 41
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить