Теми статей
Обрати теми

Два і більше РРО: скільки підсумкових ПН?

Кравченко Дар’я, експерт з оплати праці
Для проведення розрахунків підприємство використовує десять РРО. Скільки підсумкових податкових накладних (ПН) він повинен виписувати: одну загальну або десять (на кожен РРО окремо)?

Скажемо одразу — платник ПДВ сам вирішує, скільки підсумкових податкових накладних виписуватиме. Зараз пояснимо чому.

Річ у тому, що правила складання ПН регламентують п. 201.4 ПКУ та п. 14 Порядку заповнення ПН, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі — Порядок № 1307). У них лише перераховані випадки, коли платник ПДВ може виписати ПН за щоденними підсумками, зокрема при здійсненні постачань товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві, розрахунки за які проводяться через РРО (за умови, що на ці операції не була складена звичайна ПН).

Більше того, у них — жодного слова про залежність між кількістю РРО у платника ПДВ і кількістю ПН, які він повинен виписати за підсумками дня.

Водночас іноді на практиці та в деяких роз’ясненнях контролери звертали увагу на те, що дані, зазначені в підсумковій ПН, повинні відповідати сумі виручки та сумі ПДВ, відображеній у Z-звіті (лист ГУ ДФС у Чернігівській обл. від 15.06.16 р. № 1967/10/25-01-12-01-09). Враховуючи, що Z-звіти складаються за кожним РРО окремо, то логічно припустити: підсумкових ПН повинно бути стільки, скільки й РРО.

Проте на сьогодні фіскали дотримуються лояльнішої позиції. Вони говорять: платник податків, який здійснює операції з постачання товарів кінцевому споживачеві з використанням двох і більше РРО, на власний розсуд може прийняти рішення, скільки підсумкових ПН йому виписувати (листи ДФСУ від 03.03.15 р. № 4436/6/99-99-19-03-02-15, від 27.11.17 р. № 2715/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, від 19.06.17 р. № 716/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, категорія 101.16 ЗІР ДФСУ).

Тобто:

• або складати окрему ПН за щоденними підсумками операцій на кожен РРО. Тоді дані, зазначені в окремій ПН, повинні будуть відповідати фактичній сумі виручки і сумі ПДВ, відображених у Z-звіті окремого касового апарата;

• або складати одну (загальну) ПН за щоденними підсумками операцій на всі РРО. У такому разі обсяг постачань і сума ПДВ, зазначені в такій ПН, повинні будуть відповідати загальній сумі виручки і сумі ПДВ, відображених у Z-звітах усіх РРО підприємства.

Винятком буде випадок, коли протягом одного дня платник здійснює і оподатковувані, і звільнені від ПДВ операції. На них складають окремі підсумкові ПН (п. 17 Порядку № 1307).

Декілька слів скажемо й про те, як виписати підсумкові ПН за РРО, що перебувають у філіях та/або структурних підрозділах.

До початку 2018 року контролери дотримувалися думки, що кількість таких ПН залежить від того, делеговано право виписування ПН філії або ні. Так, якщо платник ПДВ своїм підрозділам (наприклад, магазинам, розташованим у різних населених пунктах):

не делегував право виписування ПН*, то підсумкову ПН слід складати за кожним РРО окремо (лист ГУ ДФС у Чернігівській обл. від 15.06.16 р. № 1967/10/25-01-12-01-09);

* Не присвоєний окремий номер у заголовній частині ПН згідно з п. 1 Порядку № 1307.

делегував право виписування ПН, то він може обирати: або складати одну підсумкову ПН на всі РРО, або окрему — на кожен РРО (лист ДФСУ від 03.03.2015 р. № 4436/6/99-99-19-03-02-15).

На наш погляд, та позиція податківців неправомірна, бо тих вимог, які вони висували, у законодавстві не було й на сьогодні немає.

На щастя, наразі в категорії 101.16 ЗІР ДФСУ таких вимог немає. Тому незалежно від того, делегувало підприємство право складати ПН підрозділам або ні, воно саме має право вирішувати, скільки підсумкових ПН виписуватиме: одну ПН на всі РРО або окрему ПН на кожен РРО.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі