Коротко нагадаємо загальне правило. Обирати між формами № 1-м, № 2-м і № 1-мс, № 2-мс не можна. Замість названих скорочених форм можна подавати «загальні» форми звітів. Замість «загальних» скорочені подавати не можна*.
* Прочитати детальніше про це зможете, зокрема, в статті «Фінзвітність за 9 місяців: важливі моменти» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 41).
Недотримання цих правил вважається порушенням порядку складання фінзвітності! Але що чекає на підприємство за таке порушення?
Наш варіант відповіді ви вже знаєте**. А ось тепер про своє розуміння проблеми розповіли й податківці. При цьому особливо ліберальничати контролери не стали .
** Стаття «Фінзвітність за 9 місяців 2019 року: а що як?..» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 42), стаття «Фінзвітність подана не за тією формою…» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 6).
Не за формою — до статистики. У цьому порушенні податківці зуміли-таки розгледіти підстави для застосування адмінштрафу за ст. 1863 КУпАП. Нагадаємо: вона встановлює відповідальність у вигляді штрафу на посадових осіб підприємства за подання органам статистики даних для проведення статспостережень не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією. Розмір штрафу — від 170 до 255 грн. Водночас накладають його не податківці, а органи статистики!
Ми попереджали вас про можливість притягнення до адмінвідповідальності за цією статтею у випадку подання звітності не за формою до органів статистики. Водночас жевріла надія, що статистики звернуть увагу на невідповідність фінзвітності визначенню звітно-статистичної документації, а отже, на недоречність застосування цього штрафу.
Як бачите, податківці нашого оптимізму не поділяють.
Не за формою — податківцям. Зі свого боку податківці для виправлення помилки, схоже, хочуть бачити уточнюючу декларацію з податку на прибуток (з виправленими відмітками в полі «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків — форм фінансової звітності») й уточнюючу фінзвітність за відповідний період (тобто фінзвітність, складену за правильними формами).
Єдине, що радує, — податківці не згадують у цьому контексті про штраф за неподання декларації з податку на прибуток з п. 120.1 ПКУ. Ми також вважаємо, що подання «чужого» комплекту фінансової звітності не можна прирівнювати до неподання декларації взагалі, а тому підстав для застосування цього штрафу немає.