Не так давно ми говорили про баталії в частині відстрочення РРО-зобов’язалівки для єдиноподатників1. Закінчили на тому, що ліберальному законопроєкту № 43132 (відсунення РРО-зобов’язалівки і кешбеку до 01.01.2022 р.) не вистачило для прийняття лише 14 голосів і його відправили на доопрацювання. Ми припустили, що причиною стали деякі неузгодженості, що виникли за рахунок «додавання на ходу» в цей законопроєкт додаткових норм.
1 У статті «РРО-контрреволюція, або Нові РРО‑звільнення» ми розповідали про два законопроєкти: зважений і ліберальний (журнал «Бухгалтер 911», 2020, № 45).
2 w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70315
І ось проєкт № 4313 «доопрацювали». Він отримав статус «враховано Комітетом3 при доопрацюванні» і на цьому «закінчив свій життєвий шлях» . Так, саме так. Комітет «зробив хід конем» і замість проєкту № 4313 створив проєкт № 4313-д4, який і був уключений до порядку денного на 17 листопада.
3 Комітет ВР з питань фінансів, податкової та митної політики.
4 w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70450
І все б нічого, тільки новий проєкт № 4313-д практично нічого від проєкту № 4313 не перейняв, а на повірку виявився нічим іншим, як загорнутим в іншу обгортку «конкуруючим» проєктом № 2645-д5 самого Комітету (про нього ми теж розповідали*) , але в певній частині лібералізованим.
5 w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70156
Згідно з ним усі зміни, які повинні настати з 01.01.2021 р. (РРО-зобов’язалівка для інтернет-магазинів, ресторанів, готелів, турагентств, секонд-хендів, продавців текстилю, запчастин тощо), мають відбутися саме з 01.01.2021 р. Тобто ніякого відстрочення.
А ось тотальна РРО-зобов’язалівка, яка повинна була настати 01.04.2021 р., відсовується на 2022 рік і буде вводитися з винятками для деяких представників групи 2 (і групи 1, звісно).
Такий ось «фокус». Цей момент не був залишений без уваги депутатами, і з боку все виглядало як «публічна прочуханка» проєкту № 4313-д. Багато й емоційно говорили, пропонували натомість свої проєкти (у т. ч. повернутися до проєкту № 4313, що вже було неможливо) і фінішували цю справу голосуванням по суті проти проєкту № 4313-д («проти» — 228 голосів, «за» — 17).
Тому провал голосування за проєктом № 4313-д — це, швидше, плюс, ніж мінус.
Але все-таки, що далі? Часу до кінця року залишається все менше, а депутати засідають усе рідше (найближче планове засідання — 1 грудня) .
Президент уже зібрав екстрену нараду із цього питання.
Якісь прогнози в такому контексті будувати складно. Варіантів «урегулювання» може бути маса. Залишається тільки чекати.