Теми статей
Обрати теми

ЄП-заява, запит на витяг, витяг: онлайн-новини

Мірошниченко Віталіна, податковий експерт
Про можливість подання ЄП-заяви «засобами електронного зв’язку в електронній формі» п.п. 298.1.1 ПКУ говорить з незапам’ятних часів. А про можливість отримання витягу з Реєстру платників ЄП «у тому числі в електронному вигляді» п. 299.9 ПКУ говорить з 23.05.2020 р. Але на практиці все це довгий час реалізовувалося «як через пень колоду тягти». Але ось нещодавно тут намітився прогрес. Це варто відзначити!

ЄП-заява

Розпочнемо з ЄП-заяви. Нагадаємо підстави для її подання:

— обрання або перехід на спрощену систему оподаткування;

— зміна ставки та групи;

— внесення змін до Реєстру платників єдиного податку щодо: П. І. Б., видів господарської діяльності, податкової адреси, місця провадження господарської діяльності;

— відмова від спрощеної системи оподаткування.

Бланк цієї заяви востаннє оновлювали у 2019 році* (діє досі).

* Деталі знайдете в статті «Новини для тих, хто заходить на спрощенку і змінює свій ЄП-профіль» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 44).

Чи можна її подати в електронному вигляді? Теоретично — так (п.п. 298.1.1 ПКУ говорить про таку можливість з незапам’ятних часів). Практично — скажімо так, з нюансами.

Ще в кінці 2019 року в оновленнях Електронного кабінету, Сонати і «Медка» та інших програм з’явилися:

F0102003 Заява про застосування спрощеної системи оподаткування;

— F0102103 Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.

Проте на практиці їх подання коректно не відбувалося. Багато з тих, хто відправляв електронну заяву з бухгалтерського ПЗ, стикалися з тим, що податківці не бачили її, незважаючи на те, що ФОП отримував другу квитанцію img 1.

Тому найнадійнішим способом подати Заяву про застосування спрощенки був такий (якщо не подавали її через «ДІЯ» або не хотіли подавати її в паперовій формі): заповнити її у Word, зберегти у форматі «.pdf» (до 2 Мб), накласти ЕП — і відправити в електронному вигляді через розділ «Листування з ДФС» Електронного кабінету**. Після цього дані про ФОП автоматично потрапляли до Реєстру платників ЄП.

** Детальніше почитати про це можна в статті «Дозвольте заявити… про перехід на ЄП / ЄП-зміни» (журнал «Бухгалтер 911», 2020, № 29).

Витяг з ЄП-реєстру

Далі — про витяг з Реєстру платників ЄП.

Щоб пересвідчитися, що ФОП потрапив до Реєстру платників ЄП або що його новий вид діяльності туди потрапив, краще отримати витяг із цього Реєстру.

Можна, звичайно, й просто «зазирнути» до Реєстру платників ЄП, який розміщений в Електронному кабінеті. Але ось тільки тут нас підстерігають ризики img 2. Алгоритм роботи цього Реєстру часто, м’яко кажучи, неадекватний. Узяти, наприклад, відображення тих же видів діяльності.

Тому ми завжди радимо після внесення змін до Реєстру платників ЄП отримати витяг з нього. І тільки після цього починати займатися відповідною діяльністю (якщо йшлося про додавання до Реєстру платників єдиного податку нових видів діяльності***).

*** Вам буде цікавою стаття «Єдиноподатник і нові види діяльності: як додати КВЕД?» (журнал «Бухгалтер 911», 2020, № 46.

Чи можна отримати його онлайн?

Тут на нас, знову-таки (як і у випадку з ЄП-заявою), чекала проблема img 3. Щоб отримати витяг, потрібно подати запит. Бланки такого запиту і витягу з’явилися ще у 2019 році:

— F1302101 Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку;

— F1402101 Витяг з реєстру платників єдиного податку.

Але подати електронний запит на цьому бланку було нереально. Податківці радили йти второваною доріжкою й відправляти «.pdf» — файл запиту через «Листування з ДФС». Окей, запит подали онлайн. Що далі?

А далі потрібно було йти до податкової «ніжками» й особисто отримувати витяг з Реєстру ЄП (поштою рідко кому відправляли, й то міг загубитися дорогою). В електронному вигляді витяг не видавали нікому! img 4

Довгожданий прогрес

І тут у кінці 2020 року всі чотири бланки з’явилися в Електронному кабінеті в «.xml»-форматі img 5. Тобто тепер їх таки можна відправити в електронній формі без танців з бубном на вкладці «Листування з ДФС»!

А отже, є шанс, що й витяг з Реєстру платників ЄП скоро надсилатимуть в електронній формі і за ним не доведеться ходити до податківців.

Перші ластівки вже є (щоправда, не обійшлося без помилок). Деякі отримали його в Кабінеті, деяким надіслали на електронну пошту. Але більшість ФОП поки не отримали жодної відповіді на запит.

На гарячій лінії податківці відповідають, що можливість отримати електронний витяг поки перебуває на узгодженні й просять перетелефонувати пізніше.

Імовірно, залишилося почекати трохи — скоро все буде онлайн img 6.

Ну а наостанок нагадаємо, що в запиті на отримання витягу, якщо ви хочете отримати його в електронному вигляді, потрібно зробити відповідну позначку в полі «Спосіб отримання витягу» «в електронному вигляді». А згідно з п. 299.9 ПКУ строк надання витягу з Реєстру платників ЄП для зареєстрованих платників єдиного податку не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту, а для суб’єктів господарювання, які подали заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування, — двох робочих днів з дня надходження запиту.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі