Продаємо газети, повертаємо передоплати: використовуємо РРО?

Адамович Наталія, Ковенко Марина, Костюк Дмитро, Нестеренко Максим, Солошенко Людмила, Ушакова Лілія
Юридична особа здійснює послуги, що обкладаються ПДВ, та продає товари (газети), звільнені від ПДВ. Через РРО проводяться тільки отримані від послуг суми (тобто лише ті, що обкладаються ПДВ), а продаж газет здійснюється за допомогою ПКО. Чи правильно це або ми мусимо абсолютно всі операції проводити через РРО? Чи потрібно нам проводити через РРО повернення передоплати (ми проводимо відразу через РКО)?

За загальним правилом, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити такі операції на повну суму купівлі (надання послуги) через РРО (п. 1 ст. 3 Закону про РРО).

Отже, якщо юридична особа здійснює розрахункові операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг і при цьому отримує оплату від покупців готівкою чи в безготівковій формі за допомогою платіжних карток, така особа повинна застосовувати РРО.

Але й є винятки! Випадки, коли РРО не застосовується, визначені в ст. 9 Закону про РРО. Із них ближчі для вас:

— норми п. 1 ст. 9 Закону про РРО — при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва/наданні послуг, якщо ви не торговельне підприємство або підприємство громадського харчування і здійснюєте розрахунки в касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідної квитанції, підписаної та засвідченої у встановленому порядку;

— норми п. 10 ст. 9 Закону про РРО при продажу в кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 % загального товарообороту (за відсутності продажу алкогольних напоїв і підакцизних непродовольчих товарів). Докладніше про випадки, коли не застосовується РРО, див. «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 16, с. 34.

Якщо ж умови ваших продажів газет не підпадають під перелічені вище винятки, то без РРО вам продавати газети не можна. Про наслідки незастосування РРО див. «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 84, с. 5.

А от розрахунки за послуги навпаки можна здійснювати без РРО, а в касі підприємства з оформленням ПКО, якщо ви не торговельне підприємство або не підприємство громадського харчування.

А тепер про повернення. Нагадаємо, що під розрахунковою операцією ст. 2 Закону про РРО розуміє:

1) не тільки приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг) (у випадку застосування банківської платіжної картки — оформлення відповідного розрахункового документа про оплату в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця);

2) а й видачу готівкових коштів за повернений покупцем товар (ненадану послугу) (у разі застосування банківської платіжної картки при поверненні товару (відмові від послуги), оформлення розрахун­кових документів про перерахування коштів до банку покупця).

Отже, через РРО слід проводити не лише оплату готівкою, а й повернення грошей за товар або за ненадану послугу

І якщо кошти за товар/послугу були отримані через РРО, то і їх повернення має проводитися через РРО. Отримавши, наприклад, передоплату за послуги через РРО, повертати гроші за ненадану послугу через касу підприємства, виписавши РКО, неправильно. Оскільки ви послуги проводите через РРО, то й повернення передоплати за ненадану послуг слід проводити через РРО. Докладніше за див. «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 21, с. 27.

Теги РРО ПДВ
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі