Фіскали роз’яснили, як виправити помилку у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних, затвердженому наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 958, який буде використовуватися з 1 грудня 2014 року.
Контролери зазначили, що виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки.
Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.
При виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вносяться два записи: помилковий запис зі знаком «-» та правильний запис зі знаком «+».
Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку:
— у графі 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису;
— у графах 2 — 6 розділу I та/або графах 2 — 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються;
— у відповідних графах 7 — 16 розділу I та/або графах 9 — 21 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-».
При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку робиться окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру.
До речі, з аналізом змін у Реєстрі, які наберуть чинності у грудні 2014 року, ви можете ознайомитись в статті «Податкова накладна та Реєстр: передноворічні сюрпризи» // «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 92, с. 5.
Категорія 101.21 Інформаційно-довідкового ресурсу «ЗІР»