Як відомо, законодавці пунктом 296.10 ПКУ «нахабно влізли» до РРОшної сфери, для якої передбачено спеціальний Закон про РРО. І, на жаль, вони жодних преференцій та нюансів для платників ЄП групи 4 у цьому пункті ПКУ не передбачили. Загалом немає їх і в інших нормативах.
Тому застосування РРО платниками ЄП групи 4 повинно відбуватися на загальних підставах.
У той же час Закон про РРО та виданий Кабміном («під» статтю 10 цього Закону) Перелік № 1336 передбачають певні «безРРОшні» винятки.
Наприклад, не потрібний РРО при продажу продукції власного виробництва у разі розрахунків через касу підприємства з випискою прибуткових касових ордерів і видачею квитанцій до них, завірених печаткою в установленому порядку
(п. 1 ст. 9 Закону про РРО). Проте нагадаємо, що з цієї преференції з 1 січня ц. р. «вилетіли» послуги (роботи) і залишилася тільки продукція власного виробництва. А період нештрафування за отримання без РРО готівки для оплати послуг (робіт) безпосередньо до каси, схоже, закінчився 1 липня ц. р. (читайте детальніше в публікації на с. 21).
Не потрібний РРО і при продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок та бідонів (п. 11 ст. 9 Закону про РРО). Ця норма охоплює не лише фізичних осіб, а й юридичних.
Що стосується Переліку № 1336, то види діяльності, перелічені в ньому, дозволяють працювати без РРО, але із застосуванням РК (і КОРО). Причому низка видів діяльності, перелічених у Переліку №1336, має обмеження за обсягом готівкових доходів від реалізації 200 і навіть 75 тис. грн. (детальніше див. у самому Переліку та в постанові КМУ, що затвердила його), після перевищення яких виникає необхідність застосування РРО. Найцікавіший п. 1 Переліку (в якому, до речі, навіть немає обмеження обсягу доходу!) охоплює операції роздрібної торгівлі продовольчими товарами, що здійснюються тільки ФОП-єдинниками. Тобто 4-групники, якими можуть бути тільки підприємства, «пролітають»... У той же час єдинників групи4, безумовно, можуть зацікавити такі пункти Переліку: 2, 3, 4, 17, 22, 26, 27 (а, можливо, й інші).
Хочемо звернути увагу також на той момент, що згідно зі ст. 3 Закону про РРО «під РРО» повинні підпадати тільки операції з продажу товарів (робіт, послуг), а не з їх придбання. Адже багато хто з єдинників групи 4 можуть займатися закупівлею сільгосппродукції у населення. Втім, у цьому питанні трохи непокоїть наявність у п. 19 Переліку № 1336 операцій з приймання від населення вторинної сировини (крім металобрухту). Причому податківці наполягають на обов’язковому проведенні цих операцій з РК (категорія 109.05 БЗ).
У той же час вимога щодо проведення через РРО операцій із закупівлі сільгосппродукції, на нашу думку, по-перше, суперечитиме нормам Закону про РРО (і, зокрема, — його ст. 3), а по-друге, про такі операції в Переліку № 1336 нічого не сказано. Єдине уточнення в останньому, 27-му («медовому»), пункті Переліку: «Приймання від населення та реалізація через бджільницькі торговельно-заготівельні пункти продуктів бджільництва, обладнання та інвентарю для пасічників». Такі операції доведеться проводити без РРО, але з РК.