Теми статей
Обрати теми

Податківці роз’яснили, як заповнювати нову декларацію з ПДВ за лютий

Державна фіскальна служба України
У листі від 06.03.2015 р. № 7796/7/99-99-19-03-02-17 (текст розміщено на сайті www.nibu.factor.ua) ДФСУ прояснила особливості складання лютневої та наступних декларацій з ПДВ (з наочним прикладом заповнення додатка Д2).

Виділимо головні моменти.

1. Приємно, що податківці пішли на компроміс і дозволили вже в лютому зарахувати «старі» від’ємні залишки у рахунок сплати ПДВ (історію питання див. у «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 20, с. 5). Тому до ряд. 20.1 лютневої декларації можна перенести січневий «мінус» з ряд. 20.2 і 24, але (!) у сумі, що не перевищує значення ряд. 18 декларації за лютий. У такому разі до розділу IV лютневої декларації та додатка Д2 потраплять тільки «хвостики» залишків із січневих ряд. 20.2 і 24.

2. А ось ряд. 20.2 і 20.3 в декларації за лютий не заповнюються, уперше вони можуть бути заповнені в декларації за березень.

3. Спецполе із ряд. 22.1 для відображення реєстраційної суми («ліміту реєстрації» на момент подання декларації) заповнюють так:

— у ньому наводять значення реєстраційної суми, якщо вона виявилася додатною (далі в ряд. 22.1 декларації розраховують суму перевищення, якщо воно виникло, і цю суму переносять із ряд. 22.1 у ряд. 24);

— у цьому спецполі проставляють «0» (нуль), якщо в тестовому періоді реєстраційна сума виявилася від’ємною (у такому разі значення ряд. 22 переносять (!) до ряд. 22.1 і 24).

4. Цікавий підхід податківців щодо залишків «старого» БВ, заявленого на рахунок (ряд. 23.1 декларації за січень 2015 року і періодів раніше; для уточнення таких «непогашених» залишків рекомендується перед складанням лютневої декларації провести звірку з податківцями). За ними можна обирати:

— якщо платник, як і раніше, хоче отримати це БВ на рахунок, його до розділу IV лютневої декларації і до додатка Д2 «втягувати» не потрібно. Тобто до гр. 5 табл. 1 лютневого додатка Д2 його не переносять (у полі «б» його не вказують), а ці суми продовжують обліковуватися за особовим рахунком як БВ на рахунок;

— а ось якщо таке «старе» БВ на рахунок платник збирається використовувати інакше — спрямувати на збільшення «ліміту реєстрації», то його потрібно включити до розділу IV лютневої декларації і до гр. 5 табл. 1 додатка Д2. Майте на увазі: надалі ці суми з гр. 5 можна використовувати тільки (!) на збільшення «ліміту реєстрації» і їх не можна, скажімо, знову перезаявити як БВ на рахунок.

Важливо! Вибір (що робити зі «старим» БВ на раху­нок — показувати чи не показувати його у гр. 5 табл. 1 додатка Д2) потрібно зробити одноразово вже в лютневій декларації.

5. Наступне запитання — як, починаючи з лютого, використовувати «старі» від’ємні залишки ПДВ?

Якщо платник хоче їх спрямувати на збільшення «ліміту реєстрації», то в додатку Д2 спершу потрібно заявити про це (записати суму в полі «а» словами; гр. 7 табл. 1 додатка Д2 в такому періоді не заповнюють (!)). І тільки в тому періоді, коли платнику фактично збільшили «ліміт», таку суму відображають у гр. 7 табл. 1 додатка Д2 (а також у ряд. 27 і 20.2 декларації). Так, якщо в лютневій декларації платник заявить про своє бажання збільшити «ліміт реєстрації» і такий «ліміт» платнику податківців збільшать у березні, то гр. 7 табл. 1 додатка Д2 (а також ряд. 20.2 і 27) потрібно буде заповнити в декларації за березень. Причому податківці можуть збільшити «ліміт» тільки на частину з тієї суми, яку заявлено в полі «а» платником.

Якщо платник обирає другий варіант використання «старих» від’ємних залишків — заявляє як БВ на рахунок (записана сума словами в полі «б» додатка Д2), то одночасно в цьому ж (!) додатку Д2 заповнюють гр. 13 табл. 1 і табл. 2, а також ряд. 30 декларації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі