Теми статей
Обрати теми

Благодійність високодохідника

Голенко Олександр, шеф-редактор
Платник податку на прибуток перерахував у 2015 році кошти благодійній організації більше 4 % оподатковуваного прибутку попереднього року. Чи потрібно коригувати фінрезультат та як відобразити цю суму у звіті з пільг, якщо в чинному Довіднику немає такого коду?

Нагадаємо, що «благодійне» коригування фінрезультату регламентоване п.п. 140.5.9 ПКУ як різниця за фінансовими операціями (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 88, с. 21).

Перше. Згідно з абзацом восьмим п.п. 134.1.1 ПКУ коригувати фінрезультат на різниці — увага! — визначені відповідно до розд. III ПКУ — зобов’язані тільки так звані високодохідники (які отримали в минулому 2015 звітному податковому році більше 20 млн грн. доходу). Хоча мають право це робити й малодохідники — за самостійним рішенням. Щоб не мучитися, малодохіднику слід у прибутковій декларації за 2015 рік у полі «Наявність рішення» проставити позначку, а у полі «Прийнято рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці» — номер і дату розпорядчого документа підприємства, на підставі якого прийнято таке рішення (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 13, с. 3).

Висновок: коригування на фінрізницю, визначену в п.п. 140.5.9 ПКУ, обов’язкове тільки для високодохідників (і для схильних до податкового мазохізму малодохідників).

Тобто якщо ви — малодохідник, то просто заспокойтеся тим, що відповідні «благодійні» суми упокоїлися, наприклад, на субрахунку 977, тобто у ваших бухоблікових витратах (це недвозначно визнали податківці в листі ДФСУ від 25.09.2015 р. № 20364/6/99-99-19-02-02-15).

Якщо ж ви зобов’язані коригувати фінрезультат 2015 року, читайте далі.

Друге. Ця фінрізниця — і відповідне коригування — за формою та змістом зовсім не відповідають визначенню податкової пільги згідно з п. 30.1 ПКУ, а навіть навпаки. Тому не дивуйтеся, що відповідна норма ПКУ відсутня в чинному Довіднику № 77/1 податкових пільг, що є втратами бюджету станом на 01.01.2016 р.

Трете. Зверніть увагу, що проведення цього коригування — навіть для того платника, який у принципі коригувати фінрезультат зобов’язаний, — у п.п. 140.5.9 ПКУ прямо обумовлено тим, що отримувач на дату перерахування вами йому коштів (про які ми тут говоримо) повинен відповідати умовам, визначеним у п. 133.4 ПКУ. Тобто формально кажучи — мав би бути занесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій. До речі, на дотриманні цієї умови роблять акцент податківці в консультації з підкатегорії 102.21 БЗ. А немає підтвердження — немає й коригування.

Про кричущу абсурдність такого коригування ми вже висловлювалися в зазначеній публікації. Проте є тут ще одне «але»…

Четверте. Якщо перерахування було адресоване військовій частині чи іншому формуванню в період проведення АТО, або кажучи конкретніше — відповідає умовам п. 33 підрозд. 4 розд. XX ПКУ, то ви маєте право саме на пільгу! Тобто, якщо згідно з п.п. 140.5.9 ПКУ ви повинні були б відкоригувати (у плюс) свій фінрезультат на «вершок» (над 4 %) благодійного перерахування іншому отримувачу (не АТОшнику), то на підставі п. 33 підрозд. 4 розд. XX ПКУ ви від такого обов’язку звільняєтеся. Увага! — на весь період АТО. Детальніше про підтвердні документи див. у підкатегорії 102.21 БЗ. І тоді це дійсно пільга (код 11020310 у Довіднику № 77/1), яку потрібно відобразити у Звіті про суми податкових пільг, затвердженому постановою КМУ від 27.12.2010 р. № 1233.

До речі, «річники» надають Звіт один раз на рік (102.23.01 БЗ), а помилки у ньому не караються, а просто виправляються у наступному Звіті у межах календарного року (135.02 БЗ).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі