Теми статей
Обрати теми

Зведена «ритмічна» ПН — справа добровільна…

Голенко Олександр, шеф-редактор
За матеріалами категорії 101.17 Бази знань*

* Див. на офіційному сайті ДФСУ за посиланням zir.sfs.gov.ua у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс».

висновок документа


Вибираючи варіант зведеної ПН, платник ПДВ самостійно визначає товари/послуги, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, виходячи з умов договору

Запитання — чи має постачання безперервний характер (згідно з абзацом другим п. 201.4 ПКУ) як умова складання зведеної ПН — будучи формально коректним, по суті абсурдне…

Адже вибір цього варіанту складання ПН — право, а не обов’язок постачальника. І абзац шостий п. 201.4 ПКУ, який виглядає як «критерій ритмічності» постачання («два та більше разів на місяць»), — лише банальна розсудливість. І дійсно: менше — це або нуль відвантажень (а значить, ПН узагалі не складається), або одне відвантаження за календарний місяць — але на таке одне постачання і так складається «мінімальна» кількість ПН, тобто одна, а отже, і «зводити» тут у принципі немає чого…

Проте, у законодавця «вилетіло» не одне, а два слова — «безперервний або ритмічний» (характер), а визначив він лише друге з них. Ось і формальний привід запитати.

Ви напевно пам’ятаєте, що це словосполучення придумали податківці ще в тому первинному канонічному порядку складання ПН, в якому сама зведена ПН власне і була ними винайдена (і красується в п. 19 нинішнього Порядку заповнення ПН, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307). А через багато років воно було суто механічно переписане в п. 201.4 ПКУ.

Також ви знаєте, що договір постачання це різновид договору купівлі-продажу, коли сторонами його виступають саме і тільки суб’єкти підприємницької діяльності ( ст. 256 ГКУ та ст. 712 ЦКУ). Діяльності! Тобто по життю це не одноразовий акт, а постійні (довготривалі) господарські взаємини постачання/збуту, у рамках яких постачальники регулярно (якщо хочете — «ритмічно») відвантажують одержувачам певний асортимент товарів/послуг, а ті їх (як правило, пізніше) регулярно оплачують. Тому власне договір постачання укладається на рік або навіть більше ( ч. 1 ст. 267 ГКУ), бажано календарний — як універсальний планово-економічний період. Очевидно, що саме з ч. 2 ст. 267 ГКУ, у якій йдеться про необхідність «ритмічності та безперебійності» постачань, і ростуть вуха нашого «безперервного або ритмічного» характеру! ☺

Логіка винахідників зведеної ПН цілком зрозуміла: навіщо постійним партнерам морочитися зі складанням/отриманням ПН на кожне відвантаження (а завдяки наказу Мінфіну від 25.05.2016 р. № 503 з 01.07.2016 р.— для електро-, теплоенергії та вугілля згідно п. 44 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ навпаки — на кожну оплату), якщо для податкового обліку ПДВ достатньо підсумкових (сумарних) показників податкового зобов’язання та податкового кредиту відповідно за календарний місяць у цілому? Хоча, чесно кажучи, поголовна комп’ютеризація усіх подібних процедур робить сьогодні вигоди від такої «раціоналізації» вельми примарними (див. детальніше в «Податки та бухгалтерський облік», № 2014, № 83, с. 15). До речі, дуже детально (з прикладом складання) ви читали про таку зведену ПН зовсім недавно — в «Податки та бухгалтерський облік», № 2016, № 20, с. 27.

Тобто, якщо сторони договору постачання прописали у ньому графік (періодичність) відвантажень/оплат протягом календарного місяця, а також допустили варіант складання зведеної «ритмічної» ПН — бажано з подробицями стосовно періодичності (чи одноразовості на місяць) і граничної дати її виписки/реєстрації в ЄРПН — тоді зі зведеною ПН жодних проблем бути не може. ☺

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі