Теми статей
Обрати теми

Міжнародні перевезення та ПДВ

Солошенко Людмила, податковий експерт
У міжнародних перевезень — свої цікавинки. Їх обкладають ПДВ за особливими правилами. Давайте з’ясуємо, якими.

img 1

Оскільки міжнародне перевезення охоплює як (1) послуги перевезення, так і (2) послуги, пов’язані з міжнародним перевезенням (транспортно-допоміжні послуги та транспортно-експедиторські послуги), розглянемо ПДВ-облік кожних з них.

Почнемо з послуг з перевезення.

Міжнародні перевезення

Міжнародним перевезенням вважається перевезення пасажирів і вантажів з перетином державного кордону ( ст. 1 Закону про автотранспорт). Його має підтверджувати єдиний міжнародний перевізний документ (про який детальніше скажемо далі). При цьому також важливий статус перевіз­ника, тобто хто здійснює перевезення: резидент чи нерезидент.

Якщо перевізник резидент. У такому разі майте на увазі, що послуги з міжнародного перевезення вантажів, пасажирів та багажу залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом — це самостійний (окремий) об’єкт оподаткування ( п.п. «е» п. 185.1 ПКУ). Причому зверніть увагу: без прив’язки (!) до місця постачання. Такі перевезення нагороджені «своєю» ставкою ПДВ:

міжнародні перевезення вантажів, пасажирів і багажу обкладають ПДВ за ставкою 0 % ( п.п. 195.1.3 ПКУ)

Майте на увазі! Нульову ставку ПДВ застосовують до усього (!) шляху міжнародного перевезення (до всієї протяжності маршруту, а не, скажімо, до ділянки на українській території). Тому розділяти міжнародне перевезення на «закордонну» та «українську» частини для ПДВ не потрібно. Тим паче що оформлення міжнародного перевезення різними документами — залежно від відрізка («українського»/«закордонного») — законодавством не передбачено ( запитання 6 розд. II ОПК № 610; підкатегорія 101.28 БЗ).

Отже, ставку 0 % застосовують до всього міжнародного маршруту: що пролягає як територією України, так і за її межами. Головне, щоб міжнародне перевезення підтверджував єдиний міжнародний перевізний документ (згідно з п.п. 195.1.3 ПКУ — неодмінна умова застосування нульової ставки). Ним може бути ( ст. 9 Закону № 1955, розд. II ОПК № 610, підкатегорія 101.09 БЗ):

— міжнародна автомобільна накладна (CMR);

— залізнична накладна СМГС (накладна УМВС) та накладна ЦІМ (CIM);

— авіаційна вантажна накладна (Air Waybill);

— коносамент (Bill of Lading);

— вантажна відомість (Cargo Manifest) та

— інші документи, визначені законами України.

Тоді за першою подією ( п. 187.1 ПКУ) з послуг з міжнародного перевезення перевізник-резидент (платник ПДВ) випише податкову накладну (ПН) з ПДВ за ставкою 0 % (код «нульової» ставки ПДВ у гр. 8 ПН — «902»; детальніше про заповнення ПН див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 20). При цьому міжнародні перевезення відображають у ряд. 3 декларації з ПДВ, а в додатку Д5 їх не показують.

Якщо перевізник нерезидент. Тут ситуація інша. Якщо «везе» нерезидент, то «нульові» правила обкладення міжнародного перевезення не працюють і ставку 0 % ПДВ не застосовують. Як роз’яснили податківці в ОПК № 610 (запитання 10 розд. II), якщо перевізник — нерезидент, то податкові зобов’язання з ПДВ з вартості послуг з перевезення не виникають. Тому міжнародне перевезення від перевізника-нерезидента «нульовим» ПДВ не обкладають.

Міжнародне перевезення від нерезидента «випадає» з-під оподаткування і не є об’єктом ПДВ

З цієї причини не застосовують і правила «нерезидентної» ст. 208 ПКУ. А тому, скажімо, нараховувати «нульовий» ПДВ з нерезидентного міжнародного перевезення та виписувати «нульову» ПН замовнику-резиденту в цьому випадку не потрібно. Міжнародні перевезення нерезидента — це не об’єкт.

Тому міжнародне перевезення від нерезидента проходить у замовника-резидента «повз» ПДВ-облік і в декларації з ПДВ не відображається (адже в декларації фіксують тільки покупки на митній території України, див. назву ряд. 10 та 11.4). До речі, на те, що послуги, отримані від нерезидента з місцем постачання «за межами» митної території України, не відображають у декларації, вказують і податківці (див. підкатегорію 101.20 БЗ).

У цілому ж, для себе зверніть увагу на таку схожість міжнародних перевезень з перевезеннями внут­рішніми: і внутрішні рейси, і міжнародні маршрути обкладають ПДВ (відповідно, перші — за ставкою 20 %, другі — за ставкою 0 %), якщо перевізник — резидент. І навпаки: якщо перевізник — нерезидент, ані внутрішні, ані міжнародні перевезення ПДВ не обкладають (вони — не об’єкт оподаткування).

І для повноти картини ще кілька «міжнародних» тонкощів — «авіаційних» та «морських»:

(1) в «авіаційному» випадку нульову ставку ПДВ (0 %) «приготовано» також для:

послуг з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси (перелік таких послуг наведено в п.п. «в» п.п. 195.1.3 ПКУ);

заправки та забезпечення повітряних суден, що виконують міжнародні рейси для навігаційної діяльності або перевезення пасажирів чи вантажів за плату ( п.п. «б» п.п. 195.1.2 ПКУ; лист ДПСУ від 24.12.2012 р. № 3546/0/141-12/К/17-1215);

(2) у «морському» випадку звільняються від ПДВ — пільгуються операції з поставки послуг, що надаються іноземним та вітчизняним суднам, які здійснюють міжнародні перевезення вантажів, пасажирів та багажу, і оплачуються ними відповідно до законодавства України портовими зборами ( п. 197.9 ПКУ). Основна умова для застосування ПДВ-пільги — наявність у порту документів, що підтверджують здійснення судном міжнародних перевезень (лист ДПСУ від 11.01.2013 р. № 247/5/15-3416). У тому числі така ПДВ-пільга діє для морських суден, що перевозять вантаж з його перевантаженням (вивантаженням) у нейтральних водах на інше судно (лист ДФСУ від 31.12.2015 р. № 28324/6/99-99-19-03-02-15), а також для морських суден, які прямують під час міжнародного перевезення у морський порт/з морського порту баластом (без вантажу) для здійснення подальшого навантаження/розвантаження (лист Міндоходів від 19.12.2013 р. № 17866/6/99-99-19-04-02-15).

А от для внутрішніх перевезень ця ПДВ-пільга не працює. Тому під час внутрішніх перевезень операції з постачання послуг, що надаються суднам, які включаються до складу портових зборів, обкладаються 20 % ПДВ (лист Міндоходів від 19.12.2013 р. № 17866/6/99-99-19-04-02-15);

не є об’єктом обкладення ПДВ операції з надання послуг з агентування і фрахтування морського торговельного флоту судновими агентами на користь нерезидентів, які надають послуги з міжнародних перевезень пасажирів, їхнього багажу, вантажів чи міжнародних відправлень ( п.п. 196.1.11 ПКУ). Тобто такі операції не обкладаються ПДВ. Проте у разі надання аналогічних послуг резидентам нараховують 20 % ПДВ.

Водночас якщо фрахтом виявиться винагорода резиденту за міжнародне морське перевезення вантажів ( п.п. 14.1.260 ПКУ), то працюватимуть норми «міжнародного» п.п. «а» п.п. 195.1.3 ПКУ. Тобто фрахт (як вартість міжнародного морського перевезення) обкладають ПДВ за ставкою 0 %.

Якщо ж фрахт є платою нерезиденту за наймання судна без екіпажу (бербоут-чартер), таку операцію податківці розцінюють як оренду та застосовують до неї загальні правила визначення місця постачання ( п. 186.4 ПКУ). А отже, у разі оренди у нерезидента об’єкт оподаткування відсутній (лист ДПСУ від 25.06.2011 р. № 17571/7/16-1517-15).

Тепер — про послуги, нерозривно пов’язані з міжнародним перевезенням: транспортно-допоміжні та транспортно-експедиторські. Адже обкладають їх не так, як перевезення, а за особливими правилами. Розберемось, за якими.

Послуги, пов’язані з міжнародним перевезенням

Транспортно-допоміжні послуги

До таких послуг, зокрема, належать: навантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка вантажів тощо. За більш повним переліком можна звернутися, наприклад, до коду 52 «Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту» КВЕД 009:2010.

Для таких послуг ключовим є п.п. «а» п.п. 186.2.1 ПКУ, у якому встановлено, що:

місце постачання транспортно-допоміжних послуг визначають за місцем їх фактичного постачання

Тому транспортно-допоміжні послуги, надані:

на території Україниобкладають ПДВ (зверніть (!) увагу: за ставкою 20 %, а не за ставкою 0 % — нульова ставка для них не передбачена) незалежно від того, хто їх надає — резидент чи нерезидент. В останньому «нерезидентному» випадку не забудьте за правилами ст. 208 ПКУ нарахувати 20 % ПДВ з послуг нерезидента. Для цього за першою подією ( п. 187.8 ПКУ) — виписати ПН і зареєструвати її ( п. 208.2 ПКУ). Ну і само собою — включити «нерезидентний» ПДВ до податкових зобов’язань поточного періоду (ряд. 6 декларації), а якщо ПН зареєстровано своєчасно — то можна одразу і до податкового кредиту (ряд. 11.4 декларації, п. 198.2 ПКУ). Врахуйте, що транспортно-допоміжні послуги, пов’язані з транзитом, пільгуються ( п. 197.8 ПКУ, детальніше про це ще скажемо далі);

за межами України — не обкладають ПДВ (не є об’єктом обкладення) незалежно від того, хто їх здійснює — резидент чи нерезидент. У такому разі постачання таких послуг резидент показує в ряд. 5 декларації. А от покупку таких необ’єктних послуг у нерезидента в декларації взагалі не показують.

Отже, транспортно-допоміжні послуги обкладають за правилами іншими, ніж перевезення. Для них усе вирішує місце (територія) фактичного постачання. Візьміть до відома цей момент.

Транспортно-експедиторські послуги

У транспортно-експедиторських послуг — свої правила ПДВ-обліку. Їх обкладають за п.п. «ж» п. 186.3 ПКУ. Тобто

місце постачання транспортно-експедиторських послуг визначають за місцем реєстрації одержувача (замовника експедиторських послуг)

Тому статус експедитора (резидент/нерезидент) тут значення не має. А все залежить від замовника транспортно-експедиторських послуг. І, отже, послуги експедитора:

обкладають ПДВ (за ставкою 20 %, а не за нульовою ставкою) — якщо їх замовник — резидент;

не обкладають ПДВ — якщо їх замовник — нерезидент ( ОПК № 610).

Зверніть увагу, що за цими правилами «під» ПДВ підпадають і транспортно-експедиторські послуги, куплені резидентом у експедитора-нерезидента. Тому з послуг експедитора-нерезидента доведеться нарахувати «нерезидентний» ПДВ (згідно зі ст. 208 ПКУ; лист ДФСУ від 27.11.2015 р. № 25331/6/99-99-19-03-02-15). А от якщо транспортно-експедиторські послуги пов’язані з транзитом, то вони підпадають під ПДВ-пільгу — пільгуються ( п. 197.8 ПКУ, далі на цьому зупинимося детальніше).

Транзитні перевезення та послуги, пов’язані з транзитом

Окремо скажемо про транзит. Зважте на те, що на нього описані вище правила не поширюються. А транзиту присвячено «пільговий» п. 197.8 ПКУ. Він визначає, що звільняються від оподаткування:

послуги з перевезення (переміщення) пасажирів та вантажів транзитом через митну територію України, а також

послуги, пов’язані з такими транзитними перевезеннями (переміщенням).

Таким чином,

транзитні перевезення та пов’язані з ними послуги підпадають під ПДВ-пільгу (пільгуються)

При цьому на вартість транзитного перевезення перевізник-резидент виписує «пільгову» ПН. Нагадаємо, що в такій «пільговій» ПН ряд. II — VIII розділу А не заповнюють (п. 16 Порядку № 1307); у гр. 8 розділу Б ПН проставляють «пільговий» код — «903», а в гр. 9 розділу Б ПН — код «транзитної» ПДВ-пільги «14010443» (згідно з Довідником пільг). У верхній лівій частині такої «пільгової» ПН роблять запис «Без ПДВ» (п. 17 Порядку № 1307; детальніше про заповнення ПН див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 20).

При цьому «пільговий» транзит та послуги, пов’язані з ним, резидент-перевізник показує у ряд. 5 декларації з ПДВ.

А от якщо транзитний перевізник — нерезидент, то ПДВ-пільга не застосовується. У такому разі через нерезидентність перевізника транзитне перевезення не є об’єктом обкладення ПДВ («нерезидентні» правила ст. 208 ПКУ до неї не застосовуються, виписувати «пільгову» ПН з транзитних послуг нерезидента у такому випадку не потрібно; покупку транзитних послуг у нерезидента в декларації не показують).

Повторимо: під ПДВ-пільгу підпадає не лише сам транзит, а й послуги, пов’язані з транзитними перевезеннями. У зв’язку з цим ПДВ-пільга також поширюється на:

сторонніх учасників, які залучаються до транзитного перевезення і надають послуги, пов’язані з транзитом ( запитання 13 розд. III ОПК № 610, підкатегорія 101.28 БЗ);

транспортно-експедиторські послуги при транзиті (за питання 12 розд. III ОПК № 610).

Звичайно, застосовують ПДВ-пільгу до таких «пов’язаних з транзитом послуг», якщо місце їх постачання (визначене відповідно: для пов’язаних з транзитом транспортно-допоміжних послуг — за правилами п.п. «а» п.п. 186.2.1 ПКУ, а для пов’язаних з транзитом експедиторських послуг — за правилами п.п. «ж» п. 186.3 ПКУ) знаходиться на митній території України. Інакше «пов’язані» послуги взагалі не підпадають під об’єкт оподаткування.

Ну а тепер усе сказане об’єднаємо в табл. 1:

Таблиця 1. ПДВ-облік транспортних послуг

Види послуг

Пункт ПКУ

Місце постачання визначається:

ПДВ з послуг:

Рядок декларації з ПДВ

ПЕРЕВЕЗЕННЯ:

внутрішні

п. 186.4

за місцем реєстрації постачальника (перевізника)

обкладаються за ставкою 20 %, якщо перевізник — резидент

ряд. 1.1

не обкладаються, якщо перевізник — нерезидент

—*

міжнародні

пп. «а», «в» п.п. 195.1.3, п.п. «б» п.п. 195.1.2

обкладаються за ставкою 0 %, якщо перевізник — резидент

ряд. 3

не обкладаються, якщо перевізник — нерезидент

—*

транзитні

п. 197.8

— звільняються (ПДВ-пільга), якщо перевізник — резидент

ряд. 5

не обкладаються, якщо перевізник — нерезидент

—*

Транспортно-допоміжні

послуги

та послуги, пов’язані

з перевезенням

пп. «а», «в» п.п. 186.2.1

за місцем фактичного постачання

обкладаються за ставкою 20 %, якщо фактично здійснені на території України

ряд. 1.1**

не обкладаються, якщо фактично здійснені за кордоном

—*

Транспортно-експедиторські послуги

п.п. «ж»

п. 186.3

за місцем реєстрації одержувача (замовника експедиторських послуг)

обкладаються за ставкою 20 %, якщо надаються

замовникові-резиденту

ряд. 1.1**

не обкладаються, якщо надаються

замовникові-нерезиденту

—*

* У декларації не відображаються.

** Якщо послуги отримано від нерезидента, то відображаємо: ПЗ (ряд. 6) і ПК (ряд. 11.4, якщо ПН зареєстрована). Послуги, пов’язані з транзитом, підпадають під ПДВ-пільгу (пільгуються згідно з  п. 197.8 ПКУ, ряд. 5).

Тепер — про міжнародні перевезення за участю експедитора (про експедиторів також див. статтю на с. 12).

Міжнародні перевезення за участю експедитора

Розглянемо ПДВ-облік у експедитора у разі роботи за найбільш поширеною схемою — за посередницькими договорами. Нагадаємо, що у такому разі ПДВ-наслідки в експедитора-посередника виникають за першою подією ( п. 189.4 ПКУ), тобто:

— податкові зобов’язання (ПЗ) — на дату отримання передоплати від замовника або складання акта за експедиторськими послугами ( п. 187.1 ПКУ), а

— податковий кредит (ПК) — на дату перерахування оплати постачальникам послуг або на дату отримання послуг ( п. 198.2 ПКУ).

При цьому важливі для експедиторів висновки містить ОПК № 610 (запитання 1 і 10). За правилами посередництва послуги залучених до виконання договору перевізників та інших учасників транс­портно-експедиторської діяльності експедитор (як посередник) повинен передати замовникові. Причому

залежно від того, був чи ні за такими послугами ПДВ «на вході», посередник-експедитор передає їх замовникові відповідно «з ПДВ» або «без ПДВ»

Накручувати «зверху» ПДВ, якщо його не було «на вході», посередникові-експедитору не потрібно. Тому якщо перевізник — неплатник ПДВ (наприклад, нерезидент), то податкові зобов’язання в експедитора з вартості послуг з перевезення не виникають. Тобто вартість наданих таким перевізником послуг не збільшує базу обкладення ПДВ у експедитора під час надання транспортно-експедиторських послуг замовнику ( запитання 1 ОПК № 610).

Такі безПДВшні нерезидентні послуги з перевезення проходять «повз» ПДВ-облік експедитора (причому по всьому ланцюжку, тобто не зачіпають ПДВ-облік експедитора як на етапі «перевізник-експедитор», так і на етапі «експедитор-замовник»). Тому показувати їх у декларації (ані в першому, ані в другому розділі) експедитору не потрібно.

З урахуванням цього ПДВ-облік у експедитора наведемо в табл. 2 на с. 24.

Таблиця 2. ПДВ-облік у експедитора

Види послуг

Перевезення:

внутрішні

міжнародні

транзитні

1. Послуги з перевезення:

якщо перевізник — платник ПДВ (у тому числі, якщо перевізник — сам експедитор, запитання 7 ОПК  610)

у ПДВ-обліку експедитора на вартість перевезення

виникають:

— ПЗ (20 %), ряд. 1.1*;

— ПК (20 %), ряд. 10.1

( п.п. «а» п. 193.1 ПКУ)

виникають:

— ПЗ (0 %), ряд. 3;

— ПК (0 %), ряд. 10.3

( п.п. «в» п.п. 195.1.3 ПКУ)

виникають:

— «пільгові» обсяги, ряд. 5;

— «пільгові» обсяги, ряд. 10.3 (ПДВ-пільга згідно з  п. 197.8 ПКУ)

якщо перевізник — неплатник ПДВ (у тому числі нерезидент)

перевезення ПДВ не обкладаються, у ПДВ-обліку експедитора вартість перевезення не відображається (ПЗ/ПК не виникають; ПН експедитор не виписує, у декларації перевезення не відображає)

2. Транспортно-допоміжні послуги:

якщо послуги фактично поставлені на території України

у ПДВ-обліку експедитора на вартість транспортно-допоміжних послуг:

виникають:

— ПЗ (20 %), ряд. 1.1;

— ПК (20 %), ряд. 10.1

виникають:

— «пільгові» обсяги, ряд. 5;

— «пільгові» обсяги, ряд. 10.3 (ПДВ-пільга згідно з  п. 197.8 ПКУ)

якщо послуги фактично поставлені за межами України

послуги ПДВ не обкладаються, у ПДВ-обліку експедитора вартість послуг не відображається (ПЗ/ПК не виникають; ПН експедитор не виписує, в декларації з ПДВ послуги не показує)**

3. Послуги експедитора (винагорода):

якщо замовник експедиторських послуг — резидент

у ПДВ-обліку експедитора на вартість винагороди:

виникають ПЗ (20 %), ряд. 1.1

виникають «пільгові» обсяги, ряд. 5 (ПДВ-пільга згідно з п. 197.8 ПКУ)

якщо замовник експедиторських послуг — нерезидент

винагорода експедитора не обкладається ПДВ (не є об’єктом обкладення; ПН експедитор не виписує, ряд. 5)

* Тут і далі — рядок декларації з ПДВ.

** Проте якщо такі послуги надає сам експедитор, то відображає їх у ряд. 5 декларації.

І для наочності — приклад.

Приклад. Для замовника-резидента експедитор організовує міжнародне перевезення вантажів. Вартість транспортних послуг становить 20400 грн. і включає:

(1) міжнародне перевезення вантажів вартістю 17000 грн. (ПДВ — 0 %, перевізник — резидент (платник ПДВ));

(2) навантажувально-розвантажувальні роботи вартістю 3400 грн.:

— на території України вартістю 2400 грн. (у тому числі ПДВ 400 грн.);

— за кордоном вартістю 1000 грн. (без ПДВ, не є об’єктом оподаткування).

Крім того, винагорода експедитора 3600 грн. (у тому числі ПДВ 600 грн.). Витрати експедитора на надання послуг 2350 грн.

В обліку операції буде відображено так:

Таблиця 3. Облік міжнародних перевезень за участю експедитора

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

Дт

Кт

В експедитора

1

Отримано передоплату від замовника:

— за послуги з міжнародного перевезення (на замовника складено і зареєстровано ПН з 0 % ПДВ)

311

685/з

17000

643

641

0

— за навантажувально-розвантажувальні роботи

на території України (на замовника складено та зареєстровано ПН з 20 % ПДВ)

311

685/з

2400

643

641

400

— за навантажувально-розвантажувальні роботи за межами України (ПН не виписується)

311

685/з

1000

2

Перераховано оплату постачальникам:

—за міжнародне перевезення (перевізником складено та зареєстровано ПН з 0 % ПДВ)

631

311

17000

685/з

631

17000

644/1

644/ПДВ

0

641/ПДВ

644/1

0

644/ПДВ

643

0

— за навантажувально-розвантажувальні роботи на території України (постачальником послуг складено та зареєстровано ПН з 20 % ПДВ)

631

311

2400

685/з

631

2400

644/1

644/ПДВ

400

641/ПДВ

644/1

400

644/ПДВ

643

400

— за навантажувально-розвантажувальні роботи за межами України (не обкладаються ПДВ)

631

311

1000

685/з

631

1000

3

Складено акт наданих експедиторських послуг

361

703

3600

4

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ (на замовника складено та зареєстровано ПН з 20 % ПДВ)

703

641/ПДВ

600

5

Списано на витрати собівартість експедиторської послуги

903

23

2350

6

Отримано експедиторську винагороду

311

361

3600

У замовника

1

Перераховано передоплату експедитору:

— за послуги з міжнародного перевезення (експедитором складено та зареєстровано ПН з 0 % ПДВ)

371

311

17000

644/1

644/ПДВ

0

641/ПДВ

644/1

0

— за навантажувально-розвантажувальні роботи на території України (експедитором складено та зареєстровано ПН з 20 % ПДВ)

371

311

2400

644/1

644/ПДВ

400

641/ПДВ

644/1

400

— за навантажувально-розвантажувальні роботи за межами України

371

311

1000

2

Отримано від експедитора (на підставі акта/звіту експедитора):

— послуги з міжнародного перевезення

93*

631

17000

644/ПДВ

631

0

631

371

17000

— навантажувально-розвантажувальні роботи на території України

93*

631

2000

644/ПДВ

631

400

631

371

2400

— навантажувально-розвантажувальні роботи за межами України

93*

631

1000

631

371

1000

— експедиторські послуги

93*

631

3000

644/1

631

600

641/ПДВ

644/1

600

3

Перераховано винагороду експедитору

631

311

3600

* Припустимо, міжнародне перевезення пов’язане зі збутом продукції.

висновки

  • Міжнародні перевезення обкладають 0 % ПДВ на всій протяжності маршруту.

  • Послуги, пов’язані з міжнародним перевезенням, обкладають 20 % ПДВ, якщо місце їх постачання (визначене для транспортно-допоміжних послуг — за правилами п.п. «а» п.п. 186.2.1 ПКУ, а для транспортно-експедиторських послуг — за правилами п.п. «ж» п. 186.3 ПКУ) знаходиться на території України.

  • Транзит та пов’язані з ним послуги звільняються від ПДВ (пільгуються).

  • Експедитор передає замовнику послуги «з ПДВ» (міжнародне перевезення — з 0 % ПДВ) або «без ПДВ» залежно від того, був чи не був ПДВ «на вході». Послуги експедитора обкладаються 20 % ПДВ.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі