(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 87
  • № 86
  • № 85
  • № 84
  • № 83
  • № 82
  • № 81
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
8/20
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2016/№ 88

Орендарю стільця та столу присвячується

Останнім часом такий вид «точкової» оренди, як оренда робочого місця (кворкінг), досить міцно увійшов у комерційне життя. Він вигідний для нововідкритих фірм та підприємців, які, наприклад, хочуть бути ближче до місця знахлдження замовників, але не готові орендувати цілий офіс. За такою самою схемою сьогодні працює чимало перукарень, салонів краси, масажних кабінетів, стоматологічних клінік тощо. Але чи не скажуть під час перевірки контролери, що це не оренда, а завуальовані трудові відносини? Давайте подивимося.

Почнемо з того, що за договором оренди робочого місця в оренду передається саме обладнання, що знаходиться у приміщенні, а не саме приміщення (його частина) з обладнанням.

Кому вигідний такий вид оренди? Обом сторонам. Орендодавцю — оскільки дає можливість здавати в оренду незайняті робочі місця. Орендар знаходить «плюси» у:

— можливості сплачувати орендну плату тільки за час фактичного використання робочого місця. Графік роботи можна погоджувати з орендодавцем і не платити оренду за години (дні), коли ти не працюєш;

— відсутності необхідності витрачатися на професійне обладнання. За договором оренди робочого місця в оренду, як правило, передається те, що знаходиться у приміщенні і необхідне орендарю для роботи. Якщо ми говоримо про офісне робоче місце, то це можуть бути офісні робочі меблі (стіл, стілець), комп’ютер, принтер, сканер, телефон. А ось витратні матеріали, зазвичай, купують безпосередньо орендарі.

Важливо! Обладнання, що здається в оренду, час оренди, графік використання офісної техніки (спеціального обладнання) обов’язково зафіксуйте в договорі оренди. Не забудьте зафіксувати в ньому координати приміщення, в якому знаходиться робоче місце, що здається в оренду, і місцеположення самого робочого місця.

При складанні договору оренди робочого місця орієнтуйтеся на гл. 58 ЦКУ — найм (оренда)

Засвідчувати такий договір нотаріально не потрібно.

Що стосується коду КВЕД для такого виду орендної діяльності, то, на наш погляд, тут підходять 77.33 «Надання в оренду інших машин, устатковання і товарів», 77.39 «Надання в оренду інших машин, устатковання і товарів (не віднесених до інших угрупувань)».

При належному оформленні договору оренди робочого місця запитань у перевіряючих до орендаря та орендодавця виникнути не повинно. Адже орендар від орендодавця жодних доходів не отримує. А отже розвинути тему прихованих трудових відносин у перевіряючих не вийде.

Але не завжди власник приміщення і фізособа, яка користується благами цього приміщення, прагнуть легалізувати свої відносини за допомогою договору оренди робочого місця. Де тут ризики?

У разі перевірки контролюючі органи вимагатимуть від орендаря пояснень, на яких умовах працюють у його приміщеннях фізособи. Що це? Приховування трудових відносин? Якщо ж це оренда, то де дохід від такої оренди?

Особливо гостро це питання стоятиме в разі перевірки власників приміщень, в яких робочі місця, що здаються, обладнані з метою надання послуг населенню та об’єднані єдиною метою. Це салони краси, перукарні, масажні кабінети, стоматологічні кабінети. Тобто тих, у чиїй діяльності може вбачатися трудове забарвлення.

І ризикують тут не тільки власники таких приміщень, а й особи, які орендують ці місця і надають послуги населенню без реєстрації підприємницької діяльності. Про неприємності, що на них очікують, ми розповідали на с. 33.

Отже, оформляйте оренду робочого місця правильно. Нехай воно буде для вас успішним і принесе хороший прибуток.

оренда робочого місця, кворкінг, комерційна діяльність, трудові відносини додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті