Теми статей
Обрати теми

Нерухомість у зоні АТО: законодавчі «гойдалки»…

Голенко Олександр, шеф-редактор

висновок документа


Платник податку на прибуток може без штрафів та пені подати уточненки до декларацій за період АТО, щоб зняти витрати (2014 — 2016 рр.) і відкоригуватити зменшення податку на прибуток (2015, 2016 рр.) на суми «нерухомого» податку за об’єкти, розташовані на тимчасово окупованій території та/або в населених пунктах на лінії зіткнення. В іншому випадку — податківці застосовуватимуть штрафи згідно з п. 123.1 ПКУ.

Як про саму проблему, пов’язану з реалізацією приписів «зноворічного» п. 38.6 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, так і про подібний варіант її вирішення ви вже знаєте з «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 9, с. 14 і зі свіжішої 106.07 БЗ («Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 25, с. 3).

Лист, що коментується, прямо говорить тільки про «нерухомий» податок, який заднім числом став «необ’єктним» щодо об’єктів нерухомості із зони АТО на підставі зазначеного пункту ПКУ. Але ж нагадаємо, що в ПКУ є схожий п. 38.7 підрозд. 10 розд. ХХ, присвячений платі за землю. Там проблема по суті та сама — за винятком того, що суми цієї плати не зменшували податок на прибуток двічі — як за рахунок уключення до витрат, так і за рахунок зменшення власне суми податку (плата тільки потрапляла до витрат). Отже, виправити її вплив на показники «прибуткових» декларацій 2014 — 2016 рр. буде трохи простіше.

На жаль, будь-яке благе починання в результаті обертається для платників додатковими складнощами. Адже податківці, щоб вилучити «переплачений» АТО-податок на нерухомість із витрат (а також відкоригувати зменшення податку на прибуток), запропонували непростий варіант: через уточнення декларацій з прибутку. Одразу запитання, а як бути із фінзвітністю? Адже її не можна визнавати помилковою і коригувати. Однак, схоже, доведеться це зробити на догоду прибутку. ☹

Здавалося б, «добродійники» придумали «нульовий варіант»: з одного боку, платник «нерухомого» податку отримає сплачені раніше суми назад (як переплату), з іншого — виключить ці суми зі своїх колишніх декларацій з податку на прибуток. Технічно це означає: він самоусуне в них без штрафів і пені колишні «недоплати», що «утворилися» заднім числом, за 2014 — 2016 роки, про які він дізнався у 2017 році. Зрозуміло, при цьому йому доведеться доплатити податок на прибуток: за «мінус» витрат за лютий — грудень 2014 року (за аналогією з п.п. 266.8.1 ПКУ) і за «мінус» витрат і «мінус» зменшення податку на прибуток за 2015 — 2016 роки. Тобто для не збиткових у 2014 — 2016 роках платників податку на прибуток цей варіант виходить не таким уже «нульовим»… А сам «нерухомий» податок коригується через подання «нерухомих» уточненок (див. БЗ 106.07).

Погана новина: за законопроектом від 17.03.2017 р. № 6210 щойно ухвалено (але ще не підписано) Закон від 23.03.2017 р. № 1957-VIII, який передбачає скасувати повернення сплачених сум «нерухомого» податку (і плати за землю), що одержали статус переплати згідно з чинною (поки що) редакцією пп. 38.6, 38.7 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. Ані повернення, ані заліку в рахунок інших податків — тільки в рахунок майбутніх зобов’язань з відповідного податку. І найгірше, що податок на нерухомість і плату за землю не повернуть грошима, а статус «переплати» за ними залишиться. Виходить, з витрат приберіть, а переплату якось потім зарахуєте в рахунок майбутніх зобов’язань за цими самими податками. Невже ж так вчинять з платниками?

Ось і зрозумій цих «добродійників»...

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі