(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 60
  • № 59
  • № 58
  • № 57
  • № 56
  • № 55
  • № 54
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
2/15
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Липень , 2017/№ 61

«Розблокувальна» Таблиця: як заповнити правильно

Багато ПДВ-платників, яким призупинили реєстрацію податкових накладних (ПН)/розрахунків коригування (РК), при спробі їх розблокування зіткнулися із складнощами в заповненні Таблиці даних платника податку (Таблиця). Як виявилося, необхідно дотримуватися певних правил. Яких саме? Розповідаємо.

Коли можна подавати Таблицю?

Можливість подати Таблицю передбачена п. 3 Критеріїв № 567*. Подається вона, щоб уникнути подальших блокувань реєстрації ПН/РК.

* Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджені наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567.

У п. 3 Критеріїв № 567 чітко сказано: направити Таблицю на розгляд Комісії ДФСУ платник ПДВ може тільки після того, як отримає квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК. Анонсуючи Інструкцію по заповненню Таблиці (див. http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/ 304206.html), головні податківці також говорять про право платника подати таку Таблицю тільки в цьому випадку.

Зверніть увагу! Таблиця може допомогти не лише тим платникам ПДВ, у яких товари/послуги «на вході» не відповідають товарам/послугам «на виході» (виробникам продукції, постачальникам послуг, переробникам давальницької сировини, продавцям набірних комплектів з покупних товарів). Фіскали пропонують її подати і торговцям, щоб уникнути призупинення ПН, виписаних на залишки товарів станом на 01.01.2017 р. (див. БЗ 101.17).

У якому вигляді подавати Таблицю?

Таблицю подають виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку (п. 4 Критеріїв № 567) за формою J(F) 1312301.

Сформувати і направити ​Таблицю можна через:

— Електронний кабінет платника (с. 19);

— Єдине вікно подання е-звітності.

Разом з цим

платник має право подати Таблицю за допомогою будь-якої іншої програми, яку він використовує для відправлення електронних документів

Підтвердить отримання податківцями Таблиці перша квитанція — квитанція про доставку.

Після цього наведені в Таблиці дані перевірить на достовірність Робоча група вашої обласної податкової (їй відводиться 3 робочих дні). Потім її рішення розгляне Комісія ДФСУ, яка і прийме остаточне рішення упродовж 2 робочих днів. У результаті впродовж 5 робочих днів з дня отримання Таблиці вам направлять другу квитанцію. У ній буде вказано остаточне рішення, прийняте Комісією: врахування або неврахування інформації, зазначеної в Таблиці. З повним алгоритмом дій при зупинці реєстрації ПН/РК ви можете ознайомитися на с. 27.

Якщо буде винесено позитивне рішення щодо Таблиці, то призупиняти реєстрацію подальших ПН/РК за аналогічними операціями не повинні. Але раптом будуть «блочити», доведеться знову подавати Таблицю.

Пам’ятайте! У будь-якому випадку для розблокування реєстрації ПН/РК однієї тільки «врахованої» Таблиці недостатньо. Тобто подання Таблиці заблоковані ПН автоматом не розблоковує. Треба обов’язково подати пояснення і копії документів з Вичерпного переліку..., затвердженого наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 59, с. 5).

Як правильно заповнити Таблицю?

Власне, що вказувати у відповідних графах Таблиці, визначає сам п. 3 Критеріїв № 567 (див. таблицю).

Складові граф Таблиці

Найменування графи

Примітка

Код згідно з КВЕД ДК 009:2010

Вказують вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010)

Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (придбання (отримання) товарів/послуг)

Наводять коди товарів за УКТ ЗЕД* або коди послуг згідно з ДКПП (ДК 016:2010)**, які платник на постійній основі придбаває (отримує)

Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг)

Вносять коди товарів за УКТ ЗЕД* або коди послуг згідно з ДКПП (ДК 016:2010)**, які платник на постійній основі постачає (виготовляє)

* Для товарів, переміщення яких через митний кордон України фізично неможливе (об’єкти незавершеного будівництва, нерухоме майно, земельні ділянки та ін.), вказують умовні коди.

** За ДКПП визначають тільки код послуги, який має містити від 5 до 14 символів.

Зверніть увагу! Як роз’яснюють самі податківці*, в Таблиці обов’язково вказують коди товарів/послуг, які платник постачає (виготовляє). А ось коди придбаних (отриманих) товарів/послуг можна наводити, а можна не наводити.

* Див. http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/ 301239.html, БЗ 101.17.

Зразок заповнення Таблиці ще 27.06.2017 р. був розміщений на сайті ДФСУ в розділі «Нормативні та інформаційні документи» БЗ (категорія 101 «Податок на додану вартість»).

На сьогодні фіскали «вивісили» Інструкцію з правильного заповнення Таблиці*. Там вони показали, як повинна виглядати правильно заповнена Таблиця і неправильний варіант.

* Див. http://sfs.gov.ua/data/files/207836.pdf.

От як НЕ слід заповнювати таблицю (див. рис. 1):

У чому ж полягає помилковість? Усе просто: коди за «вхідними» і «вихідними» товарами/послугами, треба показувати окремими рядками. Одночасне заповнення граф 3 і 4 Таблиці не допускається. Правильно заповнена Таблиця має такий вигляд (див. рис. 2).

№ з/п

Код згідно з КВЕД ДК 009:2010

Код згідно з УКТ ЗЕД /ДК 016-2010 (придбання (отримання) товарів/послуг)

Код згідно з УКТ ЗЕД / ДК 016-2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг)

1

10.41

1507

2

10.41

1201

3

10.20

0305

Рис. 2. Правильно заповнена Таблиця

При заповненні Таблиці врахуйте такі важливі моменти:

— незаповнені графи залишають порожніми — прочерки не ставлять;

— у графі 2 не може бути більше 6 різних кодів видів діяльності за КВЕД (інакше документ не проходить перевірку);

— у Таблицю вносять тільки ті коди КВЕД і ті коди УКТ ЗЕД/ДКПП, які відповідають діяльності платника;

— у «майбутніх» ПН/РК потрібно буде відображати стільки символів коду послуги, скільки зазначено у Таблиці, яка врахована Комісією. Коди «33.12» і «33.12.24-00.00» не ідентичні — це різні коди*.

* Див. http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/304582.html.

Порада! Уважно заповнюйте в Таблиці свої дані як платника ПДВ і відомості про підписанта, зокрема:

ІПН — юрособи вписують 12-значний код, фізичні особи — 10-значний реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);

податковий номер — юрособи вказують код за ЄДРПОУ, фізичні особи — РНОКПП;

реєстраційний номер облікової картки платника податків — вносять 10-значний код підписанта.

Майте на увазі! У запропонованих ДФСУ прикладах ці відомості вказані неправильно! Ну хіба що немає претензій до останньої з названих реквізитів — реєстраційного номера. З іншими фіскалам потрібно б, як говорив класик, ретельніше… ☺

Що подають разом з Таблицею?

Увага! Однієї «голої» Таблиці фіскалам недостатньо. На практиці вони вимагають, щоб платник разом з Таблицею подав (у день відправлення податківцям самої Таблиці):

1) бухгалтерську довідку з інформацією про наявність:

приміщень (власних, орендованих);

виробничих потужностей (власних, орендованих);

земельних ділянок (власних, орендованих);

найманого персоналу (власного, за сумісництвом);

доходу від проведення діяльності за попередній період;

залишків готової продукції (найменування);

залишків сировини (найменування);

2) скановані копії документів, що підтверджують дані такої бухдовідки.

На чому ж ґрунтуються вимоги контролерів? Адже ні форма Таблиці, ні Критерії № 567 не передбачають нічого подібного?

Але! Є такий Регламент комісії ДФСУ..., затверджений наказом ДФСУ від 26.06.2017 р. № 450. Ним визначена форма Висновку контролюючого органу з пропозицією врахування/неврахування інформації, зазначеної в Таблиці. Ось саме цей Висновок і передбачає відображення такої інформації.

Тому можна із стовідсотковою упевненістю стверджувати:

не подасте додаткові документи до Таблиці — отримаєте відмову в прийнятті її даних до врахування

В якому вигляді подавати таку додаткову інформацію? Деякі обласні податківці (див. http://ck.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/ 303380.html) пропонують разом з паперовими подати ще і електронні копії цих документів у форматі PDF на флешці. Інші не проти отримати таку інформацію тільки в електронному вигляді через Електронний кабінет (меню «Листування з ДФС»).

Безумовно, електронний варіант для податківців прийнятніший. Як вони самі заявляють, це прискорить процес ухвалення рішень про (не)врахування інформації з Таблиці.

Тож намагайтеся віддати контролерам електронні копії додаткових документів. Прикріпляйте їх до Повідомлення (форма J(F) 1312601) у вигляді окремих додатків (за формою J(F) 1360101) у форматі PDF. Тоді ймовірність прийняття Таблиці до врахування значно зростає!

платники ПДВ, призупинення реєстрації, податкові накладні, розрахунки коригування, таблиця даних платника податку додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті