(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 87
  • № 86
  • № 85
  • № 84
  • № 83
  • № 82
  • № 81
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
6/20
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2017/№ 88

Таблиця даних платника: як заповнити правильно

Основний критерій, за яким можуть заблокувати ПН/РК, — невідповідність обсягів товарів /послуг на «вході» і «виході». Попередити таке нестикування може Таблиця даних платника. Як її правильно заповнити і правильно подати у світлі нових змін? Давайте розбиратися.

Для чого потрібна Таблиця?

Можливість подати Таблицю передбачена п. 3 Критеріїв № 567. Подається вона для того, щоб уникнути блокувань реєстрації ПН/РК, які платник реєструватиме на проаноносовані у Таблиці коди товарів/послуг.

Річ у тому, що ДФС моніторить (оцінює ступінь ризику, достатню для блокування ПН/РК) не лише на підставі звітних показників платника, податкової інформації, але і на підставі інформації з Таблиці — додатки до Критеріїв № 567 (п. 2 Критеріїв № 567).

Зазначимо, що інформація подана в Таблиці відображає специфіку госпдіяльності платника окремо за кожним видом діяльності, тобто в ній платник заявляє свої «робочі» види діяльності і товари/послуги з кожного виду на «вході» і «виході». Щоправда, корисною для моніторингу інформація з такої Таблиці стане тільки після її прийняття комісією ДФСУ.

При правильному заповненні Таблиці і прийнятті її комісією ДФС, реєстрацію ПН/РК з указаними в ній кодами УКТ ЗЕД/ДК не зупинять

Кому без Таблиці не обійтися? Таблицю можуть подати всі платники без винятків: обмежень тут немає. Проте потрібніша вона тим платникам, у яких товари/послуги «на вході» не відповідають товарам /послугам «на виході». У числі таких «ризикових» за моніторингом платників є: виробники продукції; постачальники робіт і послуг; продавці «набірних» комплектів з покупних товарів тощо.

Податківці радять подавати таку Таблицю і звичайним торговцям, які в постачальницьких операціях планують використати залишки товарів, завислі станом на 01.01.2017 р. (див. БЗ 101.17).

Таблиця в сільгоспників

З урахуванням останніх змін у наказ № 567 Таблиці, подані сільгоспниками, проходитимуть автоматично (!) без розгляду комісією ДФСУ за умови, що (!) одночасно:

1. Сільгосп-товаровиробник відповідає кожній (!) з таких умов:

— внесений у Реєстр одержувачів бюджетної дотації та/або (!) на 31.12.2016 р. застосовував «спецрежим» з ПДВ згідно зі ст. 209 ПКУ, що діяла тоді.

Зверніть увагу! У зв’язку із цим

шапка Таблиці доповнена спецполями, в яких сільгоспвиробник повинен указати свій статус

Щоправда, у табличній відмітці про «спецрежимне» минуле сказано «до 01.01.2017 р.», тобто може здатися, що така відмітка стосується всіх, хто хоч коли працював на спецрежимі (чи то у 2015 році, чи то на початку 2017 року). Проте саме зауваження в п. 3 Критеріїв № 567 «відсікає» всіх тих, хто не був спецрежимниками на 31.12.2016 р. Тож будьте уважні і не ведіться на більш вільніше трактування з Таблиці. Ще раз повторимо: відмітку про спецрежимний статус ставлять тільки ті, хто був таким на останній день 2016 року. Причому якщо такий сільгоспник у нинішньому році отримав статус «дотаційника», то в Таблиці потрібно вказувати дійсний «дотаційний» статус;

— станом на 01.01.20107 р. має власну або орендовану земельну ділянку загальною площею понад 200 га (включно), задекларовану до 20.02.2017 р.;

— за період з 01.01.2017 р. не вносив змін у засновницькі документи про одночасну зміну засновника і директора підприємства.

2. У Таблиці (у графі 4) вказані такі групи товарів, що постачаються (вироблені), згідно з УКТ ЗЕД (див. табл. 1):

Таблиця 1. Групи сільгосптоварів, що враховуються автоматично

01

Живі тварини

03

Риба і ракоподібні, молюски та інші водні безхребетні

04

Молоко і молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження в іншому місці не вказані

07

Овочі і деякі їстівні коренеплоди і бульби

08

Їстівні плоди і горіхи; шкірка цитрусових або динь

10

Зернові культури

12

Насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди і зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж

Податківці попереджають, що інформація з Таблиці автоматично ураховується системою моніторингу, якщо Таблиця (!) додатково не міститиме інші коди: коди послуг згідно з ДКПП або коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що відрізняються від груп вищеперелічених товарів.

Коли подаємо Таблицю?

Хороша новина! Таблицю і пояснення до неї (про пояснення до таблиці див. окремо на с. 23) можна буде подати на розгляд комісії ДФСУ в будь-коли. Тож чекати блокування ПН/РК у ЄРПН не потрібно:

подати Таблицю можна НАПЕРЕД до здійснення самої операції, в якій братимуть участь товари/послуги із заявленими в Таблиці кодами УКТ ЗЕД/ДКПП

Раніше, нагадаємо, подавати Таблицю можна було тільки після отримання квитанції про зупинку реєстрації ПН/РК. Тож вона, по суті, рятувала не заблоковану ПН, а подальші ПН з аналогічними кодами УКТ ЗЕД/ДКПП.

У якому вигляді подавати Таблицю?

Таблицю подають виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку (п. 4 Критеріїв № 567). Єдине, що змінилося, так це адресна форма Таблиці. За останніми даними ДФС* незважаючи на те, що зміни з приводу подання Таблиці набрали чинності 13.10.2017 р., подавати Таблицю в «оновленій» версії за формою (J/F1312302) з дотриманням вимог наказу № 776 слід з 23.10.2017 р.

* http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/313681.html.

Разом з тим можна подати Таблицю J(F)1312301, причому, як анонсували податківці, без факту блокування ПН.

Сформувати і направити Таблицю як за старою формою, так і за новою (J/F1312302) можна через:

— Електронний кабінет платника*;

* Детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 61, с. 19.

— Єдине вікно подання е-звітності.

Підтвердить отримання податківцями Таблиці перша квитанція — квитанція про доставку.

Строки розгляду комісією ДФСУ Таблиці і пояснень до неї — 5 робочих днів, наступних за днем її отримання

Після цього вам направлять другу квитанцію. У ній буде вказано остаточне рішення, прийняте комісією: облік або необлік інформації, вказаної в Таблиці.

Як правильно заповнити Таблицю?

У п. 3 Критеріїв № 567 зазначено саме яку інформацію слід наводити в Таблиці (див. табл. 2).

Таблиця 2. Складові граф Таблиці

Найменування графи

Пояснення

Код згідно з КВЕД ДК009:2010

Указують вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010)

Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК

016-2010 (придбання

(отримання) товарів/послуг

Наводять коди товарів за УКТ ЗЕД* або коди послуг згідно з ДКПУ (ДК 016:2010), які платник на постійній основі придбаває (отримує)

Код згідно з УКТ ЕЗД/ДК016-2010 (постачання (виготовлення)

товарів/послуг)

Вносять коди товарів за УКТ ЗЕД* або коди послуг згідно з ДКПП (ДК 016:2010), які платник на постійній основі постачає (виготовляє)

* Для товарів, переміщення яких через митний кордон України фізично неможливе (обсяги незавершеного будівництва, нерухоме майно, земельні ділянки тощо), проставляють умовні коди.

Водночас, щоб Таблицю прийняли, платникові слід дотримуватися деяких технічних правил її заповнення, розтлумачених податківцями на сайті**, у листі ДФСУ від 06.09.2017 р. № 2723/99-99-07-05-01-18, консультаціях з БЗ 101.17):

** http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/301239.html, а так само http://sfs.gov.ua/data/files/207836.pdf.

1) у графі 2 Таблиці вказуйте не більше 6 різних кодів видів діяльності за КВЕД (інакше документ може не пройти перевірку, принаймні так було зі старою формою J(F)1312301);

2) коди за «вхідними» і «вихідними» товарами/послугам потрібно показувати окремими рядками. одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку не допускається;

3) незаповнені графи залишають порожніми — прочерки в Таблиці не ставлять;

4) код послуги заповнюється відповідно до ДКПП (ДК 016-2010) і повинен містити від 5 до 14 символів, включаючи й усі крапки, що стоять між цифрами, і тире. Важливо! У «майбутніх» ПН/РК потрібно буде відображати стільки символів коду послуги, скільки було вказано в Таблиці, облікованій комісією (наприклад, коди «33.12» і «33.12.24-00.00» неідентичні — це різні коди);

5) код товарів згідно з УКТ ЗЕД/код послуг згідно з ДКПП— указуються цифри, ідентичні цифрам УКТ ЗЕД/ДКПП, які будуть вказані в ПН;

6) вказуються тільки ті коди УКТ ЗЕД/ДКПП і ті коди КВЕД, які дійсно відповідають діяльності платника;

7) стосовно блокування «передоплатної» ПН і заповнення Таблиці на передоплатні постачання податківці висловилися так (див. лист № 2723, 101.17 БЗ).

У разі отримання попередньої плати за товари, у платника є вся необхідна інформація для заповнення Таблиці

а отже, отримання передоплати не позбавляє платника податків права навести в Таблиці інформацію про товари, стосовно яких вона отримана.

Мабуть, у такій ситуації в Таблиці двома різними рядками — «на вході» (із заповненою графою 3) і «на виході» (із заповненою графою 4) фігуруватиме одна й та ж (ті ж) позиція(ї) товарів, робіт або послуг, які були передоплачені контрагентом.

А ось у виробників товарів і постачальників послуг у Таблиці «на вході» та «на виході» (графі 3 і 4 ) будуть різні коди;

8) за операціями, у яких задіяні торішні залишки товарів/продукції, що залишилися в обліку підприємства на 01.01.2017 р., податківці дозволяють не наводити дані їх кодів у графі 3. Головне, щоб були заповнені коди на виході — товарів/послуг, що поставляються (вироблені), і відповідно було пояснено такі операції.

Правильно заповнена Таблиця виглядає так (див. табл. 3):

Таблиця 3. Правильно заповнена Таблиця

№ з/п

Код згідно з КВЕД

ДК009:2010

Код згідно з УКТ ЗЕД/

ДК 016-2010

(придбання (отримання) товарів/послуг)

Код згідно з УКТ ЗЕД/

ДК 016-2010

(постачання (виготовлення)

товарів/послуг)

У виробника товарів

1

10.41

1201

2

10.41

1507

3

10.20

0305

Уважно заповнюйте в Таблиці і свої дані як платника ПДВ, і відомості про підписанта, зокрема:

— ІПН— юрособи вписують 12-значний код, фізичні особи — 10-значний реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);

— податковий номер — юрособи вказують код за ЄДРПОУ, фізичні особи — РНОКПП;

— реєстраційний номер облікової картки платника податків — вносять 10-значний код підписанта.

Заповнивши Таблицю, не забудьте про пояснення! Про це — в наступному матеріалі.

висновки

  • Подавати Таблицю (з 23.10.2017 р. за формою J/F1312302) платники можуть НАПЕРЕД без факту зупинки реєстрації ПН/РК.
  • Розглянути Таблицю комісія ДФСУ зобов’язана протягом 5 робочих днів, наступних за днем її надання.
  • Автоматично (відразу) приймуть Таблицю в сільгоспвиробників (колишніх спецрежимників або дійсних «дотаційників»), що відмітили в графі 4 Таблиці «особливі» групи сільгосптоварів.
  • Кількість символів кодів товарів/послуг, що заявляються в Таблиці, повинна строго відповідати кодам у «майбутніх» ПН/РК.
  • Коди за «вхідними» і «вихідними» товарами/послугам потрібно показувати окремими рядками.
блокування реєстрації податкової накладної, Таблиця даних платника, заповнення таблиці, подання таблиці додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті