(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 87
  • № 86
  • № 85
  • № 84
  • № 83
  • № 82
  • № 81
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/20
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Листопад , 2017/№ 88

Готуємо пояснення до Таблиці і документів для розблокування

Тепер, незалежно від того, готуєте ви антиблокувальну Таблицю чи намагаєтеся розблоковувати ПН/РК, мабуть, без «вигаданих» податківцями пояснень (бухдовідки) вам уже точно не обійтися. Мінфін «привів» свої нормативно-правові акти у відповідність з консультаціями податківців. Раніше бухдовідка була чистою вигадкою, а тепер стосовно Таблиці — вона стала вже реальністю. Тож давайте розберемося, які пояснення і документи слід подавати разом з Таблицею, а які при блокуванні ПН/РК? І як технічно подати такі «супутники»?

Нагадаємо, до змін саму Таблицю і всякого роду розблокувальні документи і пояснення платники подавали тільки при призупиненні реєстрації ПН, причому, зазвичай, одночасно (детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 61, с. 8). Тепер же антиблокувальну Таблицю можна подати окремо наперед (!), завчасно попереджаючи ризиковані операції і блокування ПН/РК. Саме тому в платника з’явилися два варіанти, коли доведеться возитися з направленням податківцям пояснень:

1) при поданні антиблокувальної Таблиці (п. 3 Критеріїв № 567);

2) при самому факті блокування ПН/РК (п.п. «в» п.п. 201.16.1 ПКУ) (з вичерпними документами*).

* Під вичерпними документами розуміємо письмові пояснення у формі повідомлення та/або копії документів за вичерпним переліком.

Розберемося, які пояснення/вичерпні документи доведеться подати в кожній окремій ситуації. І розпочнемо із «супутників» — пояснень до антиблокувальної Таблиці.

Пояснення до Таблиці

Зазначимо, що метушня з поясненням до Таблиці для платників не нова. Податківці «негласно» і раніше вимагали разом з Таблицею подавати так звану бухгалтерську довідку про наявність:

— приміщень (власних, орендованих);

— виробничих потужностей (власних, орендованих);

— земельних ділянок (власних, орендованих);

— найманого персоналу (власного, за сумісництвом);

— доходу від здійснення діяльності за попередній період;

— залишків готової продукції (найменування);

— залишків сировини (найменування). Згідно з їх Регламентом № 450 Висновок контролюючого органу з пропозицією обліку/необліку інформації повинен бути оформлений саме з урахуванням такої інформації про платника.

Тепер це не «додаткова» вигадка податківців, а пряма вимога, яка прописана в п. 3 Критеріїв № 567:

антиблокувальну Таблицю (за формою J/F1312302) слід подавати з поясненням платника

У поясненні вказується специфіка господарської діяльності платника, що має незмінний характер, а також можна послатися на податкову й іншу звітність платника податку.

Напевно податківці в поясненні чекатимуть усе ту ж «конкретну» інформацію про «специфіку діяльності підприємства», яку вимагали і раніше, — ще неофіційно (у бухдовідці).

Так, наприклад, інформація про наявність земельних ділянок (власних, орендованих) особливо важлива для сільгоспників, що претендують на автоматичний моніторинг. Щоправда, по «новому» наявність на 01.01.20107 р. власної або орендованої земельної ділянки загальною площею понад 200 га (включно), задекларованої до 20.02.2017 р., в поясненні можна підтвердити, пославшись на відповідну декларацію з плати за землю.

Інформація в поясненні про залишки готової продукції (найменування) або залишків сировини (найменування), завислих на 01.01.2017 р., неодмінно знадобиться тим платникам, які планують здійснювати операції постачання з їх участю.

Як подати пояснення до Таблиці?

Будь-яку інформацію від платника податківці приймають виключно в електронному вигляді. В іншій формі подання інформації податківцям не передбачене.

Проте в Таблиці за формою J/F1312302 граф або колонок, куди можна було втиснути пояснення, немає. Можливо подавати пояснення доведеться за старим принципом — через Повідомлення за формою J(F)1312602 (залишивши порожньою його табличну частину) і тільки додаючи до нього відсканований документ з поясненням (бухдовідку) у форматі PDF через форму J(F)1360102).

Увага! Податківці рекомендують установлювати дозвіл сканування документів скануючого пристрою на рівні, який забезпечує розмір файла відсканованої копії не менше 100 КБ*.

* http://zp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/313795.html.

Пояснення для розблокування ПН/РК

При блокуванні ПН/РК платникові так само не обійтися без пояснень та/або копій документів. Для того щоб ПН/РК розблоковували, операцію, вказану в них, потрібно «пояснити/підтвердити» (п.п. «в» п.п. 201.16.1 ПКУ).

Пояснення та/або копії документів платник-постачальник може подати протягом 365 календарних днів, з моменту виникнення податкових зобов’язань із заблокованої ПН/РК (п.п. 201.16.2 ПКУ).

Причому пояснювати продавцеві слід і зменшуючий РК, реєстрацію якого заблокували в покупця. Податківці пояснили: незалежно від того, на кого покладений обов’язок з реєстрації РК, пояснення-повідомлення і необхідні для його розблокування копії документів завжди (!) подає продавець, указаний у РК і коригованій ПН (див. лист № 2723, консультацію з БЗ 101.17).

Зазначимо, що при блокуванні ПН/РК податківці вимагали** і, радше за все, далі вимагатимуть подавати

** http://kyiv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/arhiv1/304320.html.

не лише копії всіх документів з Вичерпного переліку документів, але і бухгалтерську довідку

про наявність приміщень (власних, орендованих); виробничих потужностей (власних, орендованих); земельних ділянок (власних, орендованих); найманого персоналу (власного, за сумісництвом); доходу від здійснення діяльності за попередній період; залишків готової продукції (найменування); залишків сировини (найменування).

Зазначимо, що про таку інформацію ні в п. 201.16 ПКУ, ні в «блокувальних» документах Мінфіну жодного слова. І, на наш погляд, такі зайві вимоги податківців незаконні. Проте не виключено, що без бухдовідки ПН/РК вам податківці не розблокують. Та й не факт, що наступна порція змін у блокувальні порядки не узаконить бухдовідку і тут ☺.

Тож до Повідомлення за формою J(F)1312602 доведеться обов’язково «прикріпити» копії документів з Вичерпного переліку у вигляді окремих застосувань, які подаються за формою J(F) 1360102 у форматі PDF. У такому ж форматі у вигляді окремого додатка, як і раніше, прикріплюємо і бухдовідку.

Увага! Розмір кожного додатка не повинен перевищувати 2 МБ (див. лист № 2723, консультацію з БЗ 101.16). Як завіряють податківці — 2 МБ достатні для одного вкладеного документа. Якщо документ великий і не вміщається, тоді його доведеться «заливати» в декілька різних додатків. Щоб усе помістилося, податківці радять при скануванні документів установлювати рівень, що забезпечує розмір файла відсканованої копії не менше 100 КБ.

У самому Повідомленні поля мають бути заповнені. Важливо! Табличну частину Повідомлення заповнюйте чітко відповідно до табличної частини заблокованої ПН/РК (з відповідними знаками).

розблокувальні документи, антиблокувальна таблиця, подання пояснень, бухгалтерська довідка додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті