(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
4/12
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Вересень , 2017/№ 75

Блокування ПН: фіскали трохи роз’яснили…

Лист ДФСУ від 06.09.2017 р. № 2723/99-99-07-05-01-18

Лист, що коментується, по суті, є одним із перших роз’яснень на «ПН-блокувальну» тему такого рівня. У ньому головні податківці спробували хоч щось прояснити в досить каламутних процесах, що відбуваються на практиці при блокуванні ПН/РК. Конструктивного вийшло замало, але в таких «ПН-умовах», що склалися, як мовиться: «...хоч вовни жмут».

Коментуємо цікаві, на наш погляд, фрагменти листа, не витрачаючи часу на повтор цитат із нормативки (у тому числі з Критеріїв*) і на те, що фіскали вже детально пояснювали раніше.

* Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинки реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджені наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567.

висновок документа


Відносно «500-тисячної» ознаки непідпадання ПН/РК під моніторинг:

— при визначенні обсягу постачання не враховується сума ПДВ;

— за поточний період береться звітний період, в якому складені ПН/РК, які реєструються в ЄРПН

Нагадаємо, в «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 53, с. 2 ми вже висловлювалися, що, на нашу думку, для цілей застосування передбаченої в Критеріях «обсягової» ознаки в 500 тис. грн. обсяги постачання конкретного місяця повинні обчислюватися не з урахуванням ПДВ, а без нього. Як бачимо, фіскали підтвердили ці наші припущення. Судячи з усього, саме так і налагоджено їх програмне забезпечення (ПЗ) для СЕА ПДВ.

Другий момент, що був не зовсім зрозумілий, — який період повинен враховуватися при розрахунку цієї «500-тисячної» ознаки при реєстрації конкретної ПН (РК). У тексті п.п. 2 п. 5 Критеріїв мова йде про обсяг поставки, зазначений в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН у поточному місяці. Однак податківці цей момент прояснили по-своєму. Втім, їх висновки виглядають логічними.

Тобто при реєстрації конкретної ПН (РК) для розрахунку наростаючого обсягу і порівняння його з межею в 500 тис. грн. за «поточний» (розрахунковий) період береться той місяць, за який була складена ПН (РК), а не місяць, в якому ПН (РК) була представлена для реєстрації в ЄРПН (який цілком може і не співпадати — бути пізніше за місяць, яким датована конкретна ПН/РК). Цей момент слід мати на увазі особливо тим платникам, хто в першу чергу — доки наростаючі обсяги не досягли 500 тис. грн. — намагається реєструвати сумнівні ПН. Тобто відкладання моменту реєстрації таких ПН на початок наступного місяця не врятує — їх обсяги все одно враховуватимуться в місяці їх виписки.

Наприклад, при поданні для реєстрації в ЄРПН у вересні ПН, складеної за серпень, липень або ще раніше, обсяг постачання такої ПН має бути доданий до розрахованого наростаючим підсумком обсягу постачань за місяць, за який така ПН була складена (до обсягу серпня, липня або раніше, але не вересня). І якщо «наростаючий» обсяг постачань місяця, яким датована ПН, вже перевалив (чи з урахуванням обсягу цієї ПН перевалить) за 500 тис. грн., то є ризик зупинки реєстрації цієї ПН.

Платникам тепер легше буде перевірити, наскільки коректно працює система блокування в частині обсягової «500-тисячної» ознаки. До речі, для цих цілей можна використати дані кабінету платника, встановивши там відповідні налаштування…

висновок документа


При формуванні пакету документів — додатків до Повідомлення форми J(F) 1360101 потрібно враховувати, що розмір кожного додатка не повинен перевищувати 2 мегабайти

Щодо граничного обсягу конкретного додатка, який здатне «проковтнути» ПЗ фіскалів, версії ходили різні. Говорили, що не проходять додатки більше 1 мегабайта і навіть менших обсягів. Схоже, це питання в ПЗ відрегулювали остаточно і тепер чітко вказали: межа для одного «додатка» — 2 мегабайти. А що робити, якщо конкретний документ має більший обсяг? Мабуть, тоді один документ платникові доведеться «заливати» в декілька різних додатків. Щоправда, податківці раніше вимагали один додаток — це один документ, але з таких «правил» мають бути виключення…

висновок документа


У Таблиці даних платника податку:

— одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку не допускається;

— код товарів згідно з УКТ ЗЕД/код послуг згідно з ДКПП — вказуються цифри, ідентичні цифрам УКТ ЗЕД/ДКПП, вказаним у заблокованій ПН;

— вказуються тільки ті коди УКТ ЗЕД/ДКПП і ті коди КВЕД, що дійсно відповідають діяльності платника, ПН якого зупинена і який отримав квитанцію про зупинення її реєстрації в ЄРПН;

— отримання передоплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника права привести в Таблиці інформацію про товари, щодо яких була отримана передоплата

Як правильно заповнити Таблицю даних платника податку (далі — Таблиця), ви знаєте з «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 61, с. 6. І усі ці моменти, що стосуються некоректності заповнення в одному рядку того, що «на вході» і що «на виході» (а саме у такому разі і буде неприпустиме фіскалами одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку), і правильного написання кодів товарів (за УКТ ЗЕД) і послуг (за ДКПП), теж. Але раніше фіскали писали про це в інформаційних повідомленнях на своєму сайті*, а тепер вже закріпили на рівні листа, розісланого в усі свої підрозділи.

* Див. http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/ 304582.html.

У зв’язку з цим нагадаємо: для цілей заповнення Таблиці фіскали просили звертати увагу на те, що код послуги заповнюється відповідно до ДКПП (ДК 016-2010) і повинен містити від 5 до 14 символів, тобто — включаючи і усі крапки, що стоять між цифрами, і тире. Тому, замість дозволених 4-х знаків, код послуги (з урахуванням крапки) повинен містити мінімум 5 знаків.

Крім того, майте на увазі, що в «майбутніх» ПН/РК треба буде відображати стільки символів коду послуги, скільки було вказано в Таблиці, врахованій Комісією (наприклад, коди «33.12» і «33.12.24-00.00» не ідентичні — це різні коди)*.

Що стосується надання Таблиці при зупинці «передоплатної» ПН, то із цього приводу вже теж була консультація у БЗ 101.17. Там фіскали писали, що при заповненні Таблиці у разі отримання попередньої плати за товари, постачання яких ще не відбулося, у платника є уся необхідна інформація. І тому отримання передоплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податків права привести в Таблиці інформацію про товари, відносно яких вона отримана.

Мабуть, в такій ситуації в Таблиці двома різними рядками — «на вході» (із заповненою графою 3) і на виході (із заповненою графою 4) фігуруватиме одна і та ж (ті ж) позиція(ї) товарів, робіт або послуг, які були передоплачені контрагентом. Природно, таку Таблицю необхідно буде супроводжувати Поясненням. Зазначимо, що наші думки стосуються тільки торговців і не зачіпають виробників продукції і послуг. Якщо останнім заблокують ПН на передоплату і при цьому вони Таблицю ще не подавали (чи фіскали її не прийняли до обліку), то в Таблиці вони вкажуть «на вході» і «на виході» різні коди і Пояснення у них буде дещо іншого толку.

блокування податкової накладної, таблиця даних платника податку додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті