Теми статей
Обрати теми

«Регламент відшкодування» (як фіскали взаємодіють, відшкодовуючи ПДВ)

Павленко Олексій, податковий експерт
Нещодавно надбанням широкої громадськості став внутрішній документ ДФСУ, що регулює певні процеси у сфері відшкодування ПДВ, виданий ще в квітні цього року. Оскільки він може бути цікавий багатьом з вас, скажемо про нього декілька слів.

Документ, про який іде мова, має назву Регламент взаємодії структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС у процесі бюджетного відшкодування ПДВ та формування Реєстру заяв про суми бюджетного відшкодування ПДВ, затверджений наказом ДФСУ від 14.04.2017 р. № 263 (далі — Регламент).

Оскільки Регламент є внутрішнім документом фіскалів (типу «ДСК»), то реєстрації в Мін’юсті він не підлягав і тому набув чинності відразу з дати прийняття — 14 квітня 2017 року.

Тобто із згаданої дати процеси бюджетного відшкодування і формування Реєстру заяв про суми бюджетного відшкодування ПДВ (далі — Реєстр) вже повинні були відбуватися за правилами, визначеними в Регламенті. Нагадаємо, що Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ і сама форма Реєстру були затверджені постановою КМУ від 25.01.2017 р. № 26.

Регламент покликаний реалізувати «автоматичне» бюджетне відшкодування (що має проводитись у хронологічній послідовності заяв, які надійшли до Реєстру), передбачене ст. 200 ПКУ, яка застосовується з початку цього року.

Регламент оформлений у вигляді таблиці і містить в собі 8 основних «процедур». Ці процедури детально розписані в Регламенті-таблиці — у розрізі способів і термінів виконання цих «процедур», а також відповідальних за це осіб. Більшість процедур робиться «віртуально» — за допомогою певних видів програмного забезпечення фіскалів.

Відповідно до Регламенту Реєстр формується автоматично на підставі повідомлень ДФСУ і Казначейства.

Повідомлення ДФСУ «генеруються» за даними інформаційної таблиці Реєстру. Дані ж цієї таблиці автоматично формуються за даними ПДВ-декларацій, що містили заяви про суму бюджетного відшкодування, реєстраційними даними, інформацією про перевірки, у тому числі адміністративне і судове узгодження результатів перевірок, інформацією з інтегрованої картки платника тощо.

Заяви про суми бюджетного відшкодування вносяться в інформаційну таблицю впродовж операційного дня їх отримання в хронологічному порядку їх надходження. Після перевірки даних таблиці інформація з Реєстру передається до Мінфіну — до 10:00 щодня.

Норми цього Регламенту можуть бути корисні «відшкодуванцям», щоб чіткіше орієнтуватися в процедурі проходження процесу відшкодування аж до його «переможного кінця» ☺ або до фіаско ☹.

Крім того, як додатки до Регламенту наведені примірні форми:

— Довідки/Акта про результати камеральної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування;

— Довідки про підтвердження сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки;

— Довідки про ризики заявленої до відшкодування з бюджету суми ПДВ та/або формування від’ємного значення податку;

— Довідки/Акта про результати документальної позапланової перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування.

Ці документи також можуть бути дуже корисні платникам — щоб чіткіше уявляти, що і як перевіряють фіскали у претендентів-«відшкодуванців».

Про нову процедуру бюджетного відшкодування ПДВ детальніше читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 37, с. 11.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі