Отримуємо пальні ліцензії

Амброзяк Наталя, юрист
Податки & бухоблік Липень, 2019/№ 59
В обраному У обране
Друк
Продовжуючи тему про пальні ліцензії, у цій статті обговоримо проблемні питання. Скільки треба ліцензій, якщо є декілька точок реалізації/зберігання? Який механізм видачі цього дозвільного документа? Які проблеми можуть виникнути?

Про того, хто потрапляє під ліцензування, читайте детально в статті «Ліцензії на пальне: які і кому потрібні» цього номера. Тут же ми обговоримо процедурні моменти. Причому розглядати будемо ліцензії на торгівлю (роздрібну та оптову) і на зберігання пального.

Хто видає ліцензії? Цей обов’язок покладений на органи ДФС. Про це нам на сьогодні говорить п. 6 Переліку № 609.

Для оптової торгівлі ліцензії видає ДФСУ.

Для роздрібної торгівлі і зберігання — обласні управління ДФС.

Скільки ліцензій потрібно? Згідно з ч. 8 ст. 15 Закону № 481:

— для оптової торгівлі пальним — ліцензія на кожне місце оптової торгівлі;

— для оптової торгівлі пальним, у разі відсутності місць оптової торгівлі, — одна ліцензія за місцезнаходженням суб’єкта господарювання (наприклад, для торгівлі «з коліс»*);

* Під торгівлею «з коліс» ми розуміємо торгівлю, коли товар, минувши склади продавця, відразу направляється до його покупця.

— для зберігання пального — ліцензія на кожне місце зберігання.

А згідно з ч. 33 ст. 15 Закону № 481 для роздрібної торгівлі пальним — ліцензія на кожне місце роздрібної торгівлі. Про те, що таке місце торгівлі/зберігання, див. у статті «Ліцензії на пальне: які і кому потрібні» цього номера.

А як бути за ситуації, коли на одній земділянці декілька резервуарів для зберігання? Скільки ліцензій на зберігання потрібно?

Податківці в категорії 115.05 БЗ відповіли, що одна, і прив’язуватися вона буде до такої земділянки.

Які документи необхідно подати? Перелік документів — один для ліцензій на всі види торгівлі і зберігання пального (за деяким винятком). А це:

1. Заява (деякі форми можна знайти, зокрема, у листі ДФСУ від 30.05.2019 р. № 17014/7/99-99-12-01-01-17, проте поки офіційно вони не затверджені жодним нормативно-правовим актом).

Зверніть увагу: для отримання ліцензії на «роздріб» у заяві необхідно, крім усього іншого, зазначити (ч. 34 ст. 15 Закону № 481):

— адресу місця торгівлі;

— перелік РРО (КОРО), що знаходяться в місці торгівлі, а також інформація про них (модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), що знаходяться в місці торгівлі, і дата початку їх обліку в органах ДФС).

Усі ці дані будуть зазначені в додатку до «роздрібно-пальної» ліцензії (ч. 36 ст. 15 Закону № 481).

2. Документ, що підтверджує внесення річної плати.

Згідно зі ст. 15 Закону № 481 для оптової торгівлі: 5000 грн. (за кожне місце торгівлі) і 10000 грн. (за відсутності місця торгівлі). Для роздрібної торгівлі: 2000 грн. (за кожне місце торгівлі). Для зберігання: 780 грн. (за кожне місце торгівлі).

3. Чинні документи, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, на якій розташований об’єкт.

Цільове призначення земельної ділянки може бути будь-яким

Тут зробимо невелику ремарку. Так, виходячи з первинної редакції переліків необхідних документів для ліцензії в ст. 15 Закону № 481 земельна ділянка має бути з відповідним цільовим призначенням. Але з 22.05.2019 р. це формулювання замінили на «будь-якого цільового призначення». Закон № 2725 (набрав чинності 22.05.2019 р.) вніс відповідні зміни до Закону № 2628.(ср. 025069200)

4. Акт введення або готовності об’єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи про прийняття об’єктів в експлуатацію (за усіма об’єктами).

Тут зауважте: якщо йдеться про нерухомість, право власності на яку виникло до 01.01.2014 р., то документи з п. 4 не подаються до 01.01.2022 р. Замість акта (сертифіката або інших документів), можна подати документ, що підтверджує право власності на нерухомість, виданий до 01.01.2014 р. (ч. 3 ст. 18 Закону № 481).

5. Дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Такий дозвіл видається Держпраці та її територіальними органами. Але з його отриманням можуть виникнути труднощі. Так, на думку ГУ Держпраці в Луганській області, дозвіл видається далеко не в усіх випадках, пов’язаних із пальним*. Тому рекомендуємо вам додатково отримати роз’яснення від «свого» управління Держпраці.

* Див. детальніше за посиланням: lg.dsp.gov.ua в розділі «новини».

Увага! Документи з пп. 3 — 5 не подаються госпсуб’єктами, які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним (ч. 41 ст. 15 Закону № 481).

Також зважайте на такі важливі моменти.

По-перше,

документи з пп. 35 нашого списку подаються в копіях

Причому деякі управління ДФС рекомендують їх подавати і в паперовому, і одночасно в електронному вигляді (у форматі *.pdf на будь-якому носії**).

** Див. за посиланням: ck.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/380914.html

По-друге, ці копії (у паперовому та електронному вигляді) не подаються у разі їх наявності у відкритих держреєстрах, якщо реквізити таких документів і назв відповідних реєстрів зазначені в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального (ст. 15 Закону № 481).

А якщо документи, що додаються до заяви, оформлені (видані) іншому суб’єктові?

Припустимо, ви отримуєте ліцензію на зберігання пального для арендованої ємності. У такому разі до заяви разом з документами, наданими орендодавцю, додатково додається документ, що підтверджує право на використання вами цього об’єкта (наприклад, договір оренди). Про це прямо говорить ч. 40 ст. 15 Закону № 481.

Запам’ятайте: відповідальність за достовірність даних у документах, представлених разом із заявою, несе заявник. У разі виявлення підробних документів або недостовірних даних фіскали анулюють ліцензію з унесенням цього факту в Єдиний реєстр ліцензіатів і місць зберігання пального (ЄРЛМ).

Як подати документи? Процедура отримання будь-якого виду ліцензії, пов’язаної з пальним, єдина.

На сьогодні заяву і документи на отримання ліцензій можна:

— подати через канцелярію відповідного органу ДФС;

— надіслати поштою.

Виходячи з рекомендованої форми заяв, наведеної в листі ДФСУ № 17014/7/99-99-12-01-01-17 (про нього ми згадували вище), має бути й електронне подання пакета «ліцензійних» документів. До речі, деякі виробники бухгалтерського програмного забезпечення вже підготували необхідні форми.

Розгляд документів та інші важливі моменти. Після того як за поданими документами податківці приймають відповідне рішення, інформація про ліцензію/відмову у видачі ліцензії вноситься в ЄРЛМ не пізніше наступного дня після такої події.

Також ця інформація передається в податкову за місцем реєстрації платника податків протягом 5 календарних днів.

Строк для видачі ліцензії на будь-який вид торгівлі та/або зберігання або відмови в її видачі: 20 календарних днів з дня отримання фіскалами заяви з копіями відповідних документів (ч. 44 ст. 15 Закону № 481).

Усі види ліцензій видаються зі строком дії на 5 років (ст. 4 і 15 Закону № 481).

Анулювання ліцензій, внесення в них змін (як і їх видача) містяться у компетенції податківців. Тут діє принцип: «хто видав ліцензію, той її й анулює/призупиняє».

Мабуть, це усі основні моменти, на які ми хотіли б звернути вашу увагу щодо пальних ліцензій на торгівлю і зберігання. Хоча, звісно, питань ще дуже багато. Сподіваємося, що з часом усі вони будуть врегульовані. А щодо порушень фіскали підходитимуть до таких моментів не занадто формально, а з розумом.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд