Податки та бухгалтерський облік, липень, 2019/№ 59

  • Пальне ліцензійне та акцизне На сьогодні велика кількість операцій з пальним, у тому числі його зберігання, підлягає ліцензуванню. Крім того, виникає питання сплати пального акцизу. Щоб зрозуміти, що це за операції, спочатку слід розібратися з термінами. Тому розпочнемо наш «пальний» екскурс, який включатиме в себе також матеріали про акцизні накладні, акцизні склади та ліцензування, із основи — що таке пальне.
  •   Акцизні склади та нові платники Усі суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з пальним, ще з початку 2019 року знали, що 01.07.2019 р. відбудеться зміна правил стягнення пального акцизу. І от ця знаменна дата настала. Тому зараз ще раз нагадаємо основні нововведення, про які слід пам’ятати платнику акцизного податку.
  •   СЕАРП і формула регліміту У цьому матеріалі коротко обговоримо основні аспекти роботи нової Системи електронного адміністрування реалізації пального (далі — СЕАРП)* у тому вигляді, в якому вона повинна функціонувати починаючи з 1 липня цього року.
  •   Акцизна накладна Дуже серйозні зміни зазнали також і норми, що стосуються порядку «оформлення» та «обігу» акцизних накладних (АН). У цьому матеріалі узагальнимо вже сказане нами на цю тему з нормами, які в цій частині пропонують свіжовидані нормативи.
  •   Контроль і покарання за пальним Було б дивним отримати від держави архіскладні правила обліку пального без контролю за цими правилами і штрафів. Ми чудово розуміємо, що наші читачі вже втомилися від усіляких санкцій і контролюючих органів. Проте цю інформацію треба знати! Як мовиться, попереджений — означає озброєний.
  •   Ліцензії на пальне: які і кому потрібні З 01.07.2019 р. осіб, які використовують пальне, зокрема його реалізують оптом чи в роздріб, або зберігають, спіткала нова біда. Щоб здійснювати таку діяльність, вони мають обов’язково отримати ліцензію. Про те, що це за ліцензія і коли її слід отримувати, поговоримо далі.
  •   Отримуємо пальні ліцензії Продовжуючи тему про пальні ліцензії, у цій статті обговоримо проблемні питання. Скільки треба ліцензій, якщо є декілька точок реалізації/зберігання? Який механізм видачі цього дозвільного документа? Які проблеми можуть виникнути?
  •   «Пальне» ліцензування: відповідальність У попередній статті ми з вами обговорили основні питання ліцензування. У цьому ж матеріалі поговоримо про санкції. Що буде, якщо не отримати ліцензію? Давайте розбиратися.
  •   СільгоспЄП і пальний акциз: друзі на вік?! Сільгосптоваровиробники – платники сільгоспЄП, які і будь-які інші суб’єкти господарювання, використовують у своїй діяльності пальне. А тому з 01.07.2019 р. у них виникають цілком слушні запитання з приводу того, чи потрібно їм реєструватися платником пального акцизу і якщо так, то як це зробити. Про це та про інші «пальні» запитання, що турбують аграріїв, поговоримо нижче.
  •   Заправка чужої техніки — усе ті ж акцизні проблеми Запитання, чи необхідно реєструватися платником «пального» акцизу у випадках заправлення замовником техніки підрядника, завжди хвилювало наших читачів. Ми неодноразово приділяли йому увагу*. Але зараз звертаємося знову до цієї теми, оскільки окремі читачі вважають, що з 1 липня ситуація змінилася (покращала). Чи це так? Давайте розбиратися разом.
  •   Оренда ємності: увага на акциз і ліцензії Коли суб’єкт господарювання зберігає пальне на власному складі та у своїй ємності, сказати, чи є він платником пального акцизу і чи має отримували ліцензію, доволі просто. Водночас нерідко у суб’єктів господарювання не вистачає для цього власних потужностей або є зайві. Тому вони або орендують, або здають в оренду склади чи певні ємності. У цьому випадку сказати, хто саме має ставати платником пального акцизу і повинен отримували ліцензію, зможе відразу не кожний. Тому далі давайте розберемося у цій непростій ситуації.
  •   Пальне за талонами: акциз і ліцензії Ми вже писали в нашому виданні на «пально-талонні» теми у зв’язку зі змінами в законодавстві з 1 липня цього року.* Але оскільки все в нашому житті нестабільно (а роз’яснення фіскалів і поготів!), ще раз викладемо і нашу думку, і думки фіскалів, як для цілей оподаткування оновленим «пальним» акцизом і цілей ліцензування повинні розглядатися операції з продажу (і придбання) талонів** на пальне.
  •   Спрощенець торгує пальним Пальним можуть торгувати не тільки юрособи, а й ФОП, у тому числі й платники ЄП. Враховуючи це, ФОП цікавить необхідність реєстрації платником пального акцизу і отримання ліцензії. Розв’язання цих питань шукайте далі.
  •   Пальне на власні потреби — фіскали вимагають реєстрації платником Нам зателефонували з податкової і сказали, що ми зобов’язані зареєструватися платниками акцизного податку з реалізації пального. Ємності і обсяги споживання пального (використовуємо його тільки на власні потреби!) у нашого підприємства достатньо великі, проте вони не перевищують граничні (200 м3 і 1 млн л на рік). Фіскали все одно наполягають на реєстрації, посилаючись при цьому на п.п. 213.1.2 ПКУ і стверджуючи, що у нас є об’єкт оподаткування (власне споживання). Наскільки це правомірно? (м. Маріуполь)
  •   Негрошові розрахунки за пальне (бартер) і акциз Уточніть, що змінилося з 1 липня цього року в оподаткуванні акцизним податком бартерних операцій, у рамках яких обмінюється пальне? (м. Одеса)
  •   Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
Перейти до номеру
  • № 60
  • № 58
  • № 57
  • № 56
  • № 55
  • № 54
  • № 53
  • № 52
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить