№59

Податки та бухгалтерський облік, липень, 2019/№ 59 Інші номери журналу ›
  • Пальне ліцензійне та акцизне На сьогодні велика кількість операцій з пальним, у тому числі його зберігання, підлягає ліцензуванню. Крім того, виникає питання сплати пального акцизу. Щоб зрозуміти, що це за операції, спочатку слід розібратися з термінами. Тому розпочнемо наш «пальний» екскурс, який включатиме в себе також матеріали про акцизні накладні, акцизні склади та ліцензування, із основи — що таке пальне.
  • Акцизні склади та нові платники Усі суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з пальним, ще з початку 2019 року знали, що 01.07.2019 р. відбудеться зміна правил стягнення пального акцизу. І от ця знаменна дата настала. Тому зараз ще раз нагадаємо основні нововведення, про які слід пам’ятати платнику акцизного податку.
  • СЕАРП і формула регліміту У цьому матеріалі коротко обговоримо основні аспекти роботи нової Системи електронного адміністрування реалізації пального (далі — СЕАРП)* у тому вигляді, в якому вона повинна функціонувати починаючи з 1 липня цього року.
  • Акцизна накладна Дуже серйозні зміни зазнали також і норми, що стосуються порядку «оформлення» та «обігу» акцизних накладних (АН). У цьому матеріалі узагальнимо вже сказане нами на цю тему з нормами, які в цій частині пропонують свіжовидані нормативи.
  • Контроль і покарання за пальним Було б дивним отримати від держави архіскладні правила обліку пального без контролю за цими правилами і штрафів. Ми чудово розуміємо, що наші читачі вже втомилися від усіляких санкцій і контролюючих органів. Проте цю інформацію треба знати! Як мовиться, попереджений — означає озброєний.
  • Ліцензії на пальне: які і кому потрібні З 01.07.2019 р. осіб, які використовують пальне, зокрема його реалізують оптом чи в роздріб, або зберігають, спіткала нова біда. Щоб здійснювати таку діяльність, вони мають обов’язково отримати ліцензію. Про те, що це за ліцензія і коли її слід отримувати, поговоримо далі.
  • Отримуємо пальні ліцензії Продовжуючи тему про пальні ліцензії, у цій статті обговоримо проблемні питання. Скільки треба ліцензій, якщо є декілька точок реалізації/зберігання? Який механізм видачі цього дозвільного документа? Які проблеми можуть виникнути?
  • «Пальне» ліцензування: відповідальність У попередній статті ми з вами обговорили основні питання ліцензування. У цьому ж матеріалі поговоримо про санкції. Що буде, якщо не отримати ліцензію? Давайте розбиратися.
  • СільгоспЄП і пальний акциз: друзі на вік?! Сільгосптоваровиробники – платники сільгоспЄП, які і будь-які інші суб’єкти господарювання, використовують у своїй діяльності пальне. А тому з 01.07.2019 р. у них виникають цілком слушні запитання з приводу того, чи потрібно їм реєструватися платником пального акцизу і якщо так, то як це зробити. Про це та про інші «пальні» запитання, що турбують аграріїв, поговоримо нижче.
  • Заправка чужої техніки — усе ті ж акцизні проблеми Запитання, чи необхідно реєструватися платником «пального» акцизу у випадках заправлення замовником техніки підрядника, завжди хвилювало наших читачів. Ми неодноразово приділяли йому увагу*. Але зараз звертаємося знову до цієї теми, оскільки окремі читачі вважають, що з 1 липня ситуація змінилася (покращала). Чи це так? Давайте розбиратися разом.
  • Оренда ємності: увага на акциз і ліцензії Коли суб’єкт господарювання зберігає пальне на власному складі та у своїй ємності, сказати, чи є він платником пального акцизу і чи має отримували ліцензію, доволі просто. Водночас нерідко у суб’єктів господарювання не вистачає для цього власних потужностей або є зайві. Тому вони або орендують, або здають в оренду склади чи певні ємності. У цьому випадку сказати, хто саме має ставати платником пального акцизу і повинен отримували ліцензію, зможе відразу не кожний. Тому далі давайте розберемося у цій непростій ситуації.
  • Пальне за талонами: акциз і ліцензії Ми вже писали в нашому виданні на «пально-талонні» теми у зв’язку зі змінами в законодавстві з 1 липня цього року.* Але оскільки все в нашому житті нестабільно (а роз’яснення фіскалів і поготів!), ще раз викладемо і нашу думку, і думки фіскалів, як для цілей оподаткування оновленим «пальним» акцизом і цілей ліцензування повинні розглядатися операції з продажу (і придбання) талонів** на пальне.
  • Спрощенець торгує пальним Пальним можуть торгувати не тільки юрособи, а й ФОП, у тому числі й платники ЄП. Враховуючи це, ФОП цікавить необхідність реєстрації платником пального акцизу і отримання ліцензії. Розв’язання цих питань шукайте далі.
  • Пальне на власні потреби — фіскали вимагають реєстрації платником Нам зателефонували з податкової і сказали, що ми зобов’язані зареєструватися платниками акцизного податку з реалізації пального. Ємності і обсяги споживання пального (використовуємо його тільки на власні потреби!) у нашого підприємства достатньо великі, проте вони не перевищують граничні (200 м3 і 1 млн л на рік). Фіскали все одно наполягають на реєстрації, посилаючись при цьому на п.п. 213.1.2 ПКУ і стверджуючи, що у нас є об’єкт оподаткування (власне споживання). Наскільки це правомірно? (м. Маріуполь)
  • Негрошові розрахунки за пальне (бартер) і акциз Уточніть, що змінилося з 1 липня цього року в оподаткуванні акцизним податком бартерних операцій, у рамках яких обмінюється пальне? (м. Одеса)
  • Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі