* Див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 46, с. 24.
** tax.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2019-rik/73846.html
Рішенням Окружного адмінсуду м. Києва від 05.06.2019 р. № 826/12108/18 визнані недійсними пп. 10, 20 та 21 Порядку № 117***. Ось податківці й поспішають відновити нормативи, штучно затягуючи розгляд судом їх апеляції. А зараз поки ще застосовують Критерії ризиковості як платників, так і операцій (лист ДФСУ від 07.08.2019 р. № 1962/99-99-29-01-011). Проєкт нового кабмінівського Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі — новий Порядок) передбачає, що ці Критерії (а також і Перелік показників позитивної податкової історії) стануть частиною нового Порядку.
*** Нині чинний Порядок зупинення реєстрації ПН/РК (затверджений постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117).
Крім цього, Мінфін видав проєкт Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН****. І туди «перекочувала» низка норм з Порядку № 117, зокрема, пп. 14 і 15 про перелік «розблокувальних» документів і строки їх подання до ДПС.
**** Див. його тут: tax.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna- politika/2019 - rik/73845.html
Звернемо увагу читачів на основні новації.
«Ознаки». Три «відсікаючі» ознаки, які відсівають ПН/РК перед моніторингом (див. п. 3 Порядку № 117), практично не змінилися, тільки в третій ознаці («податкового навантаження») розмір сплаченої суми ПДВ за останні 12 місяців збільшили з 400 тис. грн. до 1 млн грн.
Критерії ризиковості платників. Виключаються посилання на «фіктивне підприємництво» за ст. 205 КК (її немає вже в самому КК). А ось критерій про «наявність у ДФС інформації» нікуди не подівся ☹. Але платник нагороджуватиметься статусом ризикового тільки за рішенням регіональної комісії. Такий «щасливець» отримає можливість документально спростувати свою ризиковість, і податківці на таке спростування повинні відреагувати протягом 7 днів. У разі прострочення з відповіддю ризиковість із платника знімається автоматом.
Критерії ризиковості операцій. Погіршили критерій ризиковості, пов’язаний з долею «підозрілих» товарів із Переліку фіскалів (цей Перелік повинен затверджуватися окремим наказом ДПС): тепер товарів із Переліку в загальній різниці між придбаннями і продажами товарів повинно бути більше 50 % (!), а зараз — більше 75 %.
Історія. Тепер поодинокий платник «долетить» до показників позитивної історії.
По-перше, скасовуються показники постачання: більше 50 % обсягу неплатникам, більше 50 % придбання та продажу товару/послуги одного коду, — а 20 %-й показник постачання одного коду товару/послуги перетворюється на 100 %-й.
По-друге, обсяг постачань одному покупцеві знижений з 150 до 50 тис. грн., але при цьому ще: й обсяг постачань місяця не повинен перевищувати 500 тис. грн., і керівник не повинен «сидіти» більше, ніж у трьох таких «кріслах». Залишкова вартість ОЗ тепер повинна буде перевищувати 5 млн грн. (наразі — 1 млн). Сплата ЄСВ на одного працюючого — перевищувати ЄСВ з МЗП більше ніж у 2 рази (наразі — 1,5), і чисельність повинна бути не менше 5 роб. (нове). Загальна сума податків минулого року повинна перевищувати 10 млн грн. (наразі — 5).
Такі ось (коротко) основні «радощі», які обіцяє новий Порядок, а детальний аналіз «блокувальних» змін, думаємо, незабаром ☹.