Теми статей
Обрати теми

Продаємо товар в офісі й на складі: скільки РРО треба?

Хмелевський Ігор, податковий експерт
Підприємство за своєю юридичною адресою зареєструвало РРО, але інколи виникає потреба продавати вроздріб товари в іншому місті (за місцезнаходженням складу). Податківці порадили зареєструвати касовий апарат за неосновним місцем обліку. А от у ЦОПі нас запевнили, що так не вийде, оскільки РРО може бути зареєстрований лише за основним місцем реєстрації підприємства. То як нам правильно вчинити?

Щоб не нарікати на тих чи інших податківців і на їхні недолугі поради, послухайте краще нас. ☺ Наша рекомендація чітка й зрозуміла, хоча може й не така, яку вам хотілося б почути: без окремого РРО для продажу товарів за готівку на складі вашу проблему вирішити не вдасться.

Пояснимо, чому ми так вважаємо.

1. РРО має бути на кожному місці проведення розрахунків. Таким чином, якщо ви продаєте товари за готівку (та/або з використанням платіжних карток) і за місцезнаходженням офісу, і за місцезнаходженням складу, то на кожному такому місці має бути окремий РРО.

2. Де б ви не планували продавати товари, реєструвати РРО все одно слід у контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків (п. 3 гл. 2 розд. ІІ Порядку № 547*).

* Порядок реєстрації та застосування РРО, затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

Це означає, що заяву за формою № 1-РРО про реєстрацію кожного з ваших касових апаратів ви маєте подавати саме туди.

Виняток з п. 2: платники податку на прибуток можуть зареєструвати РРО за місцезнаходженням відокремленого підрозділу, розміщеного на території іншої територіальної громади, ніж головне підприємство.

Стосовно вашої ситуації це означає ось що. Якщо ваш склад, розташований у іншому місті, має статус саме відокремленого, а не структурного підрозділу (про різницю між цими поняттями читайте у «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 69, с. 2), і ви — платник податку на прибуток, то заяву про реєстрацію того РРО, що використовуватиметься на складі, можна подати до контролюючого органу за місцем розташування складу.

Та це має бути інший РРО, а не той, що ви зареєстрували за місцезнаходженням офісу. Один і той самий РРО не можна використовувати у різних місцях**, хай навіть і по черзі. Чому? Читайте далі.

** За винятком резервного, але і його можна використовувати на різних точках лише у разі виходу з ладу основного РРО або відключення електроенергії (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 74, с. 29).

3. Конкретне місце, де буде розташований той чи інший ваш касовий апарат (інакше кажучи, назву та адресу господарської одиниці, де використовуватиметься РРО), для кожного з них прописують у реєстраційному посвідченні.

Виняток із пп. 1 і 3 (див. 109.07 БЗ, лист ГУ ДФС у Харківській обл. від 19.03.2019 р. № 1111/ІПК/20-40-13-02-10): якщо ви здійснюєте торгівлю (надання послуг) за місцезнаходженням покупця (замовника), то в реєстраційному посвідченні на РРО у графі «Назва господарської одиниці» зазначається найменування суб’єкта господарювання, а в графі «Адреса господарської одиниці» проставляється адреса суб’єкта господарювання (основне місце обліку як платника податків).

Підведемо підсумок. Оскільки вашу діяльність навряд чи можна вважати такою, що здійснюється за місцезнаходженням покупця (замовника), вам доведеться зареєструвати по одному РРО на кожну свою господарську одиницю (офіс і склад). При цьому доцільніше за все зареєструвати їх у податковій за вашою юридичною адресою. За певних умов (див. вище виняток з п. 2) РРО для роботи на складі можна зареєструвати у податковій за місцезнаходженням складу, хоча якихось переваг такого рішення ми не бачимо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі