Теми статей
Обрати теми

Переробляєте сільгосппродукцію — звітуєте раз на рік?

Децюра Сергій, податковий експерт
Підприємство — платник податку на прибуток займається виробництвом цукру із придбаного цукрового буряку. Виробництво здійснюється на власних та орендованих виробничих потужностях. Річний дохід за рік перевищує 40 млн грн. Чи може підприємство подавати декларацію з податку на прибуток один раз за календарний рік, а не щокварталу?

Може здатися, що оскільки ваше підприємство є високодохідником (дохід більше 40 млн грн за рік), то слід звітувати саме щокварталу (п. «в» п. 137.5 ПКУ). Водночас, якщо врахувати, що ви займаєтесь переробкою сільгосппродукції (цукровий буряк), то не все так однозначно.

Відповідно до п. 137.5 ПКУ річний звітний період встановлено в тому числі і виробникам сільгосппродукції. При цьому не має значення, перевищує дохід виробника 40 млн грн чи ні. Сільгосптоваровиробник — завжди річний платник.

З цим сьогодні погоджуються і податківці (див. лист ДПСУ від 31.08.2020 р. № 3632/ІПК/99-00-05-05-02-06 // «Податки & бухоблік», 2020, № 88, с. 23). Хоча вони вважають, що сільгосптоваровиробник має звітувати тільки за сільгоспрік, тобто за період з 1 липня минулого звітного року по 30 червня поточного звітного року (п. 137.4.1 ПКУ). На наш погляд, аграрії можуть вибрати для звітування або звичайний календарний рік, або специфічний. Але за це право доведеться ще поборотися.

Отже, переробне підприємство, яке є високодохідником, буде звітувати раз на рік, тільки якщо є виробником сільгосппродукції.

До таких виробників для цілей податку на прибуток відносять підприємства, дохід яких від продажу сільгосппродукції власного виробництва за попередній звітний рік перевищує 50 % загальної суми доходу (п. 137.4.1 ПКУ).

При цьому яку продукцію слід вважати сільськогосподарською — говорить п.п. 14.1.234 ПКУ. В ньому сказано, що це продукція/товари, що підпадають під визначення груп 1 — 24 УКТ ЗЕД, якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах) для продажу, переробки або внутрішньогосподарського споживання.

Вироблений цукор із цукрового буряку віднесено до групи 17 згідно з УКТ ЗЕД. А тому виходить, що формально переробне підприємство займається виробництвом сільгосппродукції.

Тож якщо дохід підприємства від продажу власновиробленого цукру перевищує 50 %, то воно для цілей сплати податку на прибуток є виробником сільгосппродукції, а тому може обрати річний звітний період.

Чи погодяться з цим фіскали, не ясно. Річ у тім, що у п.п. 14.1.235 ПКУ міститься окреме визначення сільгосптоваровиробника. З нього випливає, що переробне підприємство може бути сільгосптоваровиробником, тільки коли воно переробляє власновирощену сільгосппродукцію.

Водночас п.п. 14.1.235 ПКУ стосується саме сплати сільгоспЄП, а не податку на прибуток. Але не виключено, що податківці битимуть саме на нього, обґрунтовуючи відмову у звітуванні раз на рік. Тим паче що Мінфін, наприклад, опирався саме на нього при віднесенні підприємств до сільськогосподарських у випадку застосування пільги з ПДВ при експорті бобових (див. «Податки & бухоблік», 2019, № 22, с. 4).

Тому якщо ваше переробне підприємство бажає звітувати раз на рік, отримайте у податківців індивідуальну консультацію з цього приводу. І дивлячись на відповідь, або змиріться, або радійте, або йдіть далі доводити свою позицію й оскаржувати висновки фіскалів у суді.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі