Теми статей
Обрати теми

Готуємо до продажу подарункові набори

Адамович Наталія, податковий експерт
Наше підприємство займається оптовою торгівлею галантерейними і косметичними товарами. Напередодні новорічних свят роздрібні замовники (магазини) замовили подарункові набори (три товари з різними кодами УКТ ЗЕД). Який код УКТ ЗЕД ми повинні присвоїти подарунковому набору в коробці? Як укомплектовування набору провести по бухгалтерії?

Для того щоб правильно підібрати код УКТ ЗЕД подарунковому набору, що складається з трьох товарів, потрібно спершу визначити, чи відповідають зібрані вами товари характеристикам набору з точки зору Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (див. додаток до Закону про митний тариф, Пояснення до УКТ ЗЕД).

Для того щоб товари, що укомплектовані вами і надходять у продаж (у т. ч. і для роздрібної торгівлі), класифікувалися як набір, вони мають бути:

1. Різними. Тобто товари, що входять до набору, повинні складатися мінімум з двох різних виробів, які класифікуються в різних товарних позиціях/підпозиціях. Розглядати як набір товари, що належать до однієї товарної позиції (коли всі 10 знаків коду УКТ ЗЕД не змінюються), не можна. А ось якщо хоча б один знак у 10-значному коді УКТ ЗЕД таких товарів відрізняється (наприклад, змінюється тільки останній), укомплектовані товари можна вважати набором.

2. Для одного призначення. Товари в наборі мають бути призначені для задоволення певної потреби або виконання певної роботи. Як приклад недотримання призначення наведено набір «Пляж», який складається з пляжної сумки, рушника, фрісбі, м’яча тощо. Такий набір не може вважатися набором з точки зору Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, оскільки: «незважаючи на те, що всі ці вироби використовуються на пляжі, вони призначені для абсолютно різних видів діяльності (купання та гра) і не пов’язані між собою».

А ось, скажімо, набір для стрижки, що складається з таких товарів, як гребінець, ножиці та машинка, які начебто призначені для різних потреб, водночас з урахуванням певної роботи (стрижки) пройде як набір.

3. Упаковані. Товари, що входять до набору, вже належним чином упаковані в придатному для продажу покупцям вигляді, що не вимагає переупаковування (наприклад, у коробці).

Якщо ці вимоги для комплектованих вами галантерейних наборів дотримані, тоді можна сміливо застосовувати до них НАБІРНІ правила виписування первинних документів, податкової накладної та кодування в ній за УКТ ЗЕД вашого товарного набору.

Комплектуємо набір у бухобліку. При укомплектовуванні товарів у набори слід скласти первинний документ, який повинен містити обов’язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону про бухоблік. Такий первинний документ підтвердить списання з балансу декількох позицій товару (у вашому випадку трьох позицій) плюс упаковки (коробки) й отримання замість них однієї товарної позиції — подарункового набору. Таким документом може бути акт укомплектовування. А оскільки затвердженої форми акта немає, то цей документ можна розробити самостійно. На підставі акта робиться запис: Дт 28/набірКт 28/товар1, Кт 28/товар2, Кт 28/товар3.

Код УКТ ЗЕД набору в ПН. Складаючи ПН, варто пам’ятати про те, що номенклатура товарів, що постачаються, в ПН (графа 2) повинна відповідати формулюванням у первинному документі, яким супроводжується постачання товарів. Тому якщо за первинкою ви постачаєте набір, то й у ПН повинен фігурувати єдиний товар «Подарунковий набір…» з одним загальним кодом УКТ ЗЕД. У такому разі розшифровувати набір за складовими не потрібно. Тим більше що в набору єдина ціна.

Код УКТ ЗЕД для набору (графа 3.1 ПН) обираємо з урахуванням правила 3 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (див. листи ДПСУ від 23.01.2020 р. № 269/ІПК/25-01-04-01-04, від 25.06.2019 р. № 2903/ІПК/26-15-12-01-18; БЗ 101.16). Зазвичай, товари надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікують за тим матеріалом або компонентом, який визначає основні властивості цих товарів. Тобто обираємо компонент — товар, що надає набору основну відмітну ознаку. І кодом УКТ ЗЕД основного товару-компонента кодуємо набір (правило 3b). Якщо товар не можна класифікувати за якимось компонентом, що надає йому відмінну рису, тоді визначаємо код УКТ ЗЕД за правилом 3(с) — класифікуємо його в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів цих товарних позицій.

Так само діємо, якщо набір укомплектований як з імпортних, так і з вітчизняних товарів (див. лист ДПСУ від 27.12.2019 р. № 2181/6/99-00-07-03-02-15/ІПК).

Інша річ, якщо товари в наборі оподатковуються за різними ставками — 20 % і 7 %. Тоді безпечніше товари з набору вказувати в ПН окремими рядками. Якщо ж за іншою ставкою оподатковується тільки упаковка, то в ПН набір відображаємо одним рядком, ставимо основний код УКТ ЗЕД і ставку, за якою оподатковуються товари (див. «Податки & бухоблік», 2020, № 78, с. 27).

Утім, для деяких наборів в УКТ ЗЕД уже відведені окремі коди (наприклад: 8214 20 00 00 — «набори та інструменти манікюрні або педикюрні»; 8211 10 00 00 — «набори ножів»; 6308 00 00 00 — «набори, що складаються з кусків тканини та ниток…» та ін.).

У графах 6 і 7 податкової накладної зазначають відповідно кількість наборів і ціну за набір.

Щоправда, займаючись комплектацією товару в набір, пам’ятайте, що укомплектовані товари змінюють код УКТ ЗЕД (особливо якщо зміни відбуваються на рівні перших чотирьох цифр): товари на «вході» не відповідають товару на «виході», що може призвести до невідповідності залишків на умовному складі та визнання їх постачання ризиковою операцією. Тому перш ніж продавати такі набори, радимо вам подати Таблицю даних платника ПДВ з поясненнями і документи щодо укомплектовування товару.

І ще врахуйте: при постачанні набору «мінбазою» буде вартість (сукупна), за якою отримувалися всі його складові, що входять до набору.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі