Теми статей
Обрати теми

Облік трудових книжок на підприємстві

Костенко Ніна, експерт з питань оплати праці
Важливою складовою «відносин» роботодавця з трудовими книжками працівників є належний облік таких документів. Як він ведеться? Хто його веде? Де зберігаються трудові книжки працівників? Відповіді на ці запитання ви знайдете в нашій статті.

Трудові книжки зберігають на підприємствах, в установах та організаціях, а при звільненні працівників видають їм під підпис у журналі обліку (п. 3 постанови № 301).

Відразу порадуємо вас: незважаючи на те, що п. 7.2 Інструкції № 58 трудову книжку все ще розглядає як «суворий» бланк, таким вона давно не є.

Усі трудові книжки, прийняті від працівників при працевлаштуванні, новозаведені трудові книжки і вкладиші до них реєструють у Книзі обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (типова форма № П-10*) із зазначенням їх серій та номерів. Також у такій Книзі реєструють трудові книжки, видані при звільненні.

* Затверджена наказом Мінстату від 27.10.95 р. № 277.

Книгу типової форми № П-10 слід пронумерувати, прошнурувати, скріпити підписом керівника підприємства та печаткою. Якщо у своїй госпдіяльності підприємство не використовує печатку, то для «трудових» цілей можна завести печатку — відділу кадрів / служби персоналу. Ось цією печаткою і засвідчують підпис керівника в Книзі.

Книгу веде відділ кадрів або інший аналогічний підрозділ, відповідальний за оформлення і звільнення працівників.

У графах 2 — 4 цієї Книги повинні фігурувати дата надання трудової книжки при працевлаштуванні або ж дата, коли цей документ оформили на підприємстві.

Графу 11 Книги заповнюють тільки щодо трудових книжок та/або вкладишів, які видали та оформили на цьому підприємстві. Стосовно книжок і вкладишів, наданих працівниками, у цій графі проставляють прочерк.

У день звільнення працівникові повертають трудову книжку (вкладиш). При цьому дату видачі книжки і реквізити наказу про звільнення вносять до графи 12 Книги, а в графі 13 працівник розписується в отриманні «трудової».

Крім того, підпис про отримання трудової книжки звільнений працівник повинен поставити в особовій картці працівника.

У бухгалтерському обліку підприємство обліковує бланки трудових книжок і вкладиші до них на субрахунку 209 «Інші матеріали».

На зіпсовані бланки трудових книжок (якщо відбулася така неприємність) складають Акт за типовою формою № П-11 (його форму затверджено тим же наказом, що й форму № П-10). У такому разі бланки списують на нестачі** і втрати від псування цінностей за допомогою запису: Дт 947 — Кт 209.

** Детально про облік нестач ми розповідали в «Податки & бухоблік», 2019, № 87.

Декілька «податковооблікових» моментів:

1. Якщо бланк трудової книжки (вкладиша) був зіпсований, то потрібно нарахувати компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ (негосподарське використання), якщо на вході був податковий кредит.

2. Видача бланка трудової книжки за компенсацію працівником розглядається як постачання з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ.

3. Видача без компенсації розглядається як подарунок працівникові з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ, ПДФО, ВЗ і ЄСВ.

Зауважте! Трудові книжки працівників, які працюють у підприємця, зберігаються безпосередньо в самих працівників (див. п. 2.21-1 Інструкції № 58). Зробив запис — віддай трудову книжку працівникові. Із цієї причини Книгу обліку руху трудових книжок ФОП не веде.

Як бачите, особливих труднощів облік трудових книжок не викликає.

Рухаємося далі!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі