Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2019/№ 87

  • Інвентаризація: відповідаємо на організаційні запитання Відому приказку «Курчат восени лічать» кожному бухгалтерові хочеться доповнити: «І не лише курчат». Адже добігає кінця 2019 рік, а отже, настав час «перерахувати» активи та зобов’язання підприємства перед складанням річної фінзвітності, тобто провести їх інвентаризацію. Як підготуватися до річної інвентаризації? Які документи оформляти для відображення її результатів? Як правильно показати результати інвентаризації в бухгалтерському і податковому обліку підприємства? Відповіді на ці й багато інших запитань ви знайдете в нашому сьогоднішньому тематичному номері. Ну а розпочнемо, звісно ж, з організаційних моментів*.
  •   Інвентаризація: анатомія процесу Інвентаризація може зачепити практично будь-яку з облікових категорій — основні засоби, розрахунки, касу тощо. Кожна з цих категорій має свої особливості на етапі організації інвентаризації й при оформленні її результатів. Поговоримо про це!
  •   Матеріальна відповідальність Працівники повинні дбайливо ставитися до майна роботодавця! І річ тут зовсім не в людській совісті або порядності (хоча без них теж не можна). У межах трудових відносин — це їхній обов’язок. Працівникові, який заподіяв шкоду майну власника, зазвичай загрожують заходи впливу з боку останнього. Одним з них є притягнення до матеріальної відповідальності. У межах цієї статті ми розповімо, як, коли та в яких розмірах це можливо зробити.
  •   Варіанти відшкодування шкоди винним У межах інвентаризаційної теми, на жаль, не можна обійти проблему нестач. Особливо неприємно, коли з’ясовується, що шкода підприємству заподіяна з вини свого ж працівника. Безумовно, ексцеси, що приводять їх до відповідальності, трапляються не часто. Проте завжди потрібно бути у всеозброєнні. Тож давайте розберемося, які у вас є варіанти відшкодування шкоди винним.
  •   Нестача — є, винного — немає Уявимо, що за результатами інвентаризації виявлена нестача, а винна особа не встановлена. Про облікові та податкові наслідки такої ситуації ми поговоримо далі.
  •   Надлишки — в обліку не зайві За результатами інвентаризації можуть бути виявлені не тільки нестачі товарів, але і їх надлишки. Порядок оприбуткування таких «знахідок» безпосередньо залежить від причин їх виникнення. У нашій статті розглянемо окремо облік надлишків основних засобів (ОЗ), нематеріальних активів (НМА) і товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ).
  •   Мистецтво прощати борги У ході інвентаризації виявлено нестачу. Винну особу встановлено. Протокол складено. Керівника оповіщено. Але ось сюрприз: замість запуску «колеса правосуддя» він має намір простити працівникові. Ну що ж, кожен сам собі господар. А ми розберемося, як здійснити такий акт прощення.
  •   Списуємо застарілі капітальні інвестиції Наше підприємство купило телекомунікаційне обладнання, проте виявилося, що воно застаріло морально. Обладнання не введене в експлуатацію, висить на рахунку 152. Чи можна списати це обладнання за результатами інвентаризації? Чи потрібно спочатку ввести його в експлуатацію?
  •   Календар бухгалтера на листопад 2019 року
  •   Перелік основних документів, які використовуються в тематичному номері
Перейти до номеру
  • № 86
  • № 85
  • № 84
  • № 83
  • № 82
  • № 81
  • № 80
  • № 79
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить