Теми статей
Обрати теми

Яке молоко потрапляє під 14 % ставку ПДВ

Децюра Сергій, податковий експерт
Лист ДПСУ від 07.05.2021 р. № 10639/7/99-00-21-03-02-07

Висновок документа

Ставка ПДВ 14 % застосовується тільки до операцій з постачання молока незбираного

Ще з березня 2021 року постачання певної сільгосппродукції оподатковується за 14 % ставкою ПДВ (див. «Податки & бухоблік», 2021, № 17, с. 20). Перелік сільгосппродукції, що потрапила під цю ставку, можна знайти у п.п. «г» п. 193.1 ПКУ.

Але, щоб визначити, чи потрапляє постачання молока під дію 14 % ставки ПДВ, одного погляду на цей підпункт недостатньо. Під дію ставки 14 % потрапляє постачання не всього молока (код 0401 згідно із УКТ ЗЕД), а тільки певної його частини, а саме молока незбираного.

А проблема криється у тому, що у товарній позиції 0401 згідно з УКТ ЗЕД класифікується усе молоко, тобто як незбиране, так і повністю чи частково знежирене (таке молоко найчастіше зустрічається на прилавках магазинів), а також вершки.

Відрізнити молоко від вершків нескладно, навіть не дивлячись на їх код. А от відрізнити молоко незбиране від іншого молока тільки опираючись на код — нереально. Крім того, багато непорозумінь може внести і той факт, що деякі виробники у назві свого молока пишуть, що продають «молоко незбиране», а насправді це не так.

Тому у багатьох суб’єктів виникло запитання: як визначити, яке молоко відноситься до незбираного, для цілей застосування 14 % ставки ПДВ?

Відповідь дали податківці у листі, що коментується. Щоб знайти істину, вони перелопатили купу нормативних актів. Спочатку звернулися до Закону України «Про молоко та молочні продукти» від 24.06.2004 р. № 1870-ІV. Але в ньому є тільки поняття «молоко сире» і «молочна сировина». А про те, що таке молоко незбиране, — мовчок.

Тому фіскали дійшли висновку: визначити, що таке молоко незбиране, можна тільки опираючись на техстандарти ДСТУ 3661:2018 та ДСТУ 2212:2003.

Проаналізувавши їх, фіскали заявляють, що молоко буде вважатися незбираним, якщо відповідає певним вимогам, а саме — воно має бути:

1) отримане від доїння, але не тільки корів, а й від інших тварин, здатних давати таку продукцію (овець, кіз, буйволиць, кобил);

2) лише очищене та охолоджене, а його хімічний склад та стан компонентів не повинні після доїння зазнати змін;

3) натуральним (тобто отриманим від тварин, а не синтетичним), а також чистим без сторонніх присмаків і запахів.

Підсумовуючи всі ці вимоги, фіскали заявляють, що до категорії «молоко незбиране» може бути віднесено молоко, яке було лише охолоджене та не піддавалося сепаруванню, іншим видам обробки, в тому числі термічній, які змінюють його хімічний склад та стан компонентів.

Якщо молоко піддавалося обробці (в тому числі пастеризації), сепаруванню, іншим видам обробки, крім охолодження (таке молоко зазвичай іде в продаж у магазини), то його постачання оподатковують за ставкою 20 %.

Тобто, по суті, ставку 14 % при постачанні молока можуть застосовувати тільки самі виробники молока (тобто ті, які безпосередньо від доїння тварин отримують таку продукцію), або переробні підприємства, які, по суті, тільки запаковують придбане у безпосередніх виробників молоко (ну, максимум, ще його охолоджують).

До відома! Не всім суб’єктам до вподоби 14 % ставка ПДВ. Зокрема, це стосується в тому числі і молокопереробних підприємств, які на вході отримують кредит за ставкою 14 %, а на виході — зобов’язання за ставкою 20 %. Тому вже зареєстрований законопроєкт від 26.04.2021 р. № 5425, яким планують скасувати для постачання певної продукції тваринництва, в тому числі і молока, дію 14 % ставки ПДВ. Чи стануть ці ініціативи законом, покаже тільки час.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі