Теми статей
Обрати теми

Єдиноподатники! Для фінзвітності — орієнтуйтеся на категорію підприємства

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Постанова Кабміну від 29.11.2022 № 1327*

* Набрала чинності з 02.12.2022.

Зміни до Порядку № 419* викликані, перш за все, корективами Закону про бухоблік**, яких він зазнав унаслідок прийняття Закону України від 19.07.2022 № 2435-IX. Докладно див. статтю «Первинка, оприлюднення, консолідована фінзвітність, таксономія — з 10.08.2022 по-новому» // «Податки & бухоблік», 2022, № 61.

На увагу заслуговують дві правки. Усі інші — дублюють норми Закону про бухоблік або суто технічні.

* Порядок подання фінансової звітності, затверджений постановою Кабміну від 28.02.2000 № 419.

** Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 № 996-XIV.

висновок документа

Єдиноподатники групи 3 за ставками 3 і 5 % мають подавати фінансову звітність залежно від того, до якої бухгалтерської категорії належить підприємство

Підкоригований в унісон із Законом про бухоблік абзац шістнадцятий п. 2 Порядку № 419 наразі не містить норми, що раніше дозволяла підприємствам, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, подавати скорочену за показниками річну фінансову звітність у складі Балансу і Звіту про фінансові результати. Тобто єдиноподатники групи 3 за ставками 3 і 5 % відтепер прямо не названі серед щасливчиків, які можуть подавати спрощену річну фінзвітність.

Тож невже їм доведеться звітувати за повними формами? Зовсім ні! Просто зараз такі єдиноподатники-юрособи (за ставками 3 і 5 %, як, власне і за ставкою 2 % та сільгоспЄП) повинні звітувати залежно від своєї бухгалтерської категорії, а не за фактом перебування в лавах спрощенців. Позаяк Закон про бухоблік не виділяє єдиноподатників в окрему класифікаційну групу підприємств.

У загальному випадку єдиноподатники за ставками 3 і 5 % належать до мікропідприємств. В окремих випадках — навіть до категорії малих підприємств. Відтак, за великим рахунком,

для єдиноподатників-мікропідприємств нічого не змінилося

Адже й після внесення правок до абзацу шістнадцятого п. 2 Порядку № 419 скорочену річну фінзвітність подають:

мікропідприємства і

непідприємницькі товариства.

Під виняток із цього правила і надалі підпадають підприємства, що зобов’язані складати фінансову звітність за МСФЗ.

Нагадаємо: за нормами п.п. 2 п. 2 розд. І НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність» мікропідприємства та непідприємницькі товариства складають Фінзвітність мікропідприємства в складі Балансу (ф. № 1-мс) і Звіту про фінансові результати (ф. № 2-мс). Подають такі підприємства лише річну мікрофінзвітність (п. 2 Порядку № 419). Щоправда, якщо мікропідприємство є високодохідником, йому доведеться з квартальними деклараціями з податку на прибуток подавати й проміжну фінзвітність (п. 46.2 ПКУ).

Зауважте! Від неприбутківців, які не є мікро- або малими підприємствами, податківці всупереч Порядку № 419 і НП(С)БО 25 вимагають подавати повну фінзвітність — тобто усі п’ять форм (див. БЗ 102.20.02). При цьому, на думку фіскалів, тільки малюки можуть обійтися скороченою за показниками річною фінзвітністю — у складі усього лише двох форм: Балансу і Звіту про фінрезультати (форми № 1-м, № 2-м або № 1-мс, № 2-мс).

Якщо юрособа — єдиноподатник групи 3 належить до малих підприємств, тоді таке підприємство теж подає скорочену фінзвітність (ч. 3 ст. 11 Закону про бухоблік), але не тільки річну, а й проміжну. За вимогами п.п. 1 п. 2 розд. І НП(С)БО 25 малі підприємства складають Фінзвітність малого підприємства в складі Балансу (ф. № 1-м) і Звіту про фінансові результати (ф. № 2-м).

Щодо єдиноподатників групи 3 за ставкою 2 %, то якщо такий спрощенець належить до середніх підприємств, він подає повноформатну фінзвітність, а якщо — до великих, тоді взагалі звітує за МСФЗ.

висновок документа

Уточнити фінзвітність можна за результатами (1) аудиторської перевірки, (2) самостійно виявлених помилок, (3) з інших причин

Відтепер формулювання абзацу дев’ятнадцятого п. 2 Порядку № 419 щодо причин подання уточненої фінансової звітності один в один збігається з ч. 6 ст. 14 Закону про бухоблік. А отже, подати уточнену фінансову звітність та уточнену консолідовану фінзвітність на заміну раніше поданої можна з таких трьох причин:

1) за результатами проведення аудиторської перевірки;

2) внаслідок виправлення самостійно виявлених помилок;

3) з інших причин.

До цього буквальне прочитання абзацу дев’ятнадцятого п. 2 Порядку № 419 можна було трактувати так: щоб уточнити фінзвітність з метою виправлення самостійно виявлених помилок або з інших причин, слід провести аудиторську перевірку. Наразі ця суперечність усунута і Порядок № 419 повністю відповідає приписам Закону про бухоблік.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі