Теми статей
Обрати теми

Нетоварні «перехідні» витрати у ФОП-загальносистемника: нюанси обліку

Клец Віталіна, податковий експерт
Податки & бухоблік Квітень, 2023/№ 34
Друк
Раніше ми вже розібралися з тим, як урахувати витрати, якщо покупка ТМЦ та отримання доходу від їх продажу/використання відбуваються у різних місяцях/роках*. Але є ще оренда, ліцензії, передплати, які ФОП оплачує авансом, або податки та комуналка, які він сплачує за минулий рік. То як урахувати ці платежі? Розбираємося!

* Стаття «Як обліковувати «перехідні» витрати у ФОП» // «Податки & бухоблік», 2023, № 32.

Базове правило

У названій вище статті ми з’ясували правило, що «матеріальну собівартість» проданих товарів / продукції / робіт / послуг (прямі матеріальні витрати) ФОП може поставити у витрати (графа 6 Типової форми*) не раніше, ніж він отримає оплату за відповідні товари / продукцію / роботи / послуги.

* Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами — підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджена наказом Мінфіну від 13.05.2021 № 261.

Фіскали тут непохитні. І їх у цьому питанні останнім часом підтримують суди.

А от по нетоварних витратах (графи 7, 8, 9) фіскали не проти, щоб ФОП записував їх до Типової форми одразу в день оплати грошей, не звертаючи увагу на дохід (отримано його чи ні). Але теж є нюанси, про які треба знати. Тож приготуйтеся, щоб не пропустити нічого важливого.

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі