Теми статей
Обрати теми

Чи заповнювати ф. № 20-ОПП при тимчасовій призупинці діяльності?

Децюра Сергій, податковий експерт
Підприємство вирішило тимчасово припинити господарську діяльність. Чи потрібно йому подавати ф. № 20-ОПП через здійснення такої тимчасової призупинки?

Необхідність подання. За загальним правилом платники податків, які раніше подали інформацію про наявні об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, зобов’язані повідомляти податківців про зміну відомостей про об’єкт оподаткування (п. 63.3 ПКУ та п. 8.5 розд. VIII Порядку № 1588*).

* Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588.

Причому коли мова йде про зміну відомостей про об’єкт оподаткування, то мають на увазі зміну типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування.

Якщо підприємство тимчасово призупиняє свою діяльність, то великою мірою у нього відбувається зміна стану об’єкта оподаткування. Адже якщо поглянути на Пам’ятку для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування (додаток 10 до Порядку № 1588), то одним із станів об’єкта оподаткування, який зазначається у ф. № 20-ОПП, є стан: тимчасово не експлуатується (код — 3), непридатний до експлуатації (код — 5) тощо.

Отже, ми переконані, що

у випадку коли підприємство тимчасово призупиняє діяльність, йому потрібно подати ф. № 20-ОПП з інформацію про те, що його рухоме та нерухоме майно тимчасово не використовується у діяльності

На час дії воєнного стану (ВС) в цьому питання нічого не змінилося. Тобто якщо під час дії ВС суб’єкт припинив здійснювати свою діяльність, а отже, прийняв рішення тимчасово не використовувати своє майно, то про цей факт слід повідомити фіскалів шляхом подання ф. № 20-ОПП.

Правила подання

У випадку тимчасового припинення діяльності відраховувати 10 днів для подання ф. № 20-ОПП слід з дати прийняття рішення про тимчасове призупинення діяльності. Тобто, по суті, 10-денний строк слід відраховувати з дати наказу по підприємству про початок простою.

Звертаємо увагу! У період з 24.02.2022 і по 01.08.2023 відповідно до п.п. 69.9 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ строк подання ф. № 20-ОПП був призупинений (див. «Зупинення строків на воєнний 2023 рік» // «Податки & бухоблік», 2023, № 29.

Тому якщо тимчасова зупинка здійснення господарської діяльності почалася в період з 24.02.2022 по 01.08.2023, то відлік для подання ф. № 20-ОПП з таких підстав почався саме з 01.08.2023.

Розібравшись із необхідністю подання ф. № 20-ОПП, перейдемо до правил її заповнення при тимчасовій призупинці діяльності.

Порядок заповнення. Як випливає з п. 8.5 розд. VIII Порядку № 1588, при зміні стану об’єкта оподаткування у ф. № 20-ОПП слід просто вказати оновлену інформацію про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни. При цьому робити це слід у такому самому порядку, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування.

Оскільки в нас мова йде про зміну стану об’єкта оподаткування, а не про зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання, то

для оновлення інформації щодо окремого об’єкта у ф. № 20-ОПП слід використати один рядок

У ньому слід просто вказати оновлені дані про об’єкт оподаткування.

Щоб визначити, щодо яких об’єктів оподаткування слід оновити інформацію, потрібно відкрити Електронний кабінет і подивитися, про які об’єкти оподаткування було подано дані у податкову.

Після цього потрібно просто заповнити ф. № 20-ОПП щодо таких об’єктів з оновленою інформацією.

Тобто слід, по суті, продублювати ті дані, які були подані щодо наявних об’єктів оподаткування підприємства раніше. Різниця буде тільки в тому, що:

— у гр. 2 «Код ознаки надання інформації» варто вказати код «3» — зміна відомостей про об’єкт оподаткування;

— у гр. 9 «Стан об’єкта оподаткування» слід зазначити код «3» — тимчасово не експлуатується.

У всіх інших графах слід зазначати ту ж інформацію, яка була відображена у ф. № 20-ОПП при первинному поданні чи при останній зміні.

В одній ф. № 20-ОПП можна відобразити інформацію про зміну стану об’єктів через призупинення діяльності щодо всіх об’єктів, які є у підприємства. Хоча не буде помилкою, якщо оформити декілька ф. № 20-ОПП.

Після того, як підприємство відновить свою роботу, доведеться знову подати ф. № 20-ОПП з інформацією про те, які об’єкти почали використовуватися у діяльності підприємства. Заповнюється у цьому випадку ф. № 20-ОПП за тим же принципом, що і при тимчасовому припиненні діяльності. Різниця тільки в тому, що у гр. 9 слід буде вказати код «2» — експлуатується.

Наведемо нижче приклад заповнення ф. № 20-ОПП при призупинці діяльності і після відновлення такої діяльності.

img 1

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі