Теми статей
Обрати теми

Залік переплаченого дивідендного авансу в рахунок сплати податку на прибуток

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Донедавна тривалий час податківці були проти зарахування суми надміру сплаченого авансового внеску при виплаті дивідендів у погашення грошових зобов’язань з податку на прибуток. Мовляв, спочатку поверніть переплату на свій рахунок у банку, а потім витрачайте кошти куди забажаєте. Наразі фіскали нібито змінили позицію і дозволяють такий залік. Чим мотивують? Дивіться.

Авансовий внесок при виплаті дивідендів

За вимогами п.п. 57.11.2 ПКУ емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), повинен нарахувати і сплатити дивідендний авансовий внесок з податку на прибуток.

У загальному випадку платники податку на прибуток (єдиноподатники авансовий внесок не нараховують і не сплачують, п.п. 57.11.2 ПКУ) перераховують до бюджету дивідендний аванс до/або одночасно з виплатою дивідендів учасникам-юрособам, у тому числі юрособам-нерезидентам, за базовою (основною) ставкою 18 % (п.п. 57.11.2, п. 136.1 ПКУ). Випадки звільнення від авансового внеску при виплаті дивідендів наведені в пп. 57.11.3, 57.11.4, 57.11.6 — 57.11.8 ПКУ.

Авансовий внесок при виплаті дивідендів є невід’ємною частиною податку на прибуток (п.п. 57.11.5 ПКУ)

Різниця лише у тому, що розраховується і сплачується такий авансовий внесок з дивідендів у визначеному п. 57.11 ПКУ порядку. Отже, по суті, дивідендний аванс є різновидом податку на прибуток.

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO Factor PRO Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі