Теми статей
Обрати теми

Як обліковувати загальновиробничі витрати під час простоїв

Казанова Марина, податковий експерт
Незважаючи на те, що тема простоїв виробництва не є новою, все одно постійно виникають питання і дискусії стосовно того, куди подіти постійні загальновиробничі витрати при тимчасовій відсутності виробництва. Тому пропонуємо знову обговорити цю тему.

Навіть якщо у підприємства тимчасово немає виробництва, в нього все одно можуть залишатися постійні (тобто ті, які не залежать від обсягу виробництва) загальновиробничі витрати (ЗВВ).

Це й оплата працівникам під час простою, й амортизація виробничого обладнання (крім випадку, якщо підприємство використовує виробничий метод нарахування амортизації), комунальні послуги, витрати на оренду, витрати на протипожежні заходи та інші витрати, пов’язані з утриманням виробничих основних засобів і виробничих приміщень, тощо.

За нормальних умов ці постійні ЗВВ збирають на рахунку 91, а за підсумками звітного місяця розподіляють між об’єктами витрат пропорційно встановленій базі розподілу. У розподіленій частині постійні загальновиробничі витрати потрапляють до виробничої собівартості (Дт 23 — Кт 91). А ось нерозподілений залишок постійних загальновиробничих витрат включається до складу собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) у періоді їх виникнення (абзац третій п. 16 НП(С)БО 16).

Але куди ж відносити ці постійні ЗВВ при тимчасовому простої виробництва?

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO Factor PRO Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі