Теми статей
Обрати теми

Підвищити оклади та «обнулити» індексацію: грудневий сюрприз бюджетникам від Кабміну

Трохименко Людмила, заступник головного редактора (e-mail: l.trokhimenko@id.factor.ua), Гуль Тетяна, експерт з питань оплати праці (e-mail: t.gul@id.factor.ua)
Напередодні річного звіту Кабмін раптом згадав обіцяне… «індексаційну» постанову для бюджетників. Новорічні дива, звичайно, трапляються, але цього разу ніхто і не підозрював, що у грудні належні суми індексації працівникам бюджетної сфери мають перетворитися на підвищення окладів. При цьому перекроїли й самі «індексаційні» правила. На виході отримали «перебудову» бюджетних зарплат без їх реального підвищення. Ну і вже у звичному порядку усе це повинно запрацювати «заднім числом» — з 1 грудня 2015 року. У результаті працівники залишаються без надбавки до доходу, а ось бухгалтери-бюджетники в паніці. Які ж «сюрпризи» приготувала нам «упорядкувально-зарплатно-індексаційна» постанова КМУ від 09.12.2015 р. № 1013? Давайте знайомитися разом.

З коли застосовувати

Постанова № 1013 набула чинності 15 грудня 2015 року (опублікована в газеті «Урядовий кур’єр», 2015, № 234 (5608) від 15.12.2015 р.), але застосовувати її норми необхідно з 1 грудня 2015 року. Це прямо зазначено в її п. 6.

Отже, положення постанови, що коментується, уже півмісяця як запрацювали, але ми про це з вами навіть і не знали . Історія вересня цього року повторюється — любить у нас Уряд підносити такі «сюрпризи». А цього разу він перевершив себе: коли в середині місяця постанова № 1013 вийшла в світ, бюджетним установам уже потрібно було «закривати бюджетний робочий рік»…

Угледіли «перекоси» для бюджетників

Нарешті Кабмін проаналізував ситуацію зі складовими зарплати і замислився: виявляється, суми зарплатної індексації давно «перевалили» за рівень мінімальної зарплати. Адже в держорганах посадові оклади працівників (крім тих, розмір яких дотягували до «мінімалки») востаннє підвищувалися в лютому 2008 року! Від цієї дати суми індексації згідно з чинним порядком становлять більше 2 тис. грн. (якщо бути точними, то від базового лютого 2015 року індексація таким працівникам у листопаді-2015 становить 2206,18 грн. (1378 х 160,1 %)).

Крім цього, і механізм індексації доходів був прив’язаний до періоду працевлаштування працівника, його персональних надбавок і доплат. Усе це вже занадто «індивідуалізувало» розрахунки індексацій, чим ускладнювало життя бухгалтеру.

Отже, великі обсяги індексації, викривлення структури зарплат працівників спонукало Уряд вжити заходів та впорядкувати таку структуру, а також удосконалити механізм індексації доходів громадян. Саме так у пояснювальній записці до проекту цієї постанови обґрунтували необхідність і доцільність прийнятих рішень. Називається — «схаменулися» до кінця року!

«Навести лад» — без додаткових витрат

Виправити структуру заробітних плат працівників вирішили за рахунок збільшення в ній питомої ваги постійних складових. Для цього посадові оклади (тарифні ставки, ставки зарплати) працівників мають бути збільшені з урахуванням нинішніх сум індексації.

Інакше кажучи, Уряд наказав бюджетникам у межах витрат на оплату праці, затверджених у кошторисах установ, закладів та організацій, держорганів, у тому числі за рахунок виплат, пов’язаних з індексацією, надбавок, доплат і премій, збільшити посадові оклади працівників.

При цьому п. 3 постанови № 1013 приписує міністрам, керівникам інших центральних органів виконавчої влади, головам обласних держадміністрацій, Київської міської держадміністрації та інших державних органів у межах передбачених коштів державного та місцевих бюджетів, власних коштів установ вжити заходів для:

підвищення з 1 грудня 2015 року розмірів посадових окладів працівників;

перегляду розмірів надбавок, доплат, премій, спрямувавши на ці цілі всі виплати, пов’язані із сумою індексації, що склалася у грудні 2015 року, з тим, щоб розмір підвищення всіх складових зарплати у сумарному вираженні для кожного працівника у грудні 2015 року перевищив суму індексації, яку йому повинні були виплатити у грудні 2015 року.

Тобто зобов’язали підвищити грудневі посадові оклади (надбавки, доплати, премії) на суму, що перевищить розмір грудневої індексації, яка має бути нарахована працівникам бюджетної сфери. Усе це для того, щоб «обнулити» грудневу індексацію і для подальшої індексації для працівників бюджетної сфери почати наново обчислювати приріст індексу споживчих цін (ІСЦ) з січня 2016 року (абз. 2 п. 3 постанови № 1013).

Що це означає? Як бухгалтеру зрозуміти логіку наших чиновників? Представимо схематично послідовність дій бухгалтера за кожним працівником у грудні 2015 року для досягнення кінцевої мети «обнулення» індексації:

img 1

Важливо! Основний девіз грудня-2015: у межах затверджених кошторисних призначень поточного року на оплату праці установ, закладів, держорганів суму індексації перетворити на підвищення окладу, надбавок, доплат і премій.

По суті, необхідно затверджений кошторисом поточного року фонд оплати праці, що залишився на грудень 2015 року, розподілити на підвищення зарплати працівникам, у тому числі й за рахунок «обнулення» індексації (див. рис. нижче).

img 2

Далі розглянемо, кому і на скільки прописали підвищувати посадові оклади в бюджетній сфері.

Підвищення посадових окладів (тарифних ставок) за ЄТС

«Зелене світло» зростанню посадових окладів (тарифних ставок) для працівників з оплатою за Єдиною тарифною сіткою (далі — ЄТС) дає п.п. 1 п. 1 постанови № 1013.

При цьому розмір посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС збільшено з 1 грудня 2015 року з 1012 до 1113 грн. Відповідні зміни внесли до абз. 2 примітки 1 додатка 1 до постанови № 1298.

Увага! З 1 грудня 2015 року розмір базового тарифу за ЄТС дорівнює 1133 грн.

Як бачимо, грошовий розрив між цим показником і мінзарплатою у грудні-2015 трохи скоротився і становить 265 грн.

Нагадаємо: від розміру посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС відштовхуються при визначенні посадових окладів (тарифних ставок).

При цьому для діапазону 1 — 3-го тарифних розрядів оклади працівників за ЄТС не змінюються (залишаються на рівні вересня-2015) і встановлені у фіксованому розмірі:

— 1-го тарифного розряду — 1378 грн.;

— 2-го тарифного розряду — 1383 грн.;

— 3-го тарифного розряду — 1393 грн.

Для працівників 4 — 25-го тарифних розрядів оклади підвищуються, їх розраховують шляхом множення посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС (1113 грн.) на відповідний тарифний коефіцієнт. У середньому оклади таких працівників підвищуються на 9,98 %. Зверніть увагу: для грудневого підвищення КМУ самостійно розрахував розміри посадових окладів (тарифних ставок) для 4 — 25-го тарифних розрядів, чим полегшив роботу кадровикам і бухгалтерам.

Ознайомитися з новими розмірами посадових окладів (тарифних ставок) для працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, які мають бути встановлені у штатних розписах з 1 грудня 2015 року згідно з п.п. 1 п. 1 постанови № 1013, ви можете на с. 3 цього номера. Тобто для всієї сітки розрядів (з 1-го по 25-й тарифний розряд) грудневі оклади зазначено безпосередньо в цій нормі.

Нагадаємо: підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду до 1113 грн. (базового тарифу за ЄТС) вплине також на виплати, які розраховуються виходячи з його розміру. Ідеться про погодинну оплату праці працівників:

— усіх галузей економіки за проведення навчальних занять, визначену додатком 5 до постанови № 1298;

— які залучаються закладами, установами та організаціями до проведення консультацій, визначену п. 2.3 Умов № 308/519.

10-відсоткове підвищення окладів окремим категоріям

З 1 грудня 2015 року підвищуються на 10 % посадові оклади працівників:

— державних нотаріальних контор і нотаріальних архівів;

— Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та його регіональних відділень;

— Національної школи суддів України;

— Координаційного центру з надання правової допомоги і його територіальних відділень.

Постанови КМУ, якими визначаються умови оплати праці та розміри посадових окладів таких працівників, зазначені в п.п. 2 п. 1 постанови № 1013. Підвищення окладів має бути також проведене в межах витрат на оплату праці, затверджених у кошторисах цих установ, закладів та організацій, за рахунок виплат, пов’язаних з індексацією, надбавок, доплат і премій працівників.

25-відсоткове підвищення окладів держслужбовцям і чиновникам місцевих рад

В органах виконавчої влади, місцевого самоврядування, прокуратури та інших органах з 1 грудня 2015 року підвищуються на 25 % посадові оклади керівних працівників, фахівців і службовців.

Зокрема, підвищують оклади, розміри яких затверджено додатками 1 — 37, 431, 432, 48 — 55 до постанови № 268 для держслужбовців, а також посадових осіб органів місцевого самоврядування. Таке трактування норми призвело до дилеми: від якого окладу відштовхуватися, визначаючи 25-відсоткове підвищення, — від зазначеного безпосередньо в додатках, а потім збільшеного на 45 % згідно з постановою КМУ від 06.02.2008 р. № 34, чи ж від «дотягнутого» до рівня «мінімалки» (на сьогодні — 1378 грн.) згідно з постановою № 482? Для фахівців апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів (додаток 54 до постанови № 268) інша схема: спочатку їх оклади підвищували на 45 % згідно з постановою № 34, а потім ще на 50 % згідно з постановою КМУ від 27.05.2009 р. № 504 (ср. ). Для них відлік вести від збільшеного окладу (45 % + 50 %) чи ж від 1378 грн. (які «дотягнуто»)?

Усі сумніви розвіяло роз’яснення фахівців Мінсоцполітики в листі від 16.12.2015 р. № 19113/0/14-15/13: підвищенню на 25 % підлягають посадові оклади, установлені у штатних розписах, у розмірах згідно з постановою № 482 (тобто «дотягнуті» до мінзарплати). Це означає, що для держслужбовців, фахівців і службовців, посадових осіб ОМС, оклади яких у вересні-2015 було встановлено на рівні 1378 грн., множити на 25 % слід саме цей розмір. Тобто для них підвищений оклад дорівнюватиме 1723 грн.

Також збільшать оклади працівникам органів прокуратури, регіональних служб державного ветеринарно-санітарного контролю і нагляду на державному кордоні і транспорті; держслужбовцям держорганів контролю в насінництві та розсадництві, Голові, заступнику голови, секретарю і членам ЦВК тощо.

Усі постанови КМУ, якими визначаються умови оплати праці та розміри посадових окладів таких працівників, зазначені в п.п. 3 п. 1 постанови № 1013. Підвищення окладів має бути проведене в межах витрат на оплату праці, затверджених у кошторисах цих держорганів, за рахунок виплат, пов’язаних з індексацією, надбавок, доплат і премій працівників.

Отже, усі розглянуті вище підвищення змінюють тільки структуру зарплати в бюджетній сфері внаслідок зменшення сум індексації і зростання розмірів посадових окладів, доплат і надбавок. Але це не підвищить суму зарплати, яка в результаті буде нарахована працівнику за грудень 2015 року!

Оклади робітників, які обслуговують держоргани, — без підвищення

Крім працівників 1 — 3-го тарифних розрядів за ЄТС, залишаться без підвищення окладів у грудні 2015 року і робітники, зайняті обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів, оплата праці яких здійснюється відповідно до наказу № 77.

Нагадаємо: згідно з наказом Мінпраці від 31.05.2010 р. № 117 підхід до встановлення окладів цих працівників такий: розміри їх місячних окладів (тарифних ставок), зазначені в додатках 1 — 3 до наказу № 77, змінюються пропорційно підвищенню посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду. При цьому ті посадові оклади, які менше розміру мінімальної зарплати, у штатному розписі встановлюються на рівні мінзарплати.

Підвищення з 1 грудня 2015 року базового тарифу за ЄТС з 1012 до 1113 грн. (коефіцієнт 1,0998) ніяк не позначиться на розрахунку нових схемних окладів, тобто вони залишаться на рівні мінзарплати — 1378 грн.

Забута мелодія перерахунку пенсій для держслужбовців

Кабмін своєю постановою № 1013 поставив хрест на перерахунку пенсій держслужбовців. Так, з постанови № 865 повністю виключили норму про перерахунок пенсії держслужбовцям п. 4 канув у Лету, а з пп. 5 і 6 виключили всі згадки про це явище.

Нагадаємо, що згідно з раніше чинним законодавством при підвищенні зарплати держслужбовцям згідно з актами законодавства пенсіонери з числа держслужбовців, як ті, що працюють, так і ті, що пішли на заслужений відпочинок (не працюють), мали право на перерахунок своєї пенсії. Для цього вони, як правило, зверталися до свого колишнього роботодавця (держоргану) за відповідною довідкою, на підставі якої фахівці ПФУ здійснювали перерахунок пенсії такому пенсіонеру. При цьому працюючому пенсіонеру перерахунок здійснювали виходячи з його зарплати, яку він отримував на момент перерахунку.

Непрацюючим пенсіонерам перераховували розмір пенсії виходячи з нового окладу за відповідною посадою, а доплату за ранг і відсоток надбавки за вислугу років враховували в розмірах на момент перерахунку пенсії. У свою чергу, інші надбавки, а також премії (за винятком разових, що включали до перерахунку в розмірі 1/12 від суми такої премії) брали до розрахунку в середніх розмірах щодо визначених законодавством таких виплат за відповідною посадою в тому державному органі, звідки особа вийшла на пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.

Уряд, підвищуючи посадові оклади держслужбовцям згідно з постановою № 1013, вирішив зекономити на пенсіонерах-держслужбовцях. Передбачаючи те, що при підвищенні посадових окладів держслужбовцям з 1 грудня 2015 року за законодавством доведеться перераховувати і пенсії пенсіонерам-держслужбовцям, Кабмін вирішив такий перерахунок просто скасувати — з постанови № 865 виключено норму про перерахунок пенсій.

Підсумок для пенсіонерів-держслужбовців такий: з 1 грудня 2015 року держслужбовцям нарешті будуть підвищені оклади на 25 %. Але пенсії нинішнім пенсіонерам із числа держслужбовців залишаться на колишньому рівні .

Індексація по-новому: оновлені правила та механізм

Ну не те, щоб зовсім «революція», але кардинальні зміни до Порядку № 1078 таки внесли. Як ми вже зазначали, усі перетворення тут — під девізом «Удосконалення та забезпечення єдиного підходу щодо нарахування індексації!». І застосовувати їх бюджетники теж повинні з 1 грудня 2015 року. Якщо перерахувати стисло, то новації передбачають:

обчислення ІСЦ для проведення індексації не індивідуально для кожного працівника залежно від прийняття його на роботу і зростання його доплат і надбавок, а від моменту останнього перегляду тарифної ставки (окладу) за посадою, яку обіймає працівник. Отже, змінюється механізм визначення індексації в разі підвищення зарплати, при цьому виключається застосування терміна «базовий місяць»;

зменшення розміру індексації зарплати в разі підвищення тарифних ставок (окладів), якщо розмір підвищення окладу не перевищує величину індексації. Старий механізм передбачав зменшення індексації не тільки при підвищенні тарифних ставок (окладів), а й у разі збільшення доплат і надбавок, що призводило до нарахування різних сум індексації для працівників, які обіймають однакові посади;

• визначення механізму перегляду тарифних ставок (окладів), що забезпечить недопущення значних сум індексації. Зокрема, передбачено, що КМУ повинен приймати рішення про перегляд тарифних ставок (окладів) працівникам бюджетної сфери, якщо ІСЦ для проведення індексації, розрахований наростаючим підсумком, перевищить 10 %;

• врахування норми, якою передбачено здійснення індексації в межах бюджетів усіх рівнів, бюджету ПФУ і бюджетів інших фондів соцстрахування;

• уточнення складових пенсії, що підлягають індексації;

не зменшувати розмір стипендії на суму індексації в разі збільшення стипендії за результатами відмінного навчання і надання підвищених (іменних) стипендій;

уточнення прикладів розрахунку індексації в разі підвищення грошового доходу (нові редакції додатків 4 і 5 до Порядку № 1078).

Не зачепили зміни такі важливі критерії, як:

— об’єкти індексації ( п. 2 Порядку № 1078). Уточнили тільки складові пенсії, що підлягають індексації;

— об’єкти, що не індексуються ( п. 3 Порядку № 1078);

— межі для нарахування індексації доходів: для зарплати і стипендії — як і раніше, прожитмінімум на працездатну особу;

— обчислення ІСЦ наростаючим підсумком, так званого коефіцієнта індексації (приклад розрахунку наведено в додатку 1 до Порядку № 1078). Не змінився і поріг для проведення індексації (101 %). Тому ви так само можете користуватися нашими готовими індексаційними таблицями з коефіцієнтами індексації. Термін «базовий місяць» замінюється на «місяць, в якому відбулося останнє підвищення окладів за посадою».

Тепер конкретніше про головні «індексаційно-зарплатні» зміни. Для зручності та наочності наведемо їх у таблиці.

img 3

img 4

Грудневий алгоритм: пам’ятка дій бухгалтеру

Наведемо покрокову інструкцію у грудні 2015 року для бухгалтера за зарплатою у зв’язку з необхідністю застосування постанови № 1013.

Не забувайте: норма абз. 7 п. 4 Порядку № 1078 залишилася незмінною — суму індексації визначаємо з розрахунку повного робочого часу, а виплачуємо пропорційно фактично відпрацьованому часу. Тому умовні порівняльні розрахунки потрібно провести для повної ставки та умови повністю відпрацьованого грудня 2015 року.

img 5

Грудневе «обнулення» індексації на прикладах

Констатуємо наступний факт. Застосувати абсолютно до всіх бюджетних працівників девіз «Даєш підвищення грудневих окладів замість індексації!» не вийде.

По-перше, тому що для працівників 1 — 3-го тарифних розрядів за ЄТС, робочих, що обслуговують органи держвлади (водії, підсобні робітники тощо), такого підвищення окладів у грудні 2015 року не відбудеться.

Це означає, що встановити надбавки і премії таким працівникам і «втекти» у грудні-2015 від індексації не вийде, адже нова норма абз. 5 п. 5 Порядку № 1078 (застосовуємо з 1 грудня 2015 року) прописує не зменшувати суму індексації, яка складається в такому місяці, на суму підвищення зарплати, не пов’язаної зі збільшенням окладу. Отже, у таких працівників у грудні 2015 року залишається належна їм індексація (розмір, визначений у вересні 2015 року, — за її наявності).

Для інших працівників бюджетних установ, організацій завдання «обнулення» індексації у грудні має свої особливості.

В усних консультаціях фахівці Мінсоцполітики роз’яснили, що суму підвищення зарплати, якої не вистачає для «обнулення» індексації (за рахунок надбавки чи премії), необхідно визначити як різницю між зарплатним підвищенням і належною грудневою індексацією. Реалізувати такий підхід на практиці пропонують наступним чином.

Приклад 1. З 01.09.2015 р. при підвищенні окладу з 1474 до 1751 грн. викладачу училища (9-й тарифний розряд за ЄТС) розрахували фіксовану суму індексації для повної ставки (педнавантаження — 72 год на місяць) — 670,50 грн. Нараховували її за вересень — листопад 2015 року з урахуванням протарифікованого педнавантаження працівника (30 год) у розмірі 279,38 грн. (670,50 грн. : 72 год х х 30 год).

З 01.12.2015 р. збільшується посадовий оклад працівника з 1751 до 1925 грн. У грудні 2015 року він має право тільки на фіксовану індексацію (для повної ставки — 670,50 грн.); право на поточну індексацію від базового вересня 2015 року не настає.

Порівняння зарплатних складових (для повної ставки) при грудневому підвищенні окладу проводимо тільки для постійних складових. Покажемо їх у таблиці.

Складові зарплати

До підвищення, грн.

Після підвищення, грн.

Посадовий оклад

1751

1925

Доплата за перевірку зошитів (іноземна мова) (10 %)

175,10 (1751 х 10 %)

192,50 (1925 х 10 %)

Надбавка за престижність праці (20 %)

350,20 (1751 х 20 %)

385 (1925 х 20 %)

Надбавка за вислугу років (10 %)

175,10 (1751 х 10 %)

192,50 (1925 х 10 %)

Усього:

2451,40

2695

Як видно з даних таблиці, сума зарплатного підвищення в грудні 2015 року за рахунок підвищення окладу, доплат і надбавок становить 243,60 грн. (2695 – 2451,40). З урахуванням фактичного педнавантаження працівника ця сума складає 101,50 грн. (243,60 грн. : 72 год х 30 год).

Різниця між сумою підвищення окладу, доплат, надбавок і належною індексацією з урахуванням педнавантаження 30 год становить 177,88 грн. (279,38 – 101,50).

У грудні 2015 року, щоб перекрити належну індексацію, знадобиться встановити згідно з наказом керівника виробничу премію в розмірі 178 грн. Такий підхід дозволяє обнулити грудневу індексацію в цій ситуації.

Приклад 2. З 1 грудня 2015 року оклад держслужбовця збільшили з 1378 до 1723 грн. Згідно з наказом керівника в установі щомісячно виплачується премія в розмірі 60 % окладу. У грудні 2015 року працівник має право тільки на фіксовану індексацію в розмірі 744 грн. (базовим місяцем був вересень 2015 року).

Складові зарплати

До підвищення, грн.

Після підвищення, грн.

Посадовий оклад

1378

1723

Доплата за ранг

70

70

Надбавка за вислугу років (20 %)

289,60 ((1378 + 70) х 20 %)

358,60 ((1723 + 70) х 20 %)

Щомісячна премія

826,80 (1378 х 60 %)

1033,80 (1723 х 60 %)

Усього

2564,40

3185,40

Сума зарплатного підвищення у грудні 2015 року за рахунок підвищення окладу, доплат, надбавки і премії становить 621 грн. (3185,40 - 2564,40).

У цій ситуації, щоб перекрити належну індексацію грудня-2015 (не вистачає 123 грн. = 744 - 621), згідно з наказом керівника працівнику слід установити надбавку за високі досягнення у праці в розмірі 30 %. Тоді розмір зарплатного підвищення за рахунок такої надбавки становитиме 124,20 грн. (2151,60 х 30 % - 1737,60 х 30 %).

Хоча є версія, що надбавку можна встановити у готовій сумі 124 грн. (знову ж таки, за усними роз’ясненнями фахівців Мінсоцполітики). Як буде насправді — на сьогоднішній день залишається загадкою. Чекатимемо офіційних роз’яснень профільного відомства.

Індексація для госпрозрахункових підприємств: що, як і раніше, а що змінилося

Основне, на що слід звернути увагу госпрозрахунковим підприємствам, — на них також поширюються норми Порядку № 1078, тобто вони повинні індексувати зарплату своїх працівників у загальному порядку. Усі індексаційні нововведення стосуються і їх.

Щоб сума індексації зарплати не наростала сніговою грудкою, для бюджетників у Порядку № 1078 ввели спецнорму про підвищення окладів працівників з урахуванням суми індексації, яка складається на момент підвищення, якщо коефіцієнт індексації перевищить 10 %. Відповідне рішення повинен ухвалити Кабмін.

А ось госпрозрахункові підприємства мають право ухвалювати рішення про підвищення зарплати у зв’язку зі зростанням рівня інфляції в порядку, визначеному в колдоговорах, але не нижче норм, визначених Законом про індексацію та Порядком № 1078 (абз. 12 п. 5 Порядку № 1078).

Тобто підприємства можуть в колективних договорах прописати особливості проведення індексації. Проте її розміри та суми підвищення повинні бути не менше, ніж розраховані за нормами Порядку № 1078.

Це означає, що підприємства можуть самостійно вирішити: продовжувати індексувати зарплату, підвищити оклади працівникам або ж скористатися варіантом підвищення доходу випереджаючим шляхом з урахуванням прогнозного рівня інфляції (для цього варіанта додаток 5 до Порядку № 1078 виклали в новій редакції).

Урахуйте: Кабмін не може зобов’язати підприємства підвищувати посадові оклади (ставки) у зв’язку із зростанням інфляції (як у випадку з бюджетними установами). Це прямо передбачено ст. 97 КЗпП: форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат установлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами.

Але і не проводити індексацію зарплати госпрозрахунківцям не можна, оскільки, за роз’ясненнями Держпраці, це мінімальна державна гарантія.

Використані документи

КЗпПКодекс законів про працю України від 10.12.71 р.

Закон про індексаціюЗакон України «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07.91 р. № 1282-ХII.

Постанова № 34 — постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 06.02.2008 р. № 34.

Постанова № 268 — постанова КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Постанова № 482 — постанова КМУ «Деякі питання оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансуються з бюджету» від 20.05.2009 р. № 482.

Постанова № 865 — постанова КМУ «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» від 31.05.2000 р. № 865.

Постанова № 1013 — постанова КМУ «Про впорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» від 09.12.2015 р. № 1013.

Постанова № 1298 — постанова КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів та коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298.

Наказ № 77 — наказ Мінпраці «Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 02.10.96 р. № 77.

Умови № 308/519 — Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затверджені спільним наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 р. № 308/519.

Порядок № 1078 — Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі