Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Гарантії для мобпрацівників за місцем їх роботи тепер і для контрактників

Одразу дві частини ст. 119 КЗпП оновив Закон України від 15.01.2015 р. № 116-VIII. Нагадаємо, що ця стаття, зокрема, стосується гарантій для мобілізованих працівників.

Згаданий Закон установлює, що норма стосовно збереження середнього заробітку та місця роботи поширюється не тільки на працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Такі гарантії стосуються й працівників, прийнятих на військову службу за конт­рактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, але не більше одного року.

Крім того, ст. 119 КЗпП поповнилася гарантіями для нової категорії — працівників, яких мобілізували на особливий період та які після демобілізації продовжують військову службу за контрактом. Останній роботодавець таких працівників також повинен зберігати за ними місце роботи (посаду) та середній заробіток, але на період більше ніж на один рік.

Закон набрав чинності 08.02.2015 р.

 

Фіскали роз’яснюють дату застосування «підвищеного» розміру штрафу за несплату ЄСВ

З 01.01.2015 р. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ загрожує штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум (до нового року — штраф розміром 10 % своєчасно не сплачених сум). Зараз 20-відсотковий розмір штрафу зафіксований у п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI. Оновлені розміри фінансової та адміністративної відповідальності за порушення ЄСВ-законодавства див. в «ОП», 2015, № 2, с. 30.

Як визначити дату, коли застосовують старі та нові розміри згаданого штрафу? На думку ДФСУ (лист від 29.01.2015 р. № 2625/7/99-99-17-03-01-17), відштовхуватися слід від дати виникнення порушення. Так, якщо порушення виникло:

до 31.12.2014 р. включно, — застосовують фінансову санкцію у розмірі 10 %;

з 01.01.2015 р., — накладається штраф розміром 20 %.

 

Керівник кафедри + ректор (проректор, декан): з 06.09.2014 р. неприпустимо

МОН у листі від 26.01.2015 р. № 1/9-32 звернуло увагу на досить поширену ситуацію на практиці, коли одна й та ж особа обіймає одразу дві керівні посади у вищому навчальному закладі. «Класика цього жанру»: ректор (проректор, декан) одночасно здійснює ще й керівництво кафедрою. Як повідом­ляє Міністерство, такі «комбінації» недопустимі після набрання чинності новим Законом України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII (з 06.09.2014 р.). Розглянемо обґрунтування.

У ч. 13 ст. 55 нового Закону про вищу освіту сказано: особа у вищому навчальному закладі не може одночасно обіймати дві та більше посади, що передбачають виконання адміністративно-управлінських функцій. Завідувач (начальник) кафедри здійснює керівництво кафедрою, забезпечує організацію навчального процесу, здійснює контроль за діяльністю викладачів (ч. 6 і 7 ст. 35 Закону про вищу освіту). Отже, він наділений адміністративними, управлінськими (забезпечення організації та виконання) та контрольними функціями. Не треба пояснювати, що такі ж функції наявні й у інших керівних працівників вишів — ректорів, проректорів, керівників факультетів (деканів, начальників), керівників навчально-наукового інституту (директорів, начальників).

Тому з урахуванням норми ч. 13 ст. 55 Закону про вищу освіту позиція МОН, викладена у листі, цілком зрозуміла: одна особа не може одночасно обіймати посади керівника (завідувача, начальника) кафедри та ректора, проректора, керівника факультету (декана, начальника), керівника навчально-наукового інституту (директора, начальника) тощо.

 

Працівник із зони АТО оформлює дублікат трудової книжки: де взяти АТО-відомості

Спочатку нагадаємо, що працівники із зони проведення АТО можуть оформити дублікат трудової книжки вже у нового роботодавця. Відповідна норма фігурує з 04.11.2014 р. у п. 5.6 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту та Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58 (див. «ОП», 2014, № 21, с. 4).

Для оформлення такого дубліката працівник повинен подати заяву та інформацію (у письмовому вигляді) зі штабу Антитерористичного центру при СБУ про проведення АТО на території, де працював працівник, що надається в довільній формі.

Як отримати таку інформацію? Відповідь надає Мінсоцполітики у листі від 12.01.2015 р. № 103/0/14-15/06. За роз’ясненнями Міністерства працівник на адресу СБУ надсилає запит на отримання у письмовому вигляді інформації (у довільній формі) про проведення АТО на території, де працював працівник.

Сам Штаб АТЦ при СБУ у листі від 16.12.2014 р. № 33/8428 уточнює: письмова інформація про проведення АТО надається громадянам офіційним листом Штабу АТЦ при СБУ за результатами розгляду їх звернень.

Теги новини
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі