Теми статей
Обрати теми

Учитель-логопед викладає індивідуально: чи діють його «службові» звання

Клименко Антоніна, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
Чи поширюються кваліфікаційна категорія та педагогічне звання, присвоєні вчителю-логопеду, на години індивідуального навчання з учнем загальноосвітньої школи, рівень інтелекту якого відповідає легкій розумовій відсталості?

Згідно з додатком до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів» від 01.06.2013 р. № 665* вчитель-дефектолог (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог) планує і проводить навчальну, виховну, корекційно-розвиткову, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та корекційно-розвиткових програм з урахуванням порушень, вікових, індивідуальних особливостей дітей; сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації. Вчитель-дефектолог (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог) повинен мати повну вищу педагогічну освіту зі спеціальності «Корекційна освіта (за нозологіями)» (логопедія, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка).

* Ми інформували читачів про те, що цей наказ втратив чинність (див. «ОП», 2014, № 21, с. 3). Але, оскільки зараз альтернативи цьому нормативному документу немає, фахівці ЦК Профспілки наполягають на його застосуванні як орієнтира для визначення кваліфікаційних вимог до педпрацівників. — Прим. ред.

Аналогічна норма передбачена п. 4.1 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 06.10.2010 р. № 930, яким встановлено, що вчителі-дефектологи (логопеди, сурдопедагоги, тифлопедагоги, олігофренопедагоги) повинні мати повну вищу педагогічну освіту зі спеціальності дефектологія (логопедія, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка) або корекційну освіту (за нозологіями).

Індивідуальне навчання здійснюється педагогічними працівниками, які мають відповідну педагогічну освіту, їх кандидатури затверджуються наказом директора навчального закладу (п. 2.7 Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом МОН від 20.12.2002 р. № 732).

Типовим навчальним планом початкової школи для розумово відсталих дітей спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), затвердженим наказом МОН від 28.01.2014 р. № 80, передбачено, що зміст корекційно-розвиткових занять реалізується через навчальний предмет «Розвиток мовлення», який мають проводити вчителі-дефектологи та вчителі-логопеди.

Важливо! Кваліфікаційна категорія та педагогічне звання, присвоєні за посадою вчителя-логопеда, який проводить індивідуальні заняття з розвитку мовлення з учнем загальноосвітнього навчального закладу з розумовою відсталістю, мають поширюватися на години педагогічного навантаження із цього предмета незалежно від місця роботи педпрацівника.

Відповідно до зазначеного вище Типового навчального плану вивченням навчальних предметів «Трудове навчання» та «Образотворче мистецтво» забезпечується реалізація освітніх галузей «Технології» та «Мистецтво».

Як зазначено у Державному стандарті початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженому постановою КМУ від 21.08.2013 р. № 607, кожна освітня галузь передбачає обов’язкову корекційно-розвиткову роботу. Оптимальний рівень загальноосвітньої підготовки дітей з особливими освітніми потребами забезпечується шляхом засвоєння змісту освітніх галузей у поєднанні з проведенням корекційно-розвиткової роботи.

Тому за наявності відповідної освіти кваліфікаційна категорія та педагогічне звання, присвоєні за посадою вчителя-логопеда, який проводить індивідуальні заняття з трудового навчання та образотворчого мистецтва з учнем з розумовою відсталістю за програмою початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, можуть поширюватися на години педагогічного навантаження із цих предметів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі