«Оздоровчі» в ОМС: оклад або «середня»?

Долга Ірина, експертка з питань оплати праці
Оплата праці Серпень, 2020/№ 15
В обраному У обране
Друк
Про нюанси надання матдопомоги на оздоровлення ми розповідали в «ОП», 2020, № 11. Нещодавно фахівці НАДС висловили свою думку щодо розміру допомоги на оздоровлення посадовим особам місцевого самоврядування (МС). Чи мають вони рацію? Давайте розбиратись разом.

Що в законодавстві

Посадовим особам МС разом із наданням щорічної відпустки виплачується допомога на оздоровлення у розмірі посадового окладу. Про це зазначено у ч. 5 ст. 21 Закону № 2493*.

* Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III.

Отже, допомога на оздоровлення у розмірі посадовго окладу надається обов’язково.

У свою чергу, п.п. 3 п. 2 постанови № 268** визначено: посадовим особам МС у межах затвердженого фонду оплати праці при наданні щорічної відпустки надається допомога на оздоровлення у розмірі, що не перевищує розміру середньомісячної заробітної плати працівника.

** Постанова КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Позиція НАДС

Фахівці НАДС у своєму листі від 23.04.2020 р. № 3242/13-20 висловили думку: при наданні посадовій особі МС щорічної відпустки треба виплачувати допомогу у розмірі посадового окладу. І все, крапка.

Чому НАДС дійшло такого висновку? Фахівці цього відомства побачили колізію між нормою ч. 5 ст. 21 Закону № 2493 і п.п. 3 п. 2 постанови № 268.

А в разі існування суперечності між актами, прийнятими різними за місцем в ієрархічній структурі органами — вищим та нижчим за рівнем, застосовується акт, прийнятий вищим органом, що має більшу юридичну силу (лист Мін’юсту від 26.12.2008 р. № 758-0-2-08-19).

Отже, НАДС вважає, що в цьому випадку треба керуватися лише нормами Закону № 2493.

Позиція редакції = позиція Мінекономіки

На наш погляд, норми ч. 5 ст. 21 Закону № 2493 та п.п. 3 п. 2 постанови № 268 не суперечать одна одній. Норма постанови № 268 щодо розміру допомоги на оздоровлення доповнює норму Закону № 2493.

З нами згодні й фахівці Мінекономіки, які висловили свою позицію у листі від 06.04.2020 р. № 3511-06/22904-09. Основні їх аргументи такі:

1) і в Законі № 2493 і в постанові № 268 йдеться про одну й ту ж допомогу на оздоровлення, а не дві різні;

2) обов’язковість виплати «оздоровчих» у розмірі посадового окладу закріплена Законом № 2493.

При цьому за наявності коштів виплата «оздоровчих» може здійснюватися у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника — про це говорить постанова № 268.

Мінекономіки об’єднує два нормативних акти, доповнюючи норму Закону № 2493 правилами постанови № 268.

До речі, Кабмін має право встановлювати додаткові «розширені» умови надання допомоги на оздоровлення. У п. 3 ст. 21 Закону № 2493 зазначено, що умови оплати праці посадових осіб МС визначаються саме Кабміном.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно