Теми статей
Обрати теми

Електронний лікарняний не сформувався: шукаємо причину

Руда Тетяна, шеф-редактор журналу «Оплата праці»
Нині кількість хворих, у тому числі й на COVID-19, на жаль, велика. Звернення в медустанови за лікуванням усе не припиняються. Хворим працівникам, звісно, потрібні сформовані е-лікарняні. А ось тут, як показує практика, справи йдуть як у лотереї: е-лікарняний може сформуватися, а може й ні. Що робити і куди бігти в цій ситуації — давайте розбиратися.

Побачити сформований е-лікарняний роботодавець може в електронному кабінеті страхувальника на порталі Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).

А що робити, якщо працівник повідомив роботодавця, що він хворіє, а е-лікарняний у кабінеті страхувальника на сайті ПФУ відсутній? Хто повинен його шукати?

З чого розпочати? Ці та інші запитання відразу виникають у цій непростій ситуації.

Для працівників, які є застрахованими особами, е-лікарняний формується автоматично на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Його формує лікуючий або сімейний лікар після огляду хворого. Щоб розібратися, чому не сформувався е-лікарняний, починати потрібно з медвисновку.

Перевіряємо медвисновок

Відразу скажемо, що перевірити, чи сформувався медвисновок, може тільки сам хворий працівник. Ні бухгалтер, ні кадровик таку інформацію перевірити не зможуть.

Нагадаємо, що при зверненні до лікуючого або сімейного лікаря пацієнтові (вашому працівникові) у разі визнання його непрацездатною особою в Реєстрі медвисновків формується електронний медвисновок про тимчасову непрацездатність, який засвідчується КЕП лікаря.

При укладенні декларації із сімейним лікарем пацієнт може вказати свій контактний номер. Саме на нього йому повинно надійти повідомлення (sms на мобільний телефон) від E-health (електронної системи охорони здоров’я). Повідомлення буде такого змісту: «Створено медичний висновок про непрацездатність: 58Н2-2М38-6ННЕ-ХМН8».

Увага!

Про те, що медвисновок сформований, надійде sms-повідомлення на мобільний телефон, якщо його номер зазначений у декларації, укладеній із сімейним лікарем.

Якщо sms не надійде, то слід затурбуватися. Деякі лікарі вже знають про це і на етапі прийому запитують у пацієнта про те, чи надійшло повідомлення на його мобільний телефон про формування медвисновку. У цьому випадку можна відразу на місці усунути помилки в персональних даних пацієнта, які не дають медвисновку правильно сформуватися.

Іншими словами, треба ще раз перевірити всі персональні дані, які занесені в Реєстр пацієнтів. Швидше за все, в особистих даних працівника закралися помилки.

Найчастішою помилкою, яка не дає можливості сформувати медвисновок, є плутанина з номерами телефонів. Нерідко при підписанні декларації із сімейним лікарем пацієнт вказав один номер телефону, а нині він користується іншим.

Або в декларації із сімейним лікарем пацієнт вказав один номер, а при реєстрації в системі E-health зазначив інший наявний у нього номер телефону.

Зверніть увагу, що реєстрація самого пацієнта в системі E-health дає йому можливість в електронній формі записуватися до лікаря, бачити свої відвідування лікарів, сертифікат про вакцинацію та інші медичні відомості про себе.

Можливі й інші помилки. Наприклад, у персональні дані пацієнта не занесений ідентифікаційний номер платника податків або в ньому припустилися помилки. Можуть бути зазначені неправильні паспортні дані пацієнта або не оновлені дані паспорта при зміні його з паперового виду на ID-картку.

Важливо!

Працівникові треба перевірити у сімейного лікаря правильність персональних даних, занесених у Реєстр пацієнтів.

Тому своїм працівникам ви можете порадити в обов’язковому порядку на прийомі у лікаря перевіряти, чи сформувався медичний висновок. І відразу усувати помилки в персональних даних, як кажуть, «не відходячи від каси».

Медичний висновок сформований? Чудово! Але не поспішаєте передчасно радіти. Другий необхідний етап, який треба пройти, — перевірити формування е-лікарняного.

Медвисновок є, а е-лікарняного немає

Як сам працівник може перевірити, сформувався у нього е-лікарняний чи ні? Існують два способи.

img 1Для «просунутих». Працівник може сам у цьому впевнитися, авторизувавшись на вебпорталі ПФУ за допомогою електронного підпису або BankID.

Авторизувавшись на вебпорталі ПФУ за допомогою електронного підпису, він отримує можливість у налаштуваннях установити згоду на дистанційне інформування про формування е-лікарняних на мобільний телефон або електронну пошту, а можна і на телефон, і на пошту.

Тоді на мобільний телефон та/або на електронну пошту працівникові надходитиме інформація про формування електроного лікарняного і період його дії.

img 2Працівник може зателефонувати на гарячу лінію ПФУ за номером 0-800-503-753 і запитати про формування е-лікарняного, озвучивши номер медвисновку.

У разі, якщо е-лікарняний не сформований, працівник ПФУ зможе вказати на помилку, яка завадила формуванню лікарняного.

Ось тут знадобиться допомога бухгалтера, оскільки на цьому етапі можуть «вилізти» помилки, пов’язані із заповненням неправильних даних в Об’єднаному звіті щодо хворого працівника. Може бути неправильно вказано ІПН працівника, нове прізвище (після зміни) у персональних даних Реєстру пацієнта відображено, а ось в Об’єднаному звіті ще ні тощо.

Після усунення таких помилок е-лікарняний повинен сформуватися.

Як бачите, для успішного формування електронного лікарняного треба, щоб в обох реєстрах (Реєстрі пацієнтів і Реєстрі застрахованих осіб) були правильні персональні дані вашого працівника. Тому сам працівник повинен потурбуватися про правильність своїх даних у Реєстрі пацієнтів. Для цього найкраще відновити свої дані у сімейного лікаря, причому бажано, не чекаючи хвороби.

А ось бухгалтер зі свого боку повинен правильно подавати дані працівника при прийнятті на роботу (Повідомлення про прийняття на роботу), правильно заповнювати дані в Об’єднаному звіті і виправляти його в разі потреби.

Злагоджена і спільна робота працівника та бухгалтера дозволить без нервів оформити е-лікарняний і потім оплатити його.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі