Інклюзивна група подовженого дня: зарплатні тонкощі для вихователя та його асистента

Меренкова Світлана, головний бухгалтер і начальник відділу бухгалтерського обліку та фінансово-господарського забезпечення Головного управління Держпраці у Харківській області
Бюджетна бухгалтерія Жовтень, 2019/№ 39
В обраному У обране
Друк
У закладі загальної середньої освіти організовані інклюзивний клас та група подовженого дня. Батьки учнів звернулись із заявою про утворення інклюзивної групи подовженого дня. Яким нормативним документом керуватись для організації такої групи? Які тарифні розряди встановлюються вихователю та асистенту вихователя інклюзивної групи подовженого дня? Чи мають вони право на «інклюзивну» доплату?

Сьогодні українське суспільство досить упевнено бореться з упередженим ставленням до людей з вадами розвитку.

Великий прогрес спостерігається у галузі інклюзивного навчання, зокрема, у закладах загальної середньої освіти (далі — ЗСО).

Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах затверджений постановою КМУ від 15.08.2011 р. № 872.*

* Про порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої, професійно-технічної, дошкільної освіти ви можете дізнатись із матеріалів, розміщених у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2019, № 30, с. 10; № 26, с. 26. — Прим. ред.

У питанні, що розглядається, мова йде не просто про інклюзивний клас ЗСО, а про інклюзивну групу подовженого дня (далі — ГПД). Такі групи утворюються у ЗСО за письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника ЗСО.

Порядок створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти затверджений наказом МОН від 25.06.2018 р. № 677 (далі — Порядок № 677).

Максимальна наповнюваність ГПД складає 30 учнів.

З учнями у ГПД працює вихователь. Як правило, щоденний план роботи вихователя включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо.

Відповідно до п. 7 Порядку № 677 для осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах ЗСО, на підставі письмового звернення їх батьків, інших законних представників утворюють інклюзивні ГПД.

В інклюзивних ГПД (як і в інклюзивному класі ЗСО) кількість учнів з особливими освітніми потребами становить:

• одна — три дитини із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;

• не більш як двоє дітей із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.

Організація освітнього процесу здійснюється з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності осіб з особливими освітніми потребами, індивідуальних програм розвитку, індивідуальних навчальних планів (за наявності) та рекомендацій інклюзивно-ресурсних центрів.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дитини (дітей) з тяжкими порушеннями та дитини (дітей), яка (які) мають порушення інтелектуального розвитку, в інклюзивній ГПД забезпечує асистент вихователя з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності осіб з особливими освітніми потребами.

Тарифні розряди

Тарифні розряди вихователів ЗСО наведені у додатку 6 до наказу МОН «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 р. № 557 (далі — наказ № 557).

Вони встановлюються за наслідками атестації відповідно до кваліфікаційних вимог (кваліфікаційних категорій).

Вихователям вищої кваліфікаційної категорії встановлюється 14 тарифний розряд, першої — 13 тарифний розряд, другої — 12 тарифний розряд, без категорії — 10 — 11 тарифні розряди.

А от тарифний розряд асистента вихователя ГПД у ЗСО наказом № 557 не передбачений.

Водночас для асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням (додаток 6 до наказу № 557) та асистента вихователя дошкільного навчального закладу в інклюзивній групі (додаток 9 до наказу № 557) установлюються 10 — 12 тарифні розряди.

Враховуючи зазначене, асистенту вихователя ГПД також слід встановлювати тарифний розряд у межах 10 — 12. Відсутність такої посади у додатку 6 до наказу № 557 — це недолік, який, сподіваємось, з часом буде усунений шляхом актуалізації його норм.

«Інклюзивна» доплата

Оскільки мова йде про інклюзивну ГПД, то само собою виникає питання про «інклюзивну» доплату.

Пунктом 5 постанови КМУ «Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності» від 25.08.2004 р. № 1096 (далі — постанова № 1096) передбачено, що за роботу в інклюзивних класах (групах) у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти встановлюється доплата у граничному розмірі 20 %.

Така доплата встановлюється педагогічним працівникам та помічникам вихователів тільки за години роботи у цих класах (групах).

Нагадаємо, що Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників затверджено постановою КМУ від 14.06.2000 р. № 963 (далі — Перелік № 963). У вказаному Переліку серед педагогічних працівників зазначений вихователь. Тож вихователь ГПД у ЗСО має право на «інклюзивну» доплату.

А от із асистентом вихователя ГПД ситуація протилежна.

Річ у тім, що в Переліку № 963 серед педагогічних посад зазначені:

• асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням (йдеться про асистента вчителя інклюзивного класу ЗСО);

• асистент вчителя-реабілітолога;

• асистент вихователя дошкільного навчального закладу (тобто асистент вихователя інклюзивної групи закладу дошкільної освіти).

Отже, асистент вихователя інклюзивної ГПД, на відміну від вищезазначених асистентів, не може розраховувати на доплату за роботу в інклюзивних класах (групах), а також на надбавку за вислугу років, за «престижність праці» та інші переваги, які передбачені для педагогічних працівників.

Сподіваємось, що невдовзі ситуація буде виправлена: посада цього працівника з’явиться у Переліку № 963, у постанові № 1096 та інших нормативно-правових актах, які стосуються оплати праці педагогічних працівників.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд