Теми статей
Обрати теми

Скани трудових книжок: уже відправляти?

Александрова Олеся, експерт з кадрових і податкових питань
В уряді вже давно анонсували програму переходу до електрон­них трудових книжок. І деякі кроки в цьому напрямі вже зроблено*. Багато роботодавців у свою чергу також підготувалися до введення електронних трудових книжок. У зв’язку з цим у них запитання: чи потрібно скани відправляти до Пенсійного фонду (ПФ) і якщо потрібно, то як це зробити? А деякі дивляться на цю проблему з іншого боку. Їм приходять листи з ПФ із проханням відсканувати трудову книжку на конкретного працівника (майбутнього пенсіонера). Чи обов’язково виконувати вимогу ПФ? Зараз розберемося.

* Детальніше можна прочитати в статті «Електронні трудові книжки»: Кабмін стартував?!» (журнал «Бухгалтер 911», 2020, № 2).

Добровільно, не примусово

Перше, що потрібно засвоїти, — саме обов’язку відправляти ПФ скан-копії трудових книжок працівників на сьогодні в роботодавців немає.

Можливість є. Відомості про трудову діяльність працівників можуть подаватися через вебпортал ПФУ страхувальником-роботодавцем або ж самим працівником. Це прямо зазначено в п. 6 Порядку № 1084**.

** Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи — підприємця… в електронній формі, затверджений постановою КМУ від 27.11.2019 р. № 1084.

При цьому, враховуючи те, що в загальному випадку трудові книжки працівників знаходяться в їх роботодавців (щодо роботодавців-ФОП не так***), ПФ звертається до підприємств із проханням організувати через вебпортал ПФУ надання сканованих копій документів, які підтверджують трудовий стаж працівників, що набувають права на призначення пенсії за віком.

*** Вам буде цікавий матеріал «У кого зберігаються трудові книжки працівників ФОП?» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 15).

Якщо вирішите посприяти проханню ПФ, знайте, що процедура відправлення скан-копій не складна і багато часу не забере. Як усе зробити правильно, розповімо далі.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал ПФУ у вигляді скан-копій з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису.

Для того, щоб запустити облік трудової діяльності працівника, такий працівник повинен дати згоду на обробку даних, передбачених Порядком № 1084, в електронній формі.

Якщо такі повноваження він делегує роботодавцеві (страхувальнику), то згода має бути оформлена у вигляді окремого документа. До затвердження форми такої згоди Пенсійним фондом її складають у довільній формі. Сканована копія згоди є невід’ємною складовою відомостей, поданих страхувальником.

Якщо відомості про трудову діяльність працівник надає самостійно, то скан-копія згоди не потрібна.

Важливо! Для скан-копій і формату їх надання є певні вимоги, які обов’язкові до виконання.

Так, електронні копії сторінок трудової книжки і документів про стаж****, а також згода працівника на надання дозволу на обробку його персональних даних створюються шляхом їх сканування в кольоровому форматі.

**** Визначених Порядком підтвердження наявного трудового стажу…, затвердженим постановою КМУ від 12.08.93 р. № 637.

Скануванню трудової книжки підлягають усі заповнені сторінки розділів «Відомості про роботу», «Відомості про нагородження» і вкладиші оригіналу трудової книжки.

Незаповнені сторінки трудової книжки (вкладиша) сканувати не потрібно!

Скановані копії, які виготовляються на підставі оригіналів трудової книжки і документів про стаж, повинні містити всі сторінки в хронологічному порядку та поля відповідних документів.

Рекомендована роздільна здатність при скануванні — 300 dpi. Формат зображення має бути jpg або pdf. Розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб. Скан-копії мають бути чіткими. Тобто повинні добре читатися назва документа, його серійний номер (за наявності), дата видачі, прізвище, ім’я та по батькові власника, печатки, підписи тощо.

Можна сканувати:

— або окремо кожну сторінку трудової книжки і зберегти їх у форматі jpg;

— або сформувати один (загальний) файл у форматі pdf.

Як відправити?

Порядок надання скан-копій виглядає таким чином.

1. Заходимо на вебпортал ПФУ (portal.pfu.gov.ua) і в правому верхньому кутку натискаємо поле «Вхід».

2. Обираємо спосіб входу. Роботодавці (як юридичні особи, так і ФОП) повинні обрати «Юридична особа».

Зі списку АЦСК оберіть свого надавача послуг ЕЦП (в якому ви отримали електронний підпис). Зазначте шлях до вашого ключа ЕЦП і введіть свій пароль до нього. Для входу до свого особистого кабінету залишиться натиснути зелену кнопку «Увійти з ЕЦП».

3. У розділі «Комунікації з ПФУ» знайдіть сервіс «Надання скан-копій трудової книжки». Перед внесенням скан-копій система видає коротку інструкцію. Натиснувши на кнопку «Продовжити», ви перейдете безпосередньо до розділу завантаження.

Тут роботодавець може заповнити форму на свого працівника.

4. Додайте:

1) скан-копії трудової книжки (вимоги див. вище). Натисніть кнопку «Додати файл» і оберіть заздалегідь підготовлені скан-копії трудової книжки;

2) скановану копію згоди на обробку персональних даних працівника.

Тепер натискайте «Відправити до ПФУ» і копія трудової книжки буде передана ПФ.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі