Теми статей
Обрати теми

Фіндопомога: як включати до витрат?

Лист ДФСУ від 16.11.2015 р. № 24342/6/99-99-19-02-02-15

висновок документа


У податковому обліку фіндопомога платникам податку на прибуток відноситься до витрат у всій сумі, а неприбутковим організаціям (НПО) — з урахуванням 4 % обмеження

Лист стосується фіндопомоги. Розглядаються два випадки фінпідтримки, що надається (1) платникам податку на прибуток і (2) неприбутковим організаціям. З урахуванням норми ПКУ податківці зазначають таке:

— якщо безповоротну фіндопомогу надають іншим платникам податку на прибуток, то в податковому обліку вона в усій сумі без жодних обмежень відноситься до витрат. За нею податкові різниці не виникають (оскільки коригування фінрезультату до оподаткування на суму фіндопомоги «прибутківцям» розд. III ПКУ не передбачає);

— якщо безповоротну фіндопомогу надають неприбутковим організаціям, то до уваги потрібно брати п.п. 140.5.9 ПКУ. Він дозволяє в податковому обліку відносити до витрат фіндопомогу НПО в розмірі не більше 4 % оподатковуваного прибутку за минулий рік. І якщо ви «фінансово підтримали» НПО в більшій сумі, то сума перевищення (тобто все, що «понад 4 %») утворює різницю. У такому разі на суму коштів або вартість товарів, виконаних робіт, наданих послуг, перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року НПО, що перевищують 4 % минулорічного оподатковуваного прибутку, доведеться збільшити фінрезультат. Загалом, виникне «збільшуюча» різниця (ряд. 3.1.9 додатка PI до декларації з податку на прибуток)*.

* Виняток — «військова» спецдопомога ( п. 33 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ), яка у всій сумі відноситься до витрат і не підпадає під 4 % обмеження.

Хоча, чесно кажучи, таке обмеження для НПО, що більше потребують підтримки, ніж звичайні «прибутківці» (яким можна допомагати в необмеженому розмірі), виглядає, погодьтеся, якось дивно. Але, судячи з усього, його залишать і наступного року. І більше того, можливо, у «збільшуючу» різницю запхнуть узагалі фіндопомогу всім іншим неплатникам податку на прибуток (детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 100, с. 6).

Утім, нагадаємо, що різниці в обов’язковому порядку розраховують «високодохідники» (тобто платники податку на прибуток з річним доходом понад 20 млн грн.). А ось «малодохідники» рахувати їх не повинні (хіба що можуть робити це за бажанням). Тому в «малодохідників» картина приємніша: фіндопомога будь-яким суб’єктам (у тому числі й НПО) у них залишиться у витратах у всій сумі. Адже фінрезультат «малодохідники» не коригують.

висновок документа


До витрат потрапляє будь-яка фіндопомога, надана платникам податку на прибуток. Застосування ознаки «розумної економічної причини» ( п.п. 14.1.231 ПКУ) — як обмежувача витрат на фіндопомогу — у податковому обліку не передбачено

А «на закуску» контролери уточнюють: цілі надання фіндопомоги для витрат не важливі. І, скажімо, умови, що до витрат можна відносити фіндопомогу нібито тільки при намірі отримати від цього в результаті госпдіяльності економічний ефект (так звана умова «розумної економічної причини» або «ділової мети»), стосовно фіндопомоги в ПКУ не знайти. Тому, надаючи фіндопомогу, з цього приводу перейматися не потрібно. Фіндопомога без жодних умовностей іде до витрат.

Детальніше про надання фіндопомоги див. «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 35, с. 12.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі