Теми статей
Обрати теми

Електронний квиток на автобус: чим підтвердити витрати?

Хмелевський Ігор, податковий експерт
Лист ДФСУ від 09.10.2017 р. № 2183/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

висновок документа


Оскільки форми електронних квитків (ЕК) на перевезення пасажирів і багажу та вантажів авіаційним, автомобільним, морським і річковим транспортом законодавчо не встановлені, то вони не можуть вважатись розрахунковими документами*

* А ось електронний квиток на поїзд — повноцінний розрахунковий документ, тому про нього тут не говоритимемо (подробиці див. у «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 21, с. 22).

«Уж сколько лет твердили миру…», а дехто й досі сумнівається… Геть будь-які сумніви! Це чистісінька правда. А ще — один із рідкісних випадків, ☺ коли фіскали нічого не нафіскалили, а дійшли абсолютно правильного висновку. Та про все по черзі.

Отже, відряджений працівник придбав через Інтернет ЕК на автобус. Які документи він має надати для підтвердження витрат на придбання такого ЕК?

Це питання останнім часом набуло неабиякого резонансу. А мимовільним винуватцем цього став Мінфін, який нещодавно підкоригував порядок підтвердження відрядженою особою витрат на проїзд автотранспортом (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 75, с. 3). Суть цих змін полягала в тому, що при інтернет-замовленні проїзних документів на автобус підставою для відшкодування витрат на придбання ЕК є роздрукований на паперовому носії проїзний документ. І ані слова більше.

Чого тут не вистачає? — запитаєте ви. Дивіться, у загальному випадку для цілей оподаткування ПДФО/ВЗ вартість фактичних витрат на проїзд при використанні ЕК підтверджують такі документи:

(1) власне ЕК (точніше, його роздруківка);

(2) посадковий талон, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту;

(3) розрахункові документи про придбання ЕК на усіх (!) видах транспорту.

Саме так підходить до цього «відрядно-проїзний» п.п. «а» п.п. 170.9.1 ПКУ. Його вимоги невблаганні: лише за наявності перелічених документів витрати на проїзд, відшкодовані підприємством, не є оподатковуваним доходом відрядженого працівника. І відступати від приписів ПКУ щодо обкладення ПДФО/ВЗ не дозволено нікому! Навіть Мінфіну. Інакше у працівника виникне додаткове благо з відповідним оподаткуванням.

Якщо наведений вище перелік прикласти, немов трафарет, до запитання, сформульованого нами, вийде ось що.

висновок документа


Витрати на придбання автобусного ЕК підтверджують (1) перевізний документ, роздрукований на папері (транспортний квиток), і (3) оригінал розрахункового або платіжного документа (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера)

При цьому (2) посадковий талон пасажира не вимагається, оскільки його обов’язковість не передбачена правилами перевезення на автомобільному транспорті. Саме такий висновок є правильним. І не тільки щодо автомобільного, а й щодо морського і річкового транспорту. А от при авіасполученні потрібен ще й (2) оригінал відривної частини посадкового талона пасажира або роздрукований на паперовому носії електронний посадковий талон, отриманий при онлайн-реєстрації на авіарейс.

Зауважте, що цей висновок поширюється не тільки на комерційні підприємства, а й на бюджетників. Тож не ведіться на те, що говорить Мінфін. Бо перевірятимуть вас саме податківці, а вони, до їх честі, тут не схибили ні на йоту.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі