Теми статей
Обрати теми

Антиблокувальна Таблиця

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Уникнути блокування податкових накладних (ПН) та/або розрахунків коригування до них (РК) разом з «пропускними» ознаками* дозволяє Таблиця даних платника ПДВ (Таблиця). За яких умов Таблиця виконає свою роль? Дивіться!

* Див. «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 21, с. 3, № 25, с. 2.

Коли подають?

Право ПДВ-платника подати Таблицю закріплене в п. 29 Порядку № 117**. А її форма встановлена в додатку 3 до цього Порядку. Вона майже нічим не відрізняється від своєї попередниці.

** Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджений постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117.

Призначення Таблиці — попереджувати блокування ПН/РК із занесеними в неї кодами УКТ ЗЕД/ДКПП товарів/послуг. Річ у тім, що до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення реєстрації, ПН/РК спершу аналізують на предмет відповідності трьом ознакам з п. 3 Порядку № 117. Якщо ПН/РК (1) відповідають хоча б одній із цих ознак або ж (2) їх номенклатура відображена в Таблиці, вони не підлягають моніторингу — такі ПН/РК безперешкодно реєструють в ЄРПН.

Таблиця стане виконувати свою антиблокувальну функцію тільки після її врахування комісією ДФС регіонального рівня

У Таблиці платник інформує контролерів про свою специфіку окремо щодо кожного виду економічної діяльності. Тобто в ній платник заявляє свої реальні види діяльності і в їх розрізі товари/послуги на «виході» та на «вході». При правильному заповненні Таблиці і прийняття її регіональною комісією ПН/РК з відповідними їй кодами УКТ ЗЕД/ДКПП пройдуть реєстрацію без подальшого моніторингу. Щоправда, якщо ви ризиковий платник (тобто відповідаєте хоча б одному з критеріїв ризиковості платника — див. посилання *), тоді сподіватися на позитивний висновок навряд чи варто.

Кому без Таблиці не обійтися? За великим рахунком, подати Таблицю можуть усі платники без винятків: обмежень тут ніяких немає. Проте потрібніше вона тим платникам, у яких товари/послуги «на виході-вході» не збігаються (тобто ПН/РК підпадають під основний критерій ризиковості операційп. 2.1 листа ДФСУ від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18). У зоні ризик‑у: виробники продукції; постачальники робіт і послуг; продавці «набірних» комплектів із купівельних товарів; торговці, що отримують передоплати без наявності необхідної кількості залишків товарів, тощо. У період першого «раунду» блокувальної епопеї податківці радили подавати Таблицю і торговцям, які в операціях постачання планують використати залишки товарів, що зависли станом на 01.01.2017 р.

Тому якщо у вас відбувається «перелом» номенклатури («на виході-вході» коди УКТ ЗЕД/ДКПП різняться), рекомендуємо подати Таблицю «наперед», з тим щоб уникнути подальшого блокування ПН/РК. У першу чергу це, безумовно, стосується виробників продукції і виконавців робіт/послуг. Хоча податківці на місцях у своїх усних консультаціях переконують платників не завалювати їх Таблицями достроково, а подавати їх за фактом блокування ПН/РК. Мовляв, платник не може передбачити заздалегідь, відбудеться блокування ПН/РК чи ні. Та й возитися їм із купою Таблиць, які, на думку фіскалів, можуть і не згодитися, не дуже-то хочеться.

Повторимо! Завчасно подана Таблиця попередить можливе блокування ПН/РК. Тож піддаватися на вмовляння контролерів не варто.

Пам’ятайте! Якщо реєстрація ПН/РК зупинена, то сама по собі Таблиця не розблокує ПН/РК — для цього треба подавати «розблокувальні» документи за переліком з п. 14 Порядку № 117 (ср. ). Але вона дозволить запобігти подальшим блокуванням «аналогічних» ПН/РК, які подаватимуться на реєстрацію надалі. Власне, так працює і достроково подана Таблиця.

Як подають?

Таблицю подають виключно в електронній формі (п. 39 Порядку № 117). Електронна версія форми Таблиці поки ще колишня — J/F1312302.

При цьому п. 40 Порядку № 117 вимагає від ДФСУ постійно розміщувати на своєму веб-сайті відомості щодо засобів елзв’язку, якими можна подати Таблицю. Актуальні електронні формати Таблиці ви знайдете на веб-порталі ДФСУ.

«Старі» Таблиці, які були подані платником і прийняті ДФСУ після 1 липня 2017 року, залишаються дійсними

Реєстрація ПН/РК за операціями, зазначеними в таких Таблицях, не підлягає зупиненню (п. 38 Порядку № 117). Тобто «старі» Таблиці, які були враховані фіскалами в період блокування «дубль 1», продовжують свою антиблокувальну дію і нині.

Сформувати і направити Таблицю можна через:

— електронний кабінет платника;

— Єдине вікно подання е-звітності.

Також можливо надати Таблицю і за допомогою будь-якої іншої програми, яку платник використовує для відправлення електронних документів.

Подавати Таблицю п. 31 Порядку № 117 зобов’язує з поясненням. У ньому платник наводить інформацію про свою господарську діяльність, яка має незмінний характер. Можна послатися на податкову та іншу звітність.

Напевно, податківці в поясненні чекатимуть усе ту ж «конкретну» інформацію про «специфіку діяльності підприємства», яку вимагали і раніше. А саме у вигляді відсканованого в PDF-форматі листа за підписом директора з коротким описом основних видів діяльності та відомостями про наявність: приміщень (власних, орендованих); виробничих потужностей (власних, орендованих); земельних ділянок (власних, орендованих); найманого персоналу (власного, за сумісництвом); доходу від проведення діяльності за попередній період; залишків готової продукції та сировини (найменування).

Згідно з Регламентом № 450* висновок контролюючого органу з пропозицією щодо врахування/неврахування Таблиці має бути оформлений саме з урахуванням такої інформації про платника. Не завадять і скановані копії документів, що підтверджують такі дані. Потрібні вони для того, щоб податківці могли оцінити, наскільки реальною є здійснювана вами діяльність.

* Регламент комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, затверджений наказом ДФСУ від 26.06.2017 р. № 450.

Зверніть увагу! Не подасте пояснення до Таблиці — отримаєте відмову в прийнятті її до врахування. Тобто краще діяти за принципом «чим більше, тим краще»!

Судячи з усього, подавати пояснення доведеться по-старому — через повідомлення за формою J(F) 1312602 (залишивши порожньою його табличну частину) і тільки додаючи до нього відсканований документ з поясненням у форматі PDF через форму J(F) 1360102.

Важливо! Розмір додатка до форми J(F) 1360102 не повинен перевищувати 2 МБ. Крім того, податківці радять встановлювати дозвіл сканування документів скануючого пристрою на рівні, який забезпечить розмір файлу відсканованої копії не менше 100 КБ**.

** Рекомендації щодо відправлення сканованих копій документів розміщені на сайті ДФСУ (http://zp.sfs.gov.ua/data/material/ 000/236/313795/scan.jpg).

Підтвердить отримання податківцями Таблиці перша квитанція — квитанція про доставку.

На розгляд Таблиці та пояснень до неї регіональній комісії відведено 5 робочих днів, що настають за днем її отримання.

Після цього вам направлять другу квитанцію. У ній буде зазначений статус документа: прийнятий або не прийнятий. А в електронному кабінеті протягом операційного дня стане доступним рішення комісії про врахування/неврахування Таблиці. У рішенні про неврахування Таблиці обов’язково має бути зазначена причина такого неврахування (п. 34 Порядку № 117). Якщо ж Таблиця буде подана з порушенням встановлених вимог, то фіскали взагалі не приймуть її до розгляду.

При винесенні позитивного рішення щодо Таблиці зупиняти реєстрацію подальших ПН/РК за аналогічними операціями не повинні. Якщо Таблицю раптом не врахували з першого разу, кількість спроб не обмежена — подавайте нові, поки не приймуть. Але спершу з’ясуйте у своїх податківців, чого їм там бракує для врахування Таблиці.

Кому «автомат»?

Двом категоріям ПДВ-платників Таблиці враховуватимуть автоматично (!) без розгляду регіональною комісією (п. 35 Порядку № 117):

1) сільгосптоваровиробникам, якщо вони вписуються одночасно в усі (!) з таких умов:

— внесені до Реєстру «дотаційників» та/або (!) на 31.12.2016 р. застосовували «спецрежим» з ПДВ відповідно до ст. 209 ПКУ, що діяла на той час;

— мають власні (право власності/користування) та/або орендовані земельні ділянки загальною площею понад 200 га (включно) станом на 1 січня, задекларовані до 20 лютого поточного року;

— зазначили в Таблиці коди поставлених товарів згідно з УКТ ЗЕД груп 01, 03, 04, 07, 08, 10, 12;

2) платникам, у яких, знову-таки, одночасно:

— показник податкового навантаження > 2 %;

— відсутній значний (більш ніж на 40 %) приріст обсягу постачання;

— обсяг постачання товарів/послуг у ПН/РК, ідентичних зазначеним у Таблиці, за останні 12 місяців становить більше 25 % загального обсягу постачань.

Увага! Фіскали (як регіонального, так і центрального рівня) можуть відмовити у врахуванні вже прийнятої Таблиці (навіть врахованої «автоматом»). Щоправда, відбудеться це тільки у тому випадку, коли вони отримають інформацію про недостовірність відомостей, зазначених у врахованій Таблиці (п. 36 Порядку № 117). При цьому якщо Таблиця була врахована автоматично, а потім регіональна комісія відмінила її, то надалі така Таблиця розглядається в загальному порядку (без «автомата»).

Як заповнити?

Виходячи з вимог п. 30 Порядку № 117, вимальовується така послідовність заповнення граф Таблиці (див. рис. 1).

img 1

Рис. 1. Алгоритм заповнення Таблиці

* Зверніть увагу: це четверта графа Таблиці, її заповнюють раніше третьої.

** Для товарів, переміщення яких через митний кордон України фізично неможливе (об’єкти незавершеного будівництва, нерухоме майно, земельні ділянки та ін.), проставляють умовні коди (див. http://sfs.gov.ua/dovidniki—reestri—perelik/dovidniki-/288992.html).

Конкретна методика заповнення Таблиці наразі відсутня. Тому спиратимемося на «стару» канву — технічні правила заповнення Таблиці, розтлумачені податківцями в листі ДФСУ від 06.09.2017 р. № 2723/99-99-07-05-01-18, а також на сайті*. За ними необхідно:

* http://sfs.gov.ua/data/files/ 207836.pdf.

1) показувати коди за товарами/послугами, що «виходять» і «входять», окремими рядками — одночасно заповнювати графи 4 та 3 за одним рядком не можна;

2) заносити в Таблицю першим рядком коди товарів/послуг «на виході», а рядком нижче — «на вході»;

3) заповнювати Таблицю в «шаховому» порядку: «вихід-вхід»; «вихід-вхід» і т. д. — неприпустимо заносити усе, що продаємо, а потім усе, що купили;

4) вносити в Таблицю не більше 5 (краще 2) товарних/«послугових» позицій. Інакше — якщо податківцям якийсь один код здасться «підозрілим» — відхилять усю Таблицю. А якщо розділити на декілька Таблиць, є шанс, що відхилять лише з кодом, який «не сподобався», а усі інші врахують. Порада: якщо ви вже зазначали в Таблиці певний код товарів/послуг і її прийняли, то в наступних Таблицях його не дублюйте. Інакше прийде відмова в прийнятті через те, що такий код вже врахований фіскалами. Тобто якщо треба додати коди, то все не переписуємо, а подаємо нову Таблицю з додатковими кодами;

5) вписувати коди за товарами/послугами, що «входять», навіть у тому випадку, якщо на перший погляд здається, що відображати в «покупках» нічого. Простіше кажучи, є постачання, має бути під нього придбання. Наприклад, при постачанні послуг оренди в графі 3 можна навести коди «вхідних» комунальних послуг;

6) зазначати коди на постачання товарів/послуг у тому вигляді, в якому вони потім будуть вписані в ПН/РК, тобто з однаковою кількістю символів. Наприклад, коди «33.12» і «33.12.24-00.00» не ідентичні — це різні коди. Аналогічно сприймаються імпортні та підакцизні товари — якщо, скажімо, в Таблиці 4 цифри коду, а в ПН/РК — 10 знаків.

Правильно заповнена Таблиця виглядає так, як показано на рис. 2.

Таблиця даних платника податку

Порядковий номер

Код згідно з КВЕД

ДК 009:2010

Код згідно з УКТ ЗЕД / ДК 016-2010

(придбання (отримання) товарів/послуг)

Код згідно з УКТ ЗЕД / ДК 016-2010

(постачання (виготовлення) товарів/послуг)

1

10.41

1507

2

10.41

1201

3

10.20

0305

4

10.20

0303

Рис. 2. Правильно заповнена Таблиця

І ще! Відправляти Таблицю фіскали радять після подання пояснень до неї.

Дотримуйтеся цих нехитрих правил, і тоді Таблицю напевно приймуть. А раптом що, не зневіряйтеся, повторюйте спроби до переможного результату! Все у вас вийде!

висновки

  • Подати Таблицю можна як до блокування ПН/РК, так і за фактом зупинення їх реєстрації.
  • Регіональна комісія зобов’язана розглянути Таблицю протягом 5 робочих днів.
  • Автоматично врахують Таблиці сільгоспників-дотаційників із земельними ділянками понад 200 га, а також інших платників з податковим навантаженням більше 2 %.
  • Заповнюють Таблицю в «шаховому» порядку, вказуючи спочатку коди товарів/послуг «на виході», а рядком нижче — «на вході».
  • До Таблиці варто заносити таку кількість символів кодів товарів/послуг, яку передбачається вписувати в «майбутніх» ПН/РК.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі